Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No eikö järkevämpi tapa olisi ollut tukea uusien italialaisten ravintoloiden perustajia? Tosin mikäs siinä on ollessa Italiassa, vaikka saisi pelkästään "kotimaista perinneruokaa". Sitä tykkäävät syödä kyllä turistitkin.
Täällä olisikin kurjat oltavat, jos saisi syödä vain suomalaista perinneruokaa. No, onhan niissä muutama ihan hyvä, mutta kuinka moni oikeasti haluaa mennä ravintolaan syömään karjalanpaistia, kalakukkoa, silakoita, kaalilaatikkoa ja lihapullia? No, toki jotkut haluavat, mutta yleensä ravintoloista haetaan juuri jotain, mikä poikkeaa arjesta. Siksi ihmiset tykkäävät syödä välillä sushia ja välillä intialaista - vaihtelun vuoksi. Ei ravintoloiden tarkoitus olekaan ylläpitää kotimaista kulttuuria, vaan se on liiketoimintaa - tarjotaan sitä, mitä ihmiset haluavat.
Täällä Suomessa taitaa suosituin pikaruoka olla pitsa ja hampurilaiset - ei kovin suomalaista saati perinteikästä, mutta hyvin ovat uponneet suomalaiseen kulttuuriin. Jopa niin hyvin, että on oikein suomalainen hampurilaisketjukin olemassa. Mitäs luulette - onko Hesburgerilla käyminen tästä kulttuurinäkökulmasta katsoen ok vai ei? Kuitenkin suomalaisen perustama ketju, joka vieläpä on syntynyt muualla kuin pääkaupunkiseudulla (alueellinen näkökulma), mutta kuitenkin konsepti tulee jenkeistä.
Italialaiset osaavat arvostaa omaa kulttuuriaan, toisin kuin täällä hölmömässä tehdään.
Italiaa ei haluta osaksi lähi-itää. Hyvin ymmärrettävää ja järkevää. Täällä suvakit uhraavat koko maan jotta saadaan joka kulmaan kebabpaikka, kun niitä ei näköjään vielä ole tarpeeksi.
Mitä suomalaista perinneruokaa olet viimeksi syönyt/tehnyt?Joo, onhan se muutakin kuin lihapullia. Mutta edelleen ihmiset hakevat ravintolaruuasta vaihtelua. Ja toisaalta moni suomalainen tykkää paljon eri maiden keittiöistä. Nykyisin ihmiset matkustelevat ja tutustuvat mielellään uusiin makuihin. Ihmiset haluavat syödä nykyisin muutakin kuin suomalaista perinneruokaa.
On todellisuudesta vieraantunut ajatus tehdä tästä joku ideologia ja yrittää estää ihmisiä syömästä muuta kuin oman maan perinneruokia. Ja huonoa bisnestä myös. Nimenomaan erilainen tarjonta auttaa eri ravintoloita profiloitumaan. Jos joka ravintolassa tarjoillaan suomalaista perinneruokaa, ennen pitkää iso osa niistä menee konkkaan. Ihmiset käyvät ravintoloissa enemmän silloin, kun ravintolat ovat riittävän erilaisia.
Mitä suomalaista perinneruokaa olet viimeksi syönyt/tehnyt?
Kebabbia syödään koska se on halpaa ja kebabbi on halpaa koska sitä väännetään harmaan talouden voimin.Kysynnän ja tarjonnan laki. Kebab-paikkoja on niin paljon koska suomalaiset pitävät siitä ja haluavat syödä sitä usein. Mikä tässä on väärin?
Italiassa harjoitetaan markkinoiden sääntelyä. Me kaikki tiedämme mihin johtaa markkinoiden sääntely, kts. Alko ja VR hinnat...
Mitäs etnisiä kasvisravintoloita on olemassa?Ruispuolukkapuuroa.
En kauheasti syö suomalaista perinneruokaa, koska olen kasvissyöjä ja tosi monessa on lihaa. Mutta ihan peruskotiruokana teen kyllä vegeversioita monista perinteisistäkin ruuista. En kyllä niitä halua enää ravintolaan mennä syömään, sillä ravintolassa haluan syödä jotain tosi erilaista, mitä teen kotona. Tykkään myös käydä mieluiten kasvisravintoloissa.
Mitäs etnisiä kasvisravintoloita on olemassa?
Oletko varmistanut ettei käymissäsi etnisissä ravintoloissa käytetä orjatyövoimaa?No, itse olen käynyt ainakin intialaisissa ja kiinalaisissa kasvisravintoloissa. Mutta ei mulle ole mikään itseisarvo se, onko ravintola etninen ravintola - ja itselleni kävisi vaikka suomalaista perinneruokaakin tarjoileva kasvisravintola, jos sellaisia olisi. Suurin osa kuitenkaan ei niinkään profiloidu minkään etnisen mukaan, vaan konsepti perustuu johonkin muuhun. Usein yhdistellään erilaisia makuja. Itselleni tärkeintä on se, ettei ole lihaa. Tuen mielelläni juuri kasvisravintolaa sen vuoksi, ja onhan se kiva, että listalta voi valikoida mitään vaan eikä tarvitse tarkistaa, sisältääkö jokin annos lihaa. Joissain ravintoloissa saattaa olla vain yksi kasvisannos, mikä ei innosta minua - tykkään siitä, että kasvissyöjällekin on vaihtoehtoja.
Kebabbia syödään koska se on halpaa ja kebabbi on halpaa koska sitä väännetään harmaan talouden voimin.
Italiaa ei haluta osaksi lähi-itää. Hyvin ymmärrettävää ja järkevää. Täällä suvakit uhraavat koko maan jotta saadaan joka kulmaan kebabpaikka, kun niitä ei näköjään vielä ole tarpeeksi.
Mä en ole perussuomalainen, mutta mä kaljoittelen nurkkabarissani. Missäs muuallakaan?Kovin olisi köyhää tämä Suomen kaupunkien ravintolatarjonta jos ihan kotimaiseen pidättäydytään. Moni kulmakuppilankin olisi silloin pois ja missä sitten nämä ps.ssäläiset kaljottelisi.
Suvakkilogiikan mukaan sä olet punaniskapersefinni.Mä en ole perussuomalainen, mutta mä kaljoittelen nurkkabarissani. Missäs muuallakaan?
Ota sinä se pää pois pepustasi.Ota se pää per*eestä jookosta? #mamutsyynäkaikkiinmunongelmiin
Suvakkilogiikan mukaan sä olet punaniskapersefinni.