istuinkoroke 2,5vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Onko oikeesti niin, että istuinkorokkeen vois laittaa jo noin pienelle? Mä kun oon kuvitellut, että sitä aletaan käyttää vasta n. 4 vuotiaana..

Joissakin korokkeissa on ollut, että 15 kg eteenpäin, ja meidän likka on nyt varmaan 14kg tai ehkä jopa 15, en oo varma, ja tosiaan ikää 2v 7kk. Tämän hetken istuin on käytettävissä 19kg asti mutta kyllähän tuo koroke veis vähemmän tilaa autossakin kun muutenkin ahdas takapenkki. Millon te ootte turvaistuimen vaihtanu korokkeeseen?

[QUOTE="jaa";26152032]Eiköhän se pituuskin ole aika olennainen asia? Miellä lapset istuu turvaistuimessa 6 vuotiaaksi.[/QUOTE]

ja selkä menosuuntaan melkein 4 vuotiaaksi. Mutta siitä asiasta ei varmaan kannata alkaa vänkäämään:)

[QUOTE="jaa";26152032]Eiköhän se pituuskin ole aika olennainen asia? Miellä lapset istuu turvaistuimessa 6 vuotiaaksi.[/QUOTE]

Pituutta tytöllä oli joskus viime syksynä muistaakseni 92cm eli nyt on varmaan 95-100cm, jotain siltä väliltä..

Niin pelkkä istuinkoroke vai turvavyösituin?

Meidän esikoinen rupesi istumaan turvavyöistuimessa reilut 2veenä (jolloin pituutta oli päälle metri ja painoa reilut 17kg). En olisi niin pientä itse pelkkään korokkeseen laittanut.

[QUOTE="mie";26152217]Niin pelkkä istuinkoroke vai turvavyösituin?

Meidän esikoinen rupesi istumaan turvavyöistuimessa reilut 2veenä (jolloin pituutta oli päälle metri ja painoa reilut 17kg). En olisi niin pientä itse pelkkään korokkeseen laittanut.[/QUOTE]

siis istuinkoroke.
Liikenneturvan sivuillakin oli, että saa laittaa istuinkorokkeeseen jo alkaen 15kg mut musta se on hassua. Onko se muka jo turvallinen noin pienelle? :o

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26152235:
siis istuinkoroke.
Liikenneturvan sivuillakin oli, että saa laittaa istuinkorokkeeseen jo alkaen 15kg mut musta se on hassua. Onko se muka jo turvallinen noin pienelle? :o

Eihän siinä oo mitään suojaa ympärillä eika niin hyvin saa vöitäkään alemmas kun vyösituimessa. Meillä vailla 3v siirtyi vyöistuimeen ja vaikka on pitkä poika niin tavis korokkeella meinaa jäädä turvavyö liian ylös.

Eikö alle kolme vuotiasta ole ihan lain mukaan oltava turvaistuimessa??

Alle 135cm on lain mukaan käytettävä asianmukaista turvalaitetta. Lapsissakin on eroja, esim mulla on pitkä poika joka on nytkin reilu 5v kokonen vaikka täytti 4 loppuvuodesta. Turvaistuimesta loppu korkeus ja jalkatila joten vailla 3v siirtyi vyötuoliin jossa ei siinäkään ollut se säätö alimmassa. Ja painoraja ylittyi. Pelkälle jakkaralle en laittas tuota, saati nuorempaa.

Yhteistyössä