Isyysasiaa naiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diiudaau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diiudaau

Vieras
Mulla on tuttavapiirissä tämmönen tilanne:

Sinkku nainen harrasti viikon sisällä irtoseksiä kolmen eri miehen kanssa, tuli raskaaksi ja teki lapsen. Yhdelle isä ehdokkaalle asiasta kertoi ja mies ei halunnut ottaa lapseen mitään yhteyttä tai olla tekemisissä ja naiselle tämä ok. (eikä siis isyystestiä tehty, eikä siis muija edes maininnut 2 muusta ehdokkaasta)

Noh tästä siirrymme mun yhteen ihmettelyyn.. (tästähän repis monia)

Eli mä ihmettelen et miten joku nainen voi noin tehdä? Ei kerro isälle lapsesta tai selvitä kuka on isä...
Esim: Oisko teistä kiva tietää vuosien kuluttua et ukolla on muksu jossain josta ei koskaan oo kuullukkaan, nusassu vaan jotain akkaa täyspäissään kahden minuutin ajan nuoruudenhurmoksessaan?

Mä ajattelen tuon asian niin, että olisi todellakin sen lapsen oikeus tietää kuka hänen isänsä on, mistä puolet hänen biologisista juuristaan on peräisin.
Olisi hirveää jos itse en tietäisi isästäni tai puolesta sukulaisistani mitään.

No, totuushan on, ettei isällä oleminkäänlaisia oikeuksia tuollaisissa tilanteissa. Ihan järkyttävää, kuinka nainen voi itsekseen päättää monen ihmisen asioista. Tässä tapauksessa ensisijaisesti kolmen ja jos miehellä on jo perhettä, kun asia tulee esille, monen muunkin.

Sääliksi käy tuollaiset isät (+perheet) ja eroperheiden isät (missä ei ole oikein hoidettu asiaa)

[QUOTE="...";24838603]No, totuushan on, ettei isällä oleminkäänlaisia oikeuksia tuollaisissa tilanteissa. Ihan järkyttävää, kuinka nainen voi itsekseen päättää monen ihmisen asioista. Tässä tapauksessa ensisijaisesti kolmen ja jos miehellä on jo perhettä, kun asia tulee esille, monen muunkin.

Sääliksi käy tuollaiset isät (+perheet) ja eroperheiden isät (missä ei ole oikein hoidettu asiaa)[/QUOTE]

On oikeuksia, oikeuden kautta, jos haluavat.

Itte pelännyt olevani samassa tilanteessa, en sitten onneksi ollutkaan raskaana...

Ja kyllä siinä olisin selvittänyt isän. Sitä en kyllä tiedä, missä vaiheessa raskautta olisin raskaudesta näille kaikille isäehdokkaille kertonut, en tiedä miten reilua sekään olisi ollut että miesparat olisivat joutuneet kärvistelemään raskauden loppuun asti tietämättä onko lapsi heidän vai ei. Isyyttähän ei pysty ennen lapsen syntymää mitenkään selvittämään.

Mulla on tuttavapiirissä tämmönen tilanne:

Sinkku nainen harrasti viikon sisällä irtoseksiä kolmen eri miehen kanssa, tuli raskaaksi ja teki lapsen. Yhdelle isä ehdokkaalle asiasta kertoi ja mies ei halunnut ottaa lapseen mitään yhteyttä tai olla tekemisissä ja naiselle tämä ok. (eikä siis isyystestiä tehty, eikä siis muija edes maininnut 2 muusta ehdokkaasta)

Noh tästä siirrymme mun yhteen ihmettelyyn.. (tästähän repis monia)

Eli mä ihmettelen et miten joku nainen voi noin tehdä? Ei kerro isälle lapsesta tai selvitä kuka on isä...
Esim: Oisko teistä kiva tietää vuosien kuluttua et ukolla on muksu jossain josta ei koskaan oo kuullukkaan, nusassu vaan jotain akkaa täyspäissään kahden minuutin ajan nuoruudenhurmoksessaan?

No pakkoko se on "nusassa vaan jotain akkaa täyspäissään kahden minuutin ajan nuoruudenhurmoksessaan"? Ehkäisyvastuu ei ole vain naisella. Jos et halua mahdollisia yllätyslapsia, käytä kortsua tai pidä heppi housuissasi.

nooo...mieshän voi itse varmistua asiasta niin, että jos menee sänkyyn ilman ehkäisyä niin käy sitten 10 kk päästä katsomassa onko sillä naisella lasta....jos on , voi epäillä omakseen...

todellakin lapsella on oikeus tietää biologinen alkuperänsä, se nyt on itsestään selvä juttu..

mutta aikuisen vastuuta on myös se että mies huolehtii Itse ehkäisystä jos ei halua yllätyslapsia. tai tosiaan pitää ne housut jalassaan.d

Ehkäisyvastuu ei ole vain naisella, mutta tälläkin palstalla saa säännöllisesti lukea naisista, jotka haluavat ehdoin tahdoin sen lapsen miehestä viis, pariskunnista joista toinen huijaa toista kun haluaa lapsen jne. Joten, ei ne naiset ole niitä puhtoisia ja miehet pahpja.

[QUOTE="...";24838727]Ei ole. Valitettavan usein ei ole. Ja jos onkin, oikeuden kautta kun nainen vaan mielivaltaisesti päättää halunsa.[/QUOTE]

Isyyttä voi oikeuden kautta hakea. Maksaa toki.

Isyyttä voi oikeuden kautta hakea. Maksaa toki.

Niin, mun pointtini oli juuri se, että nainen voi mielivaltaisesti päättää tuota asiasta. Miehen täytyy hakea isyyttää oikeusteitse. Joskus sekään ei auta. ja jos nainen ei kerro miehelle mitään koko raskaudesta, mies ei todennäköisesti edes tiedä hakea oikeuttaan. Ja nainenko ajattelee lapsen parasta?

Isyyttä ei pitäisi joutua oikeuden kautta hakemaan. Isä on isä yhtä kuin äiti on äiti.

No tässä ihmettelyssähän ei mun käsittääkseni ollut pointtina tuo ehkäisyasia, vaan se et isältä evätään ylipäätään tieto lapsesta. Tottakai ehkäisy on molempien, sekä miehen & naisen, asia mut hitostako se mies tietää olevansa isä jos asiasta ei kerrota? Pitää varmaan omille pojille aikanaan opettaa et "jos menet ja panet tyttöä, vieraile hänen luonaan 10kk päästä josko sinne ois muksu puksahtanut"

Yhteistyössä