Istukka edessä ja liikkeiden tunteminen

• Viestiketjun aloittaja "Jen"
  • Ensimmäinen viesti
"Jen"
Mulla on rv 20+1 nyt ja olen uudelleensynnyttäjä. Olen liikkeitä tuntenut nyt pari viikkoa hyvin epäsäännöllisesti. Päivässä saattaa tuntua 3-4 satunnaista liikettä ja muutaman kerran olen tuntenut ihan kunnon 'jumppatreenit' :)

Välillä kyllä saattaa taas kolmekin päivää että mitään ei tunnu...

Liikkeet mitkä tuntuvat ovat kyllä varsin napakoita ja selkeät, ei mitään pieniä hipaisuja.

Np-ultrassa siis todettiin istukka edessä/kohdunsuulla.

Mietin että onko ihan normaalia, itse jotenkin ajattelin että liikkeet alkaisivat tuntumaan paremmin/enemmän kun aikaa kuluu ja 2 viikkoakin on tässä kasvutahdissa aika pitkä aika..

Joten kokemuksia kiitos!!

"vieras"
Mulla ei oikein missään välissä liikkeet tuntuneet kovin kipeiltä/selkeiltä. Ihan lopussa vasta jonkin verran, kun lapsi potki ylös, siellä ei ollut istukkaa. Ultrassa rv 37 en esim tuntenut liikkeitä, mutta ruudulta näin, että liikkui koko ajan.

"Vieras"
Mulla molemmissa raskauksissa istukka ollut edessä, ja liikkeet ovat tuntuneet tosi aikaisin. Toiselta RV15 ja toisella aikalailla samoihin aikoihin.

Tuo liikkeitten tunteminen on tosi yksilöllistä, ja siihen vaikuttaa istukan paikan lisäksi myös mm. se kuinka aistiherkkä äiti on, ja missä asennossa vauva on.

bud
Mulla oli kanssa edessä ja ihan äippälomaan asti oli töissä niin, että koko työpäivinä ei liikkeitä tuntunut, kun olin itse liikkeessä. Vasta kotona rauhottuessa liikkeet tuntui. Jäin siis äippälomalle rv34-35.

"Tipsu"
Odotan esikoista rv 29, mulla istukka edessä, mutta ei pitäisi olla kuitenkaan ns. eteisistukka. Ei kai sullakaan? Sektioon voi silloin joutua, jos se ei kohdun kasvun myötä nouse ylöspäin. Kävin 4D-ultrassa (rakenneUÄ) dos. Bruno Cacciatorella Hgissä ja hän sanoi, että edessä sijaitseva istukka vaimentaa tehokkaasti potkut. Tunsin ne vasta n. rv 24, ja potkut suuntautuivat enimmäkseen kylkiin silloinkin.

Yhteistyössä