istumaan oppiminen

Meillä tyttö 7,5 kk ja ei osaa istua ilman tukea huonostikkaan. Aina lähtee jotain lelua hakeen ja kaatuu. Meillä esikoinen oppi istuun melkein heti ko täytti 6 kk. Eli millonkas muilla alettu istuun ilman tukea lattialla?
 
meidän poika tulee viikolla 7 kk ja osaa istua selkä suorana ilman mitään tukia.Tosin aika ajoin menee mukkelis makkelis kun innoissaan yrittää saada lelua käteen tai kääntyy katsomaan sivulle..ja meillä poika oppi samoihin aikoihin istumisen kanssa nousemaan jaloilleen tukea vasten
 
näin meillä
Minä en ole istuttanut yhtäkään meidän neljästä lapsesta ilman tukea ennen kuin itse nousivat. Syöttötuolissa kyllä nakottivat mutta lattialla vasta kun itse nousivat istumaan, kaikki n.9kk vanhoina. Ja eipä kupsahdelleet kumoon kurkotellessaan vaan oli tarvittava tasapaino jne.

Esikoinen oli 8.5kk kun oppi istumaan ja 9kk kun osasi kävellä.
 
Poikani on nyt 10kk ja vasta 2 päivää sitten nousi itse istumaan ja istua nökötti siinä. Tähän asti nousi vain toiselle kankulle tai ei istunut ollenkaan. kovin paljoa en edes viitsinyt istumaan laittaa, sillä hyvin huomasi, ettei poika viihdy asennossa. Meillä opittiin nousemaan seisomaan ja kävelemään puita pitkin sekä istumaan polvillaan ennen istumista pepulla. ;)
 

Yhteistyössä