ISYYSTESTISTÄ

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en löytänyt googlesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en löytänyt googlesta

Vieras
jos nainen ja mies ovat asumuserossa, muttei avioero vireillä ja nainen tulee raskaaksi toiselle miehelle, niin onko tuolloin isyystesti pakollinen vai riittääkö kun toinen mies jolle lapsi on tunnustaa lapsen?

niimp-. iha sama kenen lapsi on vaikka olis naapurin niin aviomies on aina isä. Jos olet siis lapsenteko hetkellä ollut aviossa niin mies on isä ja sillä selvä, asumuserolla ei ole merkitystä.

avioero ehtisi astua voimaan ennen lapsen syntymää. mutta lapsi on saanut alkunsa avioliitossa ollessa vaikkakin toiselle kuin aviomiehelle. en itse ole tilanteessa. löytyisikö linkkiä tai tietoa? help?

Minusta mä sain kerran fakta tietona, että se on katsottu lapsenteko hetkestä. Mutta en voi sanoa nyt tätä varmaksi. Se selvii viimeistään sulle kun lapsi syntyy.. jos ei tule soskusta papereita niin sitten aviomies on isäksi laitettu.

ok, no edelleenkään en itse ole tilanteessa, mutta KÄRPPÄ ja HEMPEE niin esim kärppä oliko tutullasi silleen että oli pakollinen testi ennen kuin voitiin muuttaa? satutko tietämään?

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
avioero ehtisi astua voimaan ennen lapsen syntymää. mutta lapsi on saanut alkunsa avioliitossa ollessa vaikkakin toiselle kuin aviomiehelle. en itse ole tilanteessa. löytyisikö linkkiä tai tietoa? help?

Olen itse ollut ko tilanteessa. Lapsen isän kanssa kävimme lastenvalvojalla ja eikä hän testiin painostanut. Minusta testi olisi ollut ok, mutta mies ( siis nykyinen mieheni ) ei sitä halunnut. Isyys oli meille selvä asia, muiden kanssa en ollut ja lapsi oli isänsä näköinenkin.

*muoks* Tuo ettei ero ole edes vireillä, muuttaa asian toiseksi. Jos kaverisi hakee eroa yksin, harkinta-aika alkaa vasta kun aviopuoliso saa asiasta tiedon. Jos puoliso kiusaa haluaa tehdä, ei vastaa kirjeisiin ja lopulta välttelee haastemiestäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Olen itse ollut ko tilanteessa. Lapsen isän kanssa kävimme lastenvalvojalla ja eikä hän testiin painostanut. Minusta testi olisi ollut ok, mutta mies ( siis nykyinen mieheni ) ei sitä halunnut. Isyys oli meille selvä asia, muiden kanssa en ollut ja lapsi oli isänsä näköinenkin.

*muoks* Tuo ettei ero ole edes vireillä, muuttaa asian toiseksi. Jos kaverisi hakee eroa yksin, harkinta-aika alkaa vasta kun aviopuoliso saa asiasta tiedon. Jos puoliso kiusaa haluaa tehdä, ei vastaa kirjeisiin ja lopulta välttelee haastemiestäkin.

eli siis testi ei pakollinen, luultavimmin? no en usko että hänen tulevasta exmiehestä on ongelmaa.

eli siis testi ei pakollinen, luultavimmin? no en usko että hänen tulevasta exmiehestä on ongelmaa.

Tarkoitin sitä että ehtiikö tuttavasi saada eron ennen vauvan syntymää. Jos ei, vauva kirjataan aviomiehen lapseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Tarkoitin sitä että ehtiikö tuttavasi saada eron ennen vauvan syntymää. Jos ei, vauva kirjataan aviomiehen lapseksi.

ehtii, ei kyllä paljosta jää vaille, mutta jo kuitenkin ennen laskettua aikaa... mutta tilanne huomioon ottaen tarkoitin tuota ei paljosta jää vaille. mutta testi ei siis pakollinen vaikka avioliiton aikana saanut alkunsa, luultavasti siis näin/kö?

testi ei siis pakollinen vaikka avioliiton aikana saanut alkunsa, luultavasti siis näin/kö?

Yleisesti en tiedä, mutta ei meillä ainakaan. Ero oli selvä ennen vauvan syntymää. Eron hakemisesta sen saamiseen kului minulla 9kk. Vaikka hain virallista eroa heti kun se oli mahdollista eli 6kk sen jälkeen kun ex virallisesti sai tiedon erosta.

Yhteistyössä