itkitkö synnytyksessä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
No ainaki tässä viimesimmässä itkin kivusta. Ja kyllä varmaan myös aiemmissa. Ekassa tais kyllä olla taju niin pois ettei oo mitää varmaa havaintoa ja tokassa ainaki anelin että ottakaa se jo pois mä lähen täältä...

Levottomasta läpästä tuli mieleen että tän nuorimman synnytyksessä sain kuulema narkkarin punastumaan kun tuli laittamaan epiduraalia... Oli mun jutut sit vissiin vähä levottomia.... Suurimmat tuskat oli juuri saatu pois sillä kohdunkaulanpuudutuksella vai mikä lie olikaan...
 
Turkilmas
Joo. Tai en niinkään itse kivusta. Kävi vaan niin, että mä aika hemmetinmoisten kipujen ja tuskien jälkeen pyysin hoitajaa tulla katsomaan josko sittenkin ottaisin epiduraalin. Hoitaja tuli katsomaan ja totesi että järkyttävät kärvistelyt oli avannut kohdunsuuta vasta 2 cm, eikä ollut toivoakaan vielä kivunlievitykseen.

Itkin sitten omaa huonouttani ja surkeaa kivunsietoa. Mietin että ollaan vasta alussa ja mulla jo helvetilliset kivut. Pillitin miten mammari mä olen ja mikä luuseri kun jo pyydän kivunlievitystä.

Sitten menin kiukkuisena kuumaan suihkuun haukkumaan itseäni. Tunti tarkastuksesta pyysin uudelleen kätilön paikalle kun tuntui etten enää kestä. No, ei tarvinnut. Olin täysin auki ja käskettiin alkaa ponnistamaan :D. Enkä siis ehtinyt saamaan minkäänlaista kivunlievitystä, vaan eipä tuo sitten haitannut :)
 
noooo
Kahdessa ekassa en itkenyt, kolmannessa itkin kivusta ponnistusvaiheessa. Selityskin kovalle kivulle löytyi, kun kolmantemme yllättäen syntyikin "kasvotarjonnassa" eli naama edellä...ja minähän en ole koskaan ehtinyt saamaan mitään kipulääkkeitä, kun synnytykset ovat olleet sen verran nopeita ja tietysti sitä myöten sitten aika rajujakin. Eli kyllä siis sattu, onneksi lapsi kuitenkin tuli kolmella ponnistuksella ulos, eikä juuttunut synnytyskanavaan.
 
Tässä viimeisimmässä kyllä ja ihan silkasta kivusta. Sattu ihan perkeleesti suomeksi sanottuna. Kipulääkkeet ja puudutteet olivat nätisti vieressä tarjottimella perkele. :snotty:

(anteeksi kielenkäyttö )
 

Yhteistyössä