Istukan infarkti

lääkäri selitti, että keskenmeno voi johtua istukan verihyytymästä. Onko muita, joilla olisi tehty tällainen diagnoosi. Kertoiko lääkäri teille enemmän, mistä tällainen johtuu, voiko se uusia seuraavassa raskaudessa tms.
Minulle sattui lääkäriksi keskussairaalan ainoa äyskijä, joka ei kerro mitään ylimääräistä ja olin jotenkin niin shokissa, että en osannut mitään tarkkoja kysymyksiä tehdä...
 
Meidänraskaus meni kesken viikoilla 18. Ja syyksi silloin epäiltiin juuri hyytymää istukassa. Se oli kuitenkin väärä häly meillä mutta hyvin selitti lääkäri meille miksi.
Veri hyytymä voi johtua monesta asiasta. Mitään perinnöllistä tämä ei ole. Ja missään ei lue että toistuisi seuraavassa raskaudessa. Tietysti kaikkihan on mahdollista mutta jos niin ajattelee niin eihan sitä uskalla mitään tehdä. Voihan sitä liukastua koiran k....aankin ja mennä nurin.
Eikä sitä hyytymää ole itse voinnut mitenkään itse tehdä. Mikään ruoka ei voi sitä aiheuttaa.
Elikkä uskoisin että kannattaa vielä yrittää! =)
 
Mulla takana 3 keskenmenoa. Mitään syytä niihin ei löytynyt. Lääkäri sanoi, että yksi mahdollisuus on juuri tuo istukkaan tullut tukos. Raskaudet olivat kuitenkin vielä niin varhaisessa vaiheessa, ettei istukkaa pystytty tutkimaan kunnolla. Niinpä nyt tässä raskaudessa aloitettiin varmuudeksi hepariini-pistokset, jotka estävät hyytymien muodostumista. Ja hyvin on mennyt tähän asti, nyt rv 26. Kannattaa ottaa asia puheeksi heti raskauden varmistuttua, mulla pistoshoito aloitettiin jo rv 5+.
 
Jos todetaan tukostaipumus,aloitetaan äidillä varhaisessa vaiheessa joko fragmin tai klexane piikitys,jotka ennaltaehkäisee veritulppien syntymistä.

Itselläni ollut aiemmin tulppa(en ollut tuolloin raskaana)ja piikititnn klexanea raskausajan ja saimme terveen vauvan :heart:
 
osaisiko joku sanoa, tuosta tukostaipumuksesta enemmän. Meillä kaksi tervettä lasta ja nyt sitten keskenmenot viikoilla 16 (tosin syy oli kentien jonkinasteinen epämuodostuma sikiöllä) ja tämä viimeisin oli siis istukan infarktin takia.
Kolme kiertoa tässä odotettu välissä ja kovasti sitä pikkukolmosta haluttaisi ruveta yrittämään.
Kaikkein eniten pelottaa, että kestääkö pää sitä jännitystä jatkuuko/päättyykö raskaus onnellisesti :'(
 
Vieras1
Mulla noiden 3 keskenmenon jälkeen päätettiin aloittaa lapsettomuustutkimukset. Mitään vikaa ei kummastakaan löytynyt. Sitten tutkittiin vielä noi tukos-arvot. Mulla oli yksi kolmesta arvosta ihan tosi lievästi koholla, siksi päätettiin aloittaa noi Fragmin-pistokset varmuudeksi. Lääkäri selitti, että arvo on niin vähän kohonnut, että keskenmenot ei todennäköisesti johdu siitä, mutta mielenrauhan vuoksi ja ennaltaehkäisevästi kokeillaan josko tämä raskaus menisi onnellisesti loppuun asti. Pää ei tosiaan kestä noita toistuvia keskenmenoja. Mulla vielä noiden km:n lisäksi yksi keskeytys (synnytys) sikiön epämuodostuman takia. Silloin ei istukassa ollut tukoksia.
Sun kannattaisi pyytää neuvolasta (?) lähete verikokeisiin, missä tutkittais toi tukostaipumus. Tai sitten soitat ko. paikkaan, missä arveltiin km:n johtuneen tukoksesta ja kysyt sieltä neuvoa miten asian kanssa tulisi edetä seuraavaa raskautta ajatellen.
Tsemppiä! :hug:
 

Yhteistyössä