isyysloman pidennyksestä, tietääkö kukaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiittää ja kumartaa jos joku tietää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiittää ja kumartaa jos joku tietää

Vieras
Uusimmassa kaksplussassa oli aiheesta ollut juttua.
Onko tämä 2vkon lisä tulossa isyyslomaan vai isäkuukauteen?
Kuka on oikeutettu tähän pidennykseen?
Täytyykö vauvan syntyä v.2010 puolella vai riittääkö että ensimmäinen maksusuoritus tapahtuu v.2010 puolella.
Netissä niin ristiriitaista tietoa aiheesta.

koko teksti:

Isyysvapaa pitenee kahdella viikolla ensi vuoden alusta lähtien. Kahden viikon pidennys tulee muun perhevapaajakson lisäksi, eikä sitä vähennetä äidin käyttämästä vapaasta. Isät voivat edelleen pitää lisäksi isäkuukauden ottamalla bonusvapaata, mikäli he käyttävät vanhempainvapaasta vähintään kaksi viimeistä viikkoa. Tällöin he saavat jatkoksi 12 arkipäivää ylimääräistä isyyspäivärahaa.
Lisäksi osittaista hoitorahaa korotetaan 20 eurolla ja oikeus osittaiseen hoitorahaan laajennetaan koskemaan myös yrittäjiä

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Pidennys tulee isäkuukauteen. Tuota ajankohtaa en muista, mutta kurkkaan lehdestä, josko siinä ois ja palaan asiaan.

No ei tule.

Mua hämmentää ihan hirveesti se, että jossain jo kirjotetaan, että isyysvapaa pitenee. Kun eihän sitä ole vielä edes päätetty! Sitä on esitetty valtion ensi vuoden budjettiin, joka lyödään lukkoon vasta joulukuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pidennys tulee isäkuukauteen. Tuota ajankohtaa en muista, mutta kurkkaan lehdestä, josko siinä ois ja palaan asiaan.

No ei tule.

Mua hämmentää ihan hirveesti se, että jossain jo kirjotetaan, että isyysvapaa pitenee. Kun eihän sitä ole vielä edes päätetty! Sitä on esitetty valtion ensi vuoden budjettiin, joka lyödään lukkoon vasta joulukuussa.

Mäkin oon ymmärtäny asian niin, että tulee sen nykysen 3 viikon isyysloman jatkoksi, eikä siis isäkuukauteen. Mutta jossain taisi olla juttua että myös isäkuukausi pidentyisi? Vai onko kaikilla mennyt puurot ja vellit sekaisin?

Onko kellään siis asiasta varmaa tietoa?

Alkuperäinen kirjoittaja --:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No ei tule.

Mäkin oon ymmärtäny asian niin, että tulee sen nykysen 3 viikon isyysloman jatkoksi, eikä siis isäkuukauteen. Mutta jossain taisi olla juttua että myös isäkuukausi pidentyisi? Vai onko kaikilla mennyt puurot ja vellit sekaisin?

Onko kellään siis asiasta varmaa tietoa?

Siis varma tieto on, että se EI tule 3 viikon isyysloman jatkoksi. Se on linkitetty isäkuukauden pitämiseen ja tulee sen päälle. Jos ei pidä isäkuukautta, ei saa lisää päiviäkään.

Yhteistyössä