Itkeekö miehesi? Itketkö sinä mies?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyyh

Vieras
Ex-mieheni ei kertaakaan itkenyt 11-vuoden suhteen aikana.

Tiedän että kaikki eivät itke eikä se ole surun mittari mutta kokemukseni mukaan se antaa kuitenkin pieniä viitteitä empatiakyvystä tai sen puutteesta.

Eli itkeekö miehesi?
Miten vanha mies?
Miten usein on itkenyt? Tyyliin kerran 10 vuodessa vai pari kertaa vuodessa?

Miehetkin voivat vastata jos teitä täällä on. Itkettääkö ikinä? Onko itku teidän meielstä sellaista että toiseen silmään tulee ehkä pieni tippa, ehkä. Vai itkettekö kunnolla kyyneleet vuotaen jos itkette? Jos tunnette murhetta tuntuuko se enemmän ahdistuksena ja raivona vai suruna? Ellette voi tai kykene itkemään, miltä se tuntuu?

Vastaanpa huvikseen vaikken ole mies, eikä ole miestä. Minä itken erittäin harvoin. Taitaapa olla pari vuotta edellisestä kerrasta. Pidän itseäni kuitenkin tuntevana ja empaattisena ihmisenä. En vain ilmaise sitä itkulla.

Jos joku on ongelmissa niin yritän auttaa enkä kyynelehdi ;)

Ei itke. Ei itkenyt edes silloin, kun lapset syntyivät. Tosin sain sairaalaan jälkeenpäin tekstiviestin mieheltä, että on kotona ihan kyyneleet silmissä, kun syntyi niin ihana pieni prinsessa.

Kerran itki ihan suhteemme alussa, kun enonsa kuoli syöpään puoli vuotta sairastettuaan.

Toisen kerran itki, kun meillä oli hirveä riita, joka johti melkein eroon.

Siinä kaikki, yhdessä melkein 10v. Itkiskin joskus.

Itkee silloin kun on sen paikka. Itki kun meinasi tulla ero ja juteltiin asioista. Itki kun lapsi syntyi. Itki kun lapsi oli teholla koomassa ja henki oli hiuskarvan varassa.

Eipä se muuten itke. Herkistelee kyllä silloin tälloin. Ihana se on.

Mun miehellä on silmät kostuneet 12-vuotisen taipaleemme aikana seuraavissa tilanteissa:

- Molempien lapsien syntymä
- isoisän hautajaiset, muita hautajaisia ei oo ollukkaan
- Osa häistä. Ei oo uskonnollinen (ei kuuluta kumpikaan edes kirkkoon), mutta kun Wagner alkaa kirkossa soimaan ja aviopari marssii sisään, niin mun mieheltä tulee yleensä kyyneleet.

On meillä ollut omat vaikeudetkin ja pari kertaa mies on humaltuneena itkenyt. Lyhyesti kylläkin. Muuten ei...

Itse en ole mikään itkijänainen, mutta on multa porut silti useemmin tullut. Tosin en ole mikään erityinen hääitkijä.

Mä en kaipaa mitään ylimääräistä draamaa ja toisaalta mä ajattelen, että tunteita voi näyttää niin moni eri tavoin. Silti on liikuttavaa katsoa, kun mies herkistyy. Kyllä hänelle joskus tulee leffaa/urheilua/dramaattisia tapahtumia katsoessa voi kanssa tulla liikutus, kenties jopa kyyneleet...

Mun mies ei kyllä turhia itkeskele. Ehkä se kompensoituu sillä että ite oo tämmönen itkuherkkä, ja itken tosi helposti niin ilosta kuin surustakin :D
Ainut kerta jolloin muistan että vähän nyyhkäili (yritti peittää sen tottakai :D) oli silloin kun keskusteltiin vakavasti ja lopulta päädyttiin pitämään yllätysvauva :)

Mun mies itkee joskus harvoin, oisko about 1-3 x vuodessa.. Mun isäni sen sijaan kyynelehtii vuolaasti useammin, mutta hällä onkin ongelmat vähän eri luokkaa, ja aina ollut tunteitaan helposti puoleen ja toiseen näyttävä niinkun minäkin..

Olen nähnyt miehen itkevän hänen lähtiessään yhdelle raskaimmista matkoistaan, hautamaan isäänsä.
Itkevän vastoin hyvän ystävänsä lesken olkapäätä, ystävän hautajaisissa.
Synnytyssalissa tytärten tullessa on silmäkulmassa ollut jotain kosteaa kimmeltämässä.
Samoin muutamien lentokenttähyvästien hetkellä.

Oma mieheni itkee, kun kattoo hyvää leffaa tai kun on juonut muutaman ja kuuntelee biisiä "If u're not the one" Danielin biisiä, ku miettii meitä (on myös muitakin biisei, kuhan niis on joku merkitys ni sit on kyynel simmus) ja sit kyl tuli simmu kosteeks kun näki esikoisensa ekaa kertaa ultrassa pikku tv:stä. :) Saas nähä mikä on ilme sitten, kun on esikoinen ekaa kertaa sylissä.

On itkenyt kerran, kun sain keskenmenon. Mä olen itkenyt sen lisäksi silloin, kun mies kosi ja kun meidät vihittiin. Olisi outoa, jos mies itkisi useammin, kun itsekin itken tosi harvoin. Nyt raskaana tosin tulee itkettyä melkein joka päivä, lähinnä telkkaria katsellessa, enkä mistään "oikeista asioista" :D

Silloin on tullut vesi silmäkulmaan kun lapset on syntyneet ja itse ollut mukana synnytyksessä. Ei sen tilanteen vuoksi vaan sen kun sai pienokaisen käsivarsille ensimmäistä kertaa.

Mun mies itkee, mielestäni aika usein. Riitoja selvittäessä monesti on miehellä ollut tippa linssissä, muutamia elokuvia katsellessa, kun päätettiin pitää lapsi, lapsen syntymä yms.

Yhteistyössä