Istukka edessä sydänäänet kuuluu huonommin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myymä

Vieras
Eli onko jollain samanlaista tilannetta kuin minulla, että aluksi viikon 9 jälkeen sydänäänet kuuluivat todella hienosti mutta nyt viikolla 14 sydänäänet eivät kuulu oman sykkeen alta laisinkaan mutta laitteen näyttö antaa kuitenkin hyvät sykenumerot 135- 180 yms. (ei ole mun oma syke) Neuvolantäti antoi uuden ajan koska haluaisi tosiaan kuulla ne mutta sanoi ettei mitään hätää ole koska kone ei antaisi sykettä numeroina jos sellaista ei olisi... kokemuksia!

NEuvolassa epäilivät että istukka on noussut kohdun eteen (oli aiemmin kohdunsuun päällä

:wave:

Mulla oli esikoista odottaessa.
Aluksi istukka oli kohdunsuun edessä ja sitä huolehtivat, mutta nousikin sitten kuukaudessa eteen ja vaikutti sitten koko loppuraskauden ajan sydänäänien kuulumiseen.
Oli aika hassua kun oli iso maha ja liikkeet tuntui, mutta silti neuvolan täti joutui pyörittelemään laitetta mahan päällä että kuuluis muutakin kuin istukan voimakas suhina :)

Kyllä se paikkaansa pitää. Mulla istukka edessä ja rv10 eka kerta ku kuunnelti, hyvi kuulu. Hyvin ne nytki kuuluu, mutta vauvan täytyy liikkua hiukan sivummalle, että dopleri ne ottaa. Myös potkuja todella hentoina mulla vielä, juuri istukan takia, viikkoja 18+5 ja kolmas raskaus.
Enpä usko että mitää hätää sulla on :)

Mulla on istukka edessä, mutta en tosiaan tiiä voisko vaikuttaa sydänäänien kuulumiseen.
Mulla kun on muutenki tuota "luonnollista pehmikettä" tuossa edessä.
Aina on kyllä äänet kuuluneet kun on kuunneltu, mutta meiltä ei kyllä koitettu kuunnella viikolla 9, ekaa kertaa varmaan vasta jotain 14-16 viikolla kun katsottiin ihan ultralla parina ekana kertana.
Liikkeiden tuntemista tuo edessä oleva istukka vaimentaa tosi paljon, joskus huomaa kun masu nytkähtelee, muttei mitään tunnu kun taitaa potkia juur tuohon istukan kohtaan. Kait.
Niin, sitähän pitikin sanomani, että kun meillä on kotona se kotidobbler, niin sillä kyllä kesti aika kauan ennen kun äänet kuulu kunnolla tuosta massulta, mutta mulla on tosiaan tuossa edessä muutakin kun se istukka.
Eivät sitten sinun tapauksessa kuitenkaan ultralla kattoneen ja näyttäneet että pikkusen sydän tosissaan sykkii?
Toivottavasti teillä kaikki kunnossa!!
PuPu ja Pikkis 35+2

Iso kiitos vastauksistanne!

Ei katsottu ultralla vielä, koska doppleri kuitenkin LÖYSI sykkeen mutta antoi ne vain numerona näytölle :) ei saatu vain selkeitä sykkeitä kuulumaan kunnolla. Siksi huolestuin! .. lisää tarinoita voipi laittaa! :)

Mulla kuulu kans huonosti sydänäänet ja sai kauan niitä hakee alkuraskaudessa ja siis istukka on tossa etuseinässä... edelleenkin kuulostaa kuulema erilaiselta jne sydänäänet, eikä ihan niin selkeetä jyskytystä kun jos istukka olisi takaseinässä.
Ja sitä selkeetä naputusta sydänäänissä on monta kertaa eri neuvolan täti ettiny kunnes hoksas kysyä asiaa ja totes sit et se johtuu siitä kun istukka edessä.

yksäiti+ hippu rv 36+1

takia ennenkuin viikko 13 :| Olikin kauhea huoli siitä.Sitten kuului jo ja yksityislääkärillekin jo kerkisin kun luulin et neuvolas vikaa :D kauhea huoli.
Nyt ei sitä huolta toi "mahaville" pitää semmosta jytinää et ei tarvi mitään ääniä kokeilla :whistle: ja viikkoja 29

Mulla istukka edessä alhaalla. Alkuraskaudessa sydänäänet kuului vain läheltä häpyluuta. Sen jälkeen hyvin kuulunut paitsi eilen piti vähän hakea, ja th tuumas että taitaa olla istukka edessä. Nyt siis rv 38

Mulla istukka tossa edessä ja aina on kuuluneet hyvin sykkeet. Ainoa vaikeuttava tekijä on niin vilkas vauva että karkaa kokoajan. Nyt vasta loppuajasta saadaan syke kerralla kun ei se mahdu enää livistämään ja paukuttamaan anturia. :laugh:

Yhteistyössä