isyysasiaa

slörde
Alkuperäinen kirjoittaja sinna:
No mutta vauvan perusoikeus on saada rintamaitoa (ainakin jos se onnistuu ja äitikin siitä ihan pitää) ja se kestää kyllä tuonne vuoden ikään asti, (puoli vuotta täysimetystä joten lapsi ei voi olla isällään ollenkaan ilman sua) jollain pidempäänkin, joten ei mitään 3kk ikäistä kyllä voi roudata toiseen maahan, todellakaan, eikä noin pienen tarvi joutua vielä matkustamaan.
Tuo on täyttä hölynpölyä, että isä ei voisi olla lapsen kanssa kotona, jos äiti imettää! Mä olen lähtenyt töihin lapseni ollessa 4 kk ja isä on syöttänyt pullosta minun maitoa. Hienosti on mennyt, tietty mulle vähän hankalaa ku joutuu kesken työpäivän pumppailemaan jne. Älkää hyvät naiset käyttäkö imetystä tekosyynä, että isä ei saisi olla lapsen kanssa, jos haluaa!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja slörde:
Tuo on täyttä hölynpölyä, että isä ei voisi olla lapsen kanssa kotona, jos äiti imettää! Mä olen lähtenyt töihin lapseni ollessa 4 kk ja isä on syöttänyt pullosta minun maitoa. Hienosti on mennyt, tietty mulle vähän hankalaa ku joutuu kesken työpäivän pumppailemaan jne. Älkää hyvät naiset käyttäkö imetystä tekosyynä, että isä ei saisi olla lapsen kanssa, jos haluaa!
Luitkohan sinä koko ketjun? Jos et, niin älä kommentoi, koska komenttisi saattaa mennä täysin ohi aiheen - kuten nyt kävi.
Jos luit, niin luehan koko pätkä ajatuksella uudelleen. Kiitos.

no hieman ohi aiheen,mut tavallaan kiinnostava juttu...kyllähän tuo parisuhteessa toimii,mut jos ex tulis meille ja se sit tuos nenän edes tollottas kun mä imettäisin vauvaa,tuskin kovin kauaa edes maitoa tulis kun olis aika häiritsevää ainakin mun mielestä :whistle:

mut takaisin aiheeseen...todellakin mua esim.alkanut pelottamaan se et jos tuo mies esim.kaappaisi lapsen tai jotain sen tapaista :( kun se jo meidän vielä yhdessä ollessakin oli sitä mieltä että hän menee kahdestaan lapsen kanssa sukuloimaan,eikä mua ottaisi mukaan :whistle: ja vaikka silloin esitin mielestäni järkevän vaihtoehdon,että hänen vanhempien olisi helpompi matkustaa tännepäin,se ei käynyt hänelle...

:eek: mitenkähän tässä on nyt käyny? tai käymässä?

ap:lle oikeen isot :hug: :hug: :hug: ja kovasti jaksamisia. mie en suostuis tuossa tapauksessa isyyden selvittämiseen ja eikös siihen suurimmaksi osaksi tarvitakki äidin suostumus? että ilman äidin suostumusta sitä ei voia tehä? kertokaa viisaammat miten asia on.

no elämä tääl muuten jatkunut aika ennallaan,mitä nyt joskus tuntuu et jompikumpi meist koht sekoaa :whistle: eli tuo ex nyt oli sairaalaankin soitellu et haluaa synnytykseen mukaan ja oli sit pyydelly itselleen syntymätodistustakin,kun se aika on :headwall: ja viestein vieläkin pommittaa samaan tahtiin vaikka ovat sossustakin yrittäneet hillitä.ja noista isyydenselvitysjutuista jos jotain ymmärrän,myös isä voi halutessaan laittaa ne vireille vaikka äiti vastustaisikin,eli näillänäkymin varmaan niin tuleekin käymään koska tuo jo aikaisemmin innokkaasti oli jo yrittänyt tunnustaa sossussa isyyden :whistle:

no
Jos joku neuvoo sitä ns.'isää' niinkuin soskun on valitettavasti pakkokin neuvoa jos tajuaa sinne tuo 'isä' mennä niin hän ('isä') voi hakea isyydentunnistusta oikeusteitse tähän taas auttaa oikeusaputoimisto (soskun kanssa yhteistyössä)
ja silloin ei kuulkaa äiti voi tehdä mitään ja kun isyys on varmistettu/vahvistettu (verikokein)niin sitten tuleekin nämä
lastenvalvojalla tehtävät paprut eli tapaamis asiat yksin/yhteishuolto elarit jne...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Jos joku neuvoo sitä ns.'isää' niinkuin soskun on valitettavasti pakkokin neuvoa jos tajuaa sinne tuo 'isä' mennä niin hän ('isä') voi hakea isyydentunnistusta oikeusteitse tähän taas auttaa oikeusaputoimisto (soskun kanssa yhteistyössä)
ja silloin ei kuulkaa äiti voi tehdä mitään ja kun isyys on varmistettu/vahvistettu (verikokein)niin sitten tuleekin nämä
lastenvalvojalla tehtävät paprut eli tapaamis asiat yksin/yhteishuolto elarit jne...
okei. kiitos ku valaisit asiaa. miulla ei ollu tarkkaa tietoa miten nämä menee.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huijaa sitä:
tuntuu julmalta mutta tiedän että tällaikin on tehty:(
vie väärä vauva sinne verikokeisiin,siinähän sitten 'tunnustaa isyyttään'
No luultavasti vai luulet että noin on tehty. Kaippa silloin paljastuisi myös se tosi seikka verikokeissa ettei se äitikään ole äiti hei haloo!

Ohis
Kannattaa nimenomaa muistuttaa isää elatusvelvollisuudesta... ja toisekseen ei mies vauvalle saa passia ilman sinun suostumustasi, eli kyllä se maasta vieminen on aika mahdotonta. Voi myös olla, että isäkin alkaa hieman tulla järkiinsä lapsen synnyttyä, joten ota ihan rauhallisesti ja katso mitä tapahtuu.

mamma

isä saa joka tapauksessa isyytensä (oikeuksineen ja velvollisuuksineen), jos näin haluaa. myös minä olin isyyden tunnustamista vastaan, mutta lapseni isä oma-aloitteisesti otti yhteyttä lastenvalvojaan ja sovinnossa sitten teetimme dna-testit (koska hän olisi oikeuden kautta saanut ne JOKA TAPAUKSESSA) ja teimme elatus- ja tapaamissopimukset.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
isä saa joka tapauksessa isyytensä (oikeuksineen ja velvollisuuksineen), jos näin haluaa. myös minä olin isyyden tunnustamista vastaan, mutta lapseni isä oma-aloitteisesti otti yhteyttä lastenvalvojaan ja sovinnossa sitten teetimme dna-testit (koska hän olisi oikeuden kautta saanut ne JOKA TAPAUKSESSA) ja teimme elatus- ja tapaamissopimukset.
niin mäkin ymmartänyt nuo testit,ja jos ei mene saa sakot :ashamed: mä kun esitin sellaista vaihtoehtoa exälle jo eron alkuaikoina et olisin yh ja olis ollu tunnustamiset ja tehty tapaamissopimukset ym.mut eihän tolle paukapäälle käyny :headwall: ja just sen takia haluaisin sen yh,koska tiedän millaista yht.huollos voi pahimmillaan olla.varsinkin tuon kanssa.osaan jo kuvitella kun tuo vinkuu nimeä passiin ja kun en suostu,niin eipä varmaan munkaan sit tarvitse minkäänlaiseen paperiin odottaa sen nimeä :ashamed: ja tolla ainakin ollu semmonen tyylikin et jos joku oudompi numero näkyy soittaes,ei edes vastaa...eli ääritapaukses vois vaik sairaalast yrittää yht.pitoa jonkun leikkauksen tai muun vakavamman asian takia,kun nois ns. isommis päätöksis oltava kummankin suostumus,ja toi jättäiskin sit vastaamatta :(

just joo
Ei me nyt missään ameriikassa asuta. Ei sairaalatoimenpiteisiin tarvita vanhempien suostumuksia vaan sairaalassa tehdään se mikä on lapsen terveyden vuoksi välttämätöntä vaikka vanhemmat sitä vastustaisivatkin.

Harmailen
Itse aion salata tulevan lapsen isän ja ihan syystä jonka muutamat harvat ihmiset tietävät ja antavat tukensa asialle mutta JOS oikea isä haluaa selvittää isyyden niin hänen pitää viedä asia käräjille ja sieltä kautta tulee vaatimus verikokeisiin niin silloin aidin pakko suostua.
Toivottavasti saat asiat järjestymään helposti.

Ompahan itseriittoisia ämmiä kun luulevat voivansa olla lapselleen sekä isä että äiti, tuosta nyt ei tul kuin reikäpäisiä lapsia. Suosittlen vakavasti ettette tee enempää yhteiskunnalle elätettäviä vaan pidätte kaikki sossuäidit jalat ristissä... Oi aikoja oi tapoja. Eipä tulisi itsellä mieleenkään...

vedä happea
Alkuperäinen kirjoittaja Sectiomumx3:
Ompahan itseriittoisia ämmiä kun luulevat voivansa olla lapselleen sekä isä että äiti, tuosta nyt ei tul kuin reikäpäisiä lapsia. Suosittlen vakavasti ettette tee enempää yhteiskunnalle elätettäviä vaan pidätte kaikki sossuäidit jalat ristissä... Oi aikoja oi tapoja. Eipä tulisi itsellä mieleenkään...
Niin niin, että vaikka mikä sekopoltsi ois isänä, pedofiili, murhamies, kaappaaja niin lapsen on PAKKO saada nauttia hänen seurastaan. Upeaa...

liisa
Minä sitten olen varsin reikäpäinen lapsi, kun oma isä kuoli mun ollessa 1-vuotias, ja satuin vielä olemaan tulos yhden illan jutusta. Eikö ole tosi sairasta etten tuntenut omaa isääni!!

aika latvalaho tuo isäkin kyllä oli,et laps sit kait tuplareikäpää :ashamed: ensinnäkin tuo halus erota ja toinenkin syy viel,miks en niin välttämättä haluais tuota enää elämääni.se olis halunnut adoptoida itelleen tuon mun vanhimman pojan,ja kun sai tietää ettei mahdollista niin vielä esitti et anna pojan jäädä hänelle,saat pitää lapsilisät ym.rahat itselläsi...ja ne jo tuolla sossussa alkoivat epäilemään et tuo olisi jopa voinut hyväksikäyttää poikaa ja olivat jo lähestymiskietoa hakemassa,mutta peruuntui sen takia kun tuo mies asui silloin vielä niin kaukana...ja tol exäl sentään on molemmat vanhemmat,et eipä toi välttämättä tohon -päisyyteen näy vaikuttavan :whistle:

Boogyman
Minun vanhin lapsi ei tunne isäänsä, eikä koskaan tule tuntemaan. Itseriittoinen en ole, että näin tapahtui. Olisin sen estänyt jos olisin pystynyt mutta en voi luonnon kiertokulkua muuttaa.

Yhteistyössä