Itkettää miehen lomat pätkästiin...taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää

Vieras
Miestä pyydettiin palaamaan töihin viikkoa aikasemmin, jo toinen kerta kun meidän lomia siirrellään tänä kesänä. Mulla oli kyllä suunitelmia, mutta kuuelmaan olis pitäny olla joku (kallis) matka jo buukattuna, ni et olis voinu sanoa ei...

Mähän sit tietty hoidan lapset ja pyöritän huushollia senkin viikon vaikka kysymättäkin (joo siis tavallaan kysy, mutta kun siis ole oikein vaihtoehtoa). Toki haluan lasteni kanssa olla, mutta ei se sillai lomalta tunnu, kun yksin hoitaa kaikeen ja suunitelmat meni täysin myttyyn (osa olis ollu koko perheelle, mihin tarvii kaks aikuista ja osa itelle + huushollausta yms). Sitten multa loppuu lomat ja lapset menee tarhaan.

Mitä mä sanon miehelle että tekee sillä yli jääneellä viikolla? Ottaako lapset parin viikon-kuukauden päästä viikoks kotiin? Olisko siitä niille iloa, vai meneekö vaan vaikeeks, ku on just ehtiny tottua (kuopus alottaa ekaa kertaa nyt). Yritin ehdottaa, et eiks vois tehä sit vähän aikaa lyhyttä viikkoa niiden lomapäivien avulla, mut ei kuulemman onnistu niin.

Mitä te ehdottaisitte? Siis niin että olis edes lapsille mahdollisimman paljon iloa?

Mies on esimiesasemassa, joten kun urakka alkaa, niin jonkun pitää olla päsmäröimässä. Lomat joustaa, ei urakat, valitettavasti. Olen ite samalla alla, joten ei tää meininki nyt ihan yllätyksenä tullut... Vähän kohtuutonta vaan, että meille osui nyt kaksi kertaa peräkkäin.

Lähinnä siis ajattelin, et olisko teillä olla hyviä ajatuksia koska tuo "lasten loma tarhasta" on paras pitää? Siinä nyt sentään on vähän liikkumavaraa.

Ja joo, mä kysyin kans et mikset sanonu et matka jo tilattu, pitiki mennä naimaan liian rehellinen mies:P

Yhteistyössä