isyydentunnustus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mää vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
me haluttiin lapsille isän sukunimi,kun ei olla naimisissa.soppalasta tulee kirje asiasta ja voi sinne soittaakkin lastenvalvojalle.
ja siinä voi tehdä samalla myös yhteishuoltajuus paperit,mutta minä en halunnu tehä.tehtiin siis vaan isyydentunnustus ja lapset sai isän sukunimen.asutaan samankaton alla.

Tämä nyt on vain minun mielipide, mutta en vaan ymmärrä mitä hienoa siinä on että lapsilla on isän sukunimi jos äidillä on eri sukunimi. Jos en avioliittoon mennessäni olisi ottanut miehen nimeä olisivat taatusti kaikki lapset minun sukunimellä. Tähän esimerkkinä voisin kertoa että lähipiirissä on eräs nainen jolla kaksi lasta. Molemmat lapset eri isälle ja nykyisen kanssa eivät ole naimisissa joten äidillä oma nimensä. Molemmat lapset ovat isiensä nimellä. Kyllä minua hävettäisi olla tuo äiti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 15:13 en ymmärrä kirjoitti:
Tämä nyt on vain minun mielipide, mutta en vaan ymmärrä mitä hienoa siinä on että lapsilla on isän sukunimi jos äidillä on eri sukunimi. Jos en avioliittoon mennessäni olisi ottanut miehen nimeä olisivat taatusti kaikki lapset minun sukunimellä. Tähän esimerkkinä voisin kertoa että lähipiirissä on eräs nainen jolla kaksi lasta. Molemmat lapset eri isälle ja nykyisen kanssa eivät ole naimisissa joten äidillä oma nimensä. Molemmat lapset ovat isiensä nimellä. Kyllä minua hävettäisi olla tuo äiti.

Ja mitähän häpeämistä tossa on?!? Hävettää tuollaiset asenteet. Itse kannan pojan kanssa samaa sukunimeä, mies omaansa. Mutta mitä sillä on väliä, eletään 2000 -lukua.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 21:32 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.11.2006 klo 15:13 en ymmärrä kirjoitti:

Ja mitähän häpeämistä tossa on?!? Hävettää tuollaiset asenteet. Itse kannan pojan kanssa samaa sukunimeä, mies omaansa. Mutta mitä sillä on väliä, eletään 2000 -lukua.

Jos itsellesi on ihan sama niin mikset sitten ole laittanut lapsellesi isänsä nimeä... Taitaisit itsekkin hävetä jos lapsesi olisi isänsä nimellä eikä sinun!

Me pidettiin ristiäiset ennen isyydentunnustusta. Sukunimeksi tuli mun eli äidin sukunimi. Isyydentunnustuksen jälkeen sukunimen sai vaihtaa isän sukunimeen jos halus ku sitä ei voinu silloin ristiäisiin viel viralliseks laittaa. Oli se isä kuin varma tahansa.

Yhteistyössä