isyyden tunnustus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jybis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jybis

Aktiivinen jäsen
18.12.2006
9 237
0
36
mites se nyt meneekään..pitääkö mun soittaa lastikseen vai ottaako ne sieltä yhteyttä?
toiset sanoo että pitää ite soittaa ja toiset sanoo toista.. :/

entäs täytyykö isyys ensin selvittää ennenkun voi sen paperin lapsen nimestä maistraattiin toimittaa?

Jos otat itse yhteyttä, saat ajan nopeammin ja ehkä päätöksenkin ennen ristiäisiä. Jos vauva nimetään sinun mukaasi, voitte kyllä vaihtaa sukunimeä vaikka ristiäiset olisi jo pidetty.

Mulle tuli ainakin yhteydenotto-lappu lastensuojelusta vai mikä se olikaan..sinne soitin ja sovittiin tapaamisaika,paperit oli virkailija jo täyttänyt ja eikun nimet alle ja poikkeen :)

Me ainakin ennen ristiäisiä käytiin tuolla lastensuojelussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Jos otat itse yhteyttä, saat ajan nopeammin ja ehkä päätöksenkin ennen ristiäisiä. Jos vauva nimetään sinun mukaasi, voitte kyllä vaihtaa sukunimeä vaikka ristiäiset olisi jo pidetty.

Kotiin tuli paperit ja meniköhän alle 2vkoa syntymästä =)
Tuo, että vaihtaa nimeä jälkeenpäin on tietysti mahdollista, mutta aiheuttaa vaan sen, että virallisesti on lopunikäänsä "entinen se ja se".
Ristiäisiä uskaltaa ainakin meilläpäin (pk-seutu) sopia 2-3viikkoa tunnustamisesta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Leija:

Kotiin tuli paperit ja meniköhän alle 2vkoa syntymästä =)
Tuo, että vaihtaa nimeä jälkeenpäin on tietysti mahdollista, mutta aiheuttaa vaan sen, että virallisesti on lopunikäänsä "entinen se ja se".
Ristiäisiä uskaltaa ainakin meilläpäin (pk-seutu) sopia 2-3viikkoa tunnustamisesta.

Ei kun siis ei papereita tullut vaan se aika... Väsymystä vauvaperheessä...

Meille tuli ne paperit myös aika nopeasti, aika oli varattu valmiiksi. Ei ollut kauaa syntymästä, koska mies oli sillon vielä isyyslomalla. Muutama minuutti siinä meni, ja päätöskin tuli paljon ennen ristiäisiä, jotka pidettiin kun vauva oli 6viikkoa.

okei..eli odottelen vielä ensviikon.meillä lasta ei liitetä kirkkoon,eli ristiäis juttuja ei tarvii miettiä.
kiitos,nää on tämmösiä juttuja joita ei tiedä ennenkun eteen tulee :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tuo ei kyllä taida pitää paikkaansa..

:whistle:
Meillä ainakin esikoinen on ihan miehen niminen vaikka alunperin kastettiin minun nimelle.
Maistraattiin tehtiin sukunimen muutosilmoitus tunnustamisen jälkeen.Tämä tapahtui melkein kuukauden kastamisen jälkeen ja lehteenkin tuli seurakunnan ilmoituksiin kastettujen listalle vasta nimen vaihtumisen jälkeen :wave:

Yhteistyössä