Itä-Helsingistä on tullut kamala slummialue!

• Viestiketjun aloittaja "nyt harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
Totuus
[QUOTE="jepp";27895076]Esim. Kumpulassa, Käpylässä, Koskelassa, Talissa, Talinrannassa, Munkkiniemessä, Arabianrannassa, Lauttasaaressa... Onhan noita.[/QUOTE]

Roskaa. Itse asuin vuosia Munkkiniemessä ja nyt asun Puotilassa. Munkkiniemessä oli paljon enemmän järjestyshäiriöitä, meteliä ja paskaa joka paikassa. Idiootit ajoi kilpaa siellä yöllä. "Metsä" alueet olivat paskasia kun niitä käytettiin juopottelumestoina.

Juopo oli myös naapurini vaikka asuin hyvässä omistusasunnossa. Rakennukset ovat siellä todella huonossa kunnossa. Varsinkin sisältä.

Eikä siellä ole mitään palveluja ja surkeat liikenneyhteydet.

Itä-helsinki kasvaa
[QUOTE="vieras";27898607]Itä-Helsingin "helmi" ei ole enää Jakomäki tai Kontula. Kyllä pahinta meno on juurikin Itäkeskuksessa ja kauppakeskus Itiksessä. Se on saanut slummiutua melko rauhassa tässä parin kymmenen vuoden aikana. Vanha puoli on iät ja ajat ollut mustalaisten ja somalinuorten keskittymä. Ennen tuo slummi Itiksessä kuitenkin rajoittui siitä Cafe Fasterista vanhalle puolelle. Nyt jo parin vuoden ajan tuo näpistelevä, uhkaileva ja käytävillä maleksiva porukka on tullut alueeltaan enemmän ja enemmän uutta puolta kohti.

Itis oli hyvä kauppakeskus vielä kymmenen vuotta sitten. Nyt tavalliset suomalaistaustaiset työssäkäyvät lapsiperheet ovat siirtyneet jo aikapäiviä sitten Jumboon tai vastaaviin. Eihän tästä ole montaa kuukautta, kun Itiksen kauppakeskuksen johtaja itki julkisuudessa tätä ilmiötä.

Nyt meneillään oleva uudistus, kasvojenkohotus remontti, ei tule tuomaan muutosta asiaan. Vartioiden määrää pitäisi lisätä, tuoda poliisilaitos takaisin ja yksinkertaisesti kieltää asiaton oleskelu/meluaminen kauppakeskuksessa. Mikäli näin ei tehdä, niin suunta menee vain pahempaan. Kun lopulta venäläiset turistit eivät enää halua tulla Itikseen ostoksille, on sen päivät luettu. Siinä kaatuu viimeisetkin kaupat.[/QUOTE]

Itis tulee laajentumaan todella runsaasti. Sinne tulee elokuvateattereista hotelleihin. Joten kyllä siihen panostetaan. Itseasiassa niin paljon että Itiksen tuleva uusi osio on isompi kuin Sello.

Kun vielä länsimetro valmistuu niin Itiksen liikenne kasvaa huimasti. Joten kyllä se kasvaa. Itseasiassa koko alueesta tulee toinen Helsingin keskus. Niin paljon kauppoja siellä tulee olemaan. Itis, Prisma, Puhos ja vähän matkan päässä Lanterna. Sekä iso määrä vielä erillisiä kauppoja joita on kymmeniä. Laajentumisen jälkeen siellä on todella paljon kaikkea.

Munkka
Roskaa. Itse asuin vuosia Munkkiniemessä ja nyt asun Puotilassa. Munkkiniemessä oli paljon enemmän järjestyshäiriöitä, meteliä ja paskaa joka paikassa. Idiootit ajoi kilpaa siellä yöllä. "Metsä" alueet olivat paskasia kun niitä käytettiin juopottelumestoina.

Juopo oli myös naapurini vaikka asuin hyvässä omistusasunnossa. Rakennukset ovat siellä todella huonossa kunnossa. Varsinkin sisältä.

Eikä siellä ole mitään palveluja ja surkeat liikenneyhteydet.
Yhteiskunnan parempiosaiset juopittelevat ja rälläävät Munkassa; uskoo ken tahtoo...

"Manna"
Itäkeskus ja Tallinnanaukio ovat aivan kamalia paikkoja, joissa näkee narkkareita, juoppoja ja muita vähäosaisia liikaa. Miten kukaan voi viihtyä siellä, niin kauheaa aluetta. Ei tullut viimeviikon puukotuskaan Tallinnanaukiolla puun takaa, sen verran hämärää porukkaa on. Mielummin koittaa vältellä asiointia Itäkeskuksessa, Kontula ja sen ostoskeskus ovat yhtä epäviihtyisiä, saa aina pelätä asioidessa.

"pera"
Itiksessäkin näytti ihan tavalliselta tänään, vaikka eilen siellä jotkut tappelivatkin. Muualla Suomessahan ei ikinä tapella, käydään vain kädet ristissä ja suu supussa kirkossa! ;)
Surullista että tuo meno tuntuu joistain ihan normaalilta ja tavalliselta.
Kuvitteletko muuten ihan tosissasi että vaihtoehdot elämässä ovat ostarilla riehuminen ja kirkko?

uhkakuvat alkavat toteutua
[QUOTE="jep";27921996]No katsotaan taas sitten parin vuoden päästä! :) Nythän turvallisuus on parantunut, mutta tehän aina tosiaan tiedätte paremmin.[/QUOTE]

Ei ole sinun vaaleanpunainen visiosi toteutunut. Mamujengit ovat raa'asti pahoinpidelleet suomalaisia. Ammuskeluihin ei ole enää pitkä matka.

vierailija
Minusta Itä-Keskuksen torilla on kansanvälinen tunnelma. Siellä näkee vaikka minkämaalaisia ihmisiä. Ja Itä-Helsingissä on hyviäkin asuinalueita esim. Marjaniemi, jossa asuu todella rikkaita ja sitten Kulosaari. Itse asuin aikoinani vanhassa Herttoniemessä ja pidin kovasti siellä asumisesta. Siellä oli hyvin hiljaista ja kylämainen tunnelma. Ja siellä oli omakotitaloja ja oli mukavaa kierrellä ja katsoa niitä. Sieltä jäi mukavat muistot. Sitten asuin aikoinaan Roihuvuoressa ja ei minulla ole siitäkään mitään valittamista, kun se että matkat keskustaan oli silloin aikoinaan bussilla hyvin pitkät.

vierailija
Kaikkeen tottuu. Mun pihalla käydään huumekauppaa ja poliisit vierailee näissä taloissa n. kerran kuukaudessa. Yleensä perheväkivaltaa, mutta välillä jotain vakavampaakin. Vajaan kymmenen asumisvuoden aikana olen kuullut laukauksia 3 kertaa. Paikkoja rikotaan, mutta onneksi kaupunki pistää nykyään rahaa todella paljon näille seuduille kun yrittävät pysäyttää slummiutumiskehitystä. Maahanmuuttajia on ihan liikaa ja koulu on sellainen, että suomenkielinen on siellä vähemmistöä. Siinä näen pahimman aikapommin tälle alueelle. Narkkarien ja holistien määrä on aika lailla vakio, mutta kun muslimien määrä kasvaa yli tietyn rajan, pelkään sen aiheuttavan ongelmia kuten muissakin maissa.

Niin ja itis nyt on ihan hirveä mesta. En tajua kuka siellä enää vapaaehtoisesti käy. No tietysti ne työttömät, joilla ei ole autoa ja vaihtoehtoja. Kaikki tuntemani "kunnon ihmiset" tekevät ostoksensa Jumbossa tai lähikaupoissa.

vierailija
Kaikkeen tottuu. Mun pihalla käydään huumekauppaa ja poliisit vierailee näissä taloissa n. kerran kuukaudessa. Yleensä perheväkivaltaa, mutta välillä jotain vakavampaakin. Vajaan kymmenen asumisvuoden aikana olen kuullut laukauksia 3 kertaa. Paikkoja rikotaan, mutta onneksi kaupunki pistää nykyään rahaa todella paljon näille seuduille kun yrittävät pysäyttää slummiutumiskehitystä. Maahanmuuttajia on ihan liikaa ja koulu on sellainen, että suomenkielinen on siellä vähemmistöä. Siinä näen pahimman aikapommin tälle alueelle. Narkkarien ja holistien määrä on aika lailla vakio, mutta kun muslimien määrä kasvaa yli tietyn rajan, pelkään sen aiheuttavan ongelmia kuten muissakin maissa.

Niin ja itis nyt on ihan hirveä mesta. En tajua kuka siellä enää vapaaehtoisesti käy. No tietysti ne työttömät, joilla ei ole autoa ja vaihtoehtoja. Kaikki tuntemani "kunnon ihmiset" tekevät ostoksensa Jumbossa tai lähikaupoissa.
Muuta pois.

vierailija
enemmän mua hirvittää kurvi-vallila-kallio alue kuin itis. Vaikka hipstereiden mielestä seutu onkin jotenkin trendikäs ja muuttavat sinne lastensa kanssa. Mä en ikinä päästäisi lapsia liikkumaan siellä yksin.

vierailija
enemmän mua hirvittää kurvi-vallila-kallio alue kuin itis. Vaikka hipstereiden mielestä seutu onkin jotenkin trendikäs ja muuttavat sinne lastensa kanssa. Mä en ikinä päästäisi lapsia liikkumaan siellä yksin.
Jos ihan totta puhutaan, niin Kontula on nykyään enemmän hip kuin Kallio. Hipstereitä siellä ei onneksi tietenkään ole, mutta ihmisiä ja elämää sitäkin enemmän.

vierailija
Minusta ei Itäkeskus ollut sen levottomampi kun Pasila. Pasilassa asuessani totuin narkkareihin ja juoppoihin, joita se oli täynnä. Itäkeskuksessa on paljon ulkomaalaisia ja minä olen itse asunut ulkomailla, joten ulkomaalaiset eivät minua haittaa, vaan olen kauhuissani seurannut sitä että kuinka rasistisia täällä Suomessa ollaan.

vierailija
No katsotaan taas sitten parin vuoden päästä! :) Nythän turvallisuus on parantunut, mutta tehän aina tosiaan tiedätte paremmin.
Seksuaalirikokset ainakin ovat kasvussa. Myös Itä-Helsingissä. Samoin nykyään tulee tuomioita ihmiskaupasta ja erilaisista orjuuteen rinnastettavista työoikeusrikoksista. Kyllä me tulevaisuudessa näemme niitä aseellisia jengejäkin. Myyrmäessähän etniset jo järjestivät aseellisen (toistaiseksi vain puukkoja ja astaloita) joukkotappelun nuorisotalolle.

vierailija
Minusta ei Itäkeskus ollut sen levottomampi kun Pasila. Pasilassa asuessani totuin narkkareihin ja juoppoihin, joita se oli täynnä. Itäkeskuksessa on paljon ulkomaalaisia ja minä olen itse asunut ulkomailla, joten ulkomaalaiset eivät minua haittaa, vaan olen kauhuissani seurannut sitä että kuinka rasistisia täällä Suomessa ollaan.
Pasilahan onkin oikea lintukoto. Niin kaunista seutua betonibrutalismin hengessä: https://www.youtube.com/watch?v=VCFE05JJ7jc

Videon keppostelijat saatiin kiinni ja tuomiolle. Tuomiot olivat naurettavia.

Yhteistyössä