itkettää tuo pojan iho..

BeBa
Meillä maitomuna-allergia ja atooppinen ihottuma. Samoja neuvoja kuin edellisillä, mutta pari asiaa lisäisin:

Uusi tutkimus on tehty, että osalle atoopikoista auttaa maitohappobakteerit, kauppanimellä Gefilus Plus. Ollaan niitä syöty vasta reilu viikko, en osaa sanoa, auttaako. Hoidetaan nyt niin monella tavalla ja iho välillä parempi välillä huonompi.

Ja tuosta Elidel-voiteesta: Tänään juuri haettiin apteekista 30 g tuubi ja maksoi pikkaisen vaille 50 euroa. Ei olla vielä kokeiltu, eli tehosta en voi vielä sanoa, mutta ei siis sv-korvattava. Lääkäri voi kyllä tarvittaessa kirjoittaa B-todistuksen, jolloin se korvataan (onko 75 % vai paljonko, en tiedä).

Terkkuja täältäkin kaikille samassa tilanteessa oleville. Meidän tyttö 10 kk.

meiju
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 10:17 Äiskäpäiskä kirjoitti:
:'( :'( Pojan iho on taas niin rikki että ei arkikaan suju kunnolla. Poika raapii sitä jatkuvasti (sieltä minne ylttää) ja kun laitan rasvaa, niin huuto on korvia ja mieltä raastavaa. Mitkään rasvat ei auta (käytössä olleet kortisoni, antibiootti ja perusrasvat). Allergioita ei testien mukaan ole, vain atooppista ihottumaa. Mitä teen????? :eek: Mua ihan oikeesti itkettää kun joudun rasvaamaan ja poika huutaa kun se kirvelee. Ja aina kun se raapii nahkaansa niin mulle tulee tippa linssiin. Aina aamuisin joudun vaihtamaan lakanan kun se on sellaisessa verimähmässä. Taas itku kurkussa ajattelen miten poika on yöllä yksinään raapinut ja hangannut kutisevaa ja kipeää naamaansa patjaan. :'( :'( :'(

rasvaat säänöllisesti. meillä on kans atoppinen iho ja siihen ei muu auta kun säänöllinen rasvaus. niin se meillä ainakin auttaa... ei kannata päästää sitä niin pahaks et huuto tulee. älä lannistu kumminkaan. mä teen 3 kertaa viikossa rasvapesun ja muuten rasvaan 1-2 kertaa päivässä. riippuu ihan siitä kuinka pahana se on... :hug:

meiju
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2005 klo 14:59 meiju kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2005 klo 10:17 Äiskäpäiskä kirjoitti:
:'( :'( Pojan iho on taas niin rikki että ei arkikaan suju kunnolla. Poika raapii sitä jatkuvasti (sieltä minne ylttää) ja kun laitan rasvaa, niin huuto on korvia ja mieltä raastavaa. Mitkään rasvat ei auta (käytössä olleet kortisoni, antibiootti ja perusrasvat). Allergioita ei testien mukaan ole, vain atooppista ihottumaa. Mitä teen????? :eek: Mua ihan oikeesti itkettää kun joudun rasvaamaan ja poika huutaa kun se kirvelee. Ja aina kun se raapii nahkaansa niin mulle tulee tippa linssiin. Aina aamuisin joudun vaihtamaan lakanan kun se on sellaisessa verimähmässä. Taas itku kurkussa ajattelen miten poika on yöllä yksinään raapinut ja hangannut kutisevaa ja kipeää naamaansa patjaan. :'( :'( :'(

rasvaat säänöllisesti. meillä on kans atoppinen iho ja siihen ei muu auta kun säänöllinen rasvaus. niin se meillä ainakin auttaa... ei kannata päästää sitä niin pahaks et huuto tulee. älä lannistu kumminkaan. mä teen 3 kertaa viikossa rasvapesun ja muuten rasvaan 1-2 kertaa päivässä. riippuu ihan siitä kuinka pahana se on... :hug:

ja jos se on niin pahana niin korttisooni rasvaa. leikkaa ´kynnet tai sit laitat hanskat yöks käteen ettei pääse raapimaan..

Yhteistyössä