isyysvapaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttönen

Vieras
Osaako joku kertoa, että voiko äiti olla työttömänä kotona, jos isä pitää viimeiset 12 vanhempainrahapäivää? Ja saisi sitten vielä toiset 12 päivää. Eli saisimme olla koko porukka kotona melkein kuukauden. Minulla ei siis ole työtä, johon palaan.

itse olen miettinyt samaa... tosin en ole oikein perillä tästä jutusta siis voisiko joku vielä selventää, että jos isä on jo pitänyt isyyslomaa 18päivää niin tämän lisäksi hän vielä voisi pitää 12 päivää lomaa minun vanhempainrahakaudella? Maksetaanko tästä samoin kuin isyysvapaasta jonka on aiemmin pitänyt?
Minulla ei myöskään ole työtä mihin palata.

Jeps, sinä ilmottaudut vain työttömäksi ja saat sitten työttömyyskorvausta (tai jotain, mitä ne nykyisin maksavatkaan?) ja isä saa vanhempainrahaa saman verran kuin hänen isyysrahansa oli per pvä.

Ja toiselle kysyjälle: Isä voi pitää vanhempainvapaasta 2 viimeistä viikkoa, jolloin sinä itse et tietenkään voi olla yhtäaikaa vanhempainvapaalla. Vaan menet töihin, työttömäksi tms. Isä saa tämän vapaan jatkeeksi halutessaan 12 pvää extra-isyyslomaa.

Yhteistyössä