Isoveli haluaa imeä rintaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma muu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma muu"

Vieras
Isoveli haluaa imeä rintaa

Meillä on pian 3 kk vanha vauva ja eilen isoveli 5 v halus myös kokeilla. Sanoin hänelle että ei nyt ehkä sit joskus.

Antaisitteko kokeilla ?

Juu en. Ei tulisi mieleenkään antaa edes tuon vajaa 2v:n. Sen verran inhoan koko imetystä, että odotan innolla kun tuo vauva tulee 1v ja alan lopettelemaan sen kanssa homman.

En nyt tiedä olisiko yhdestä kerrasta haittaa, varmaan jäisi siihen yhteen kertaan :D

Omalle 3-vuotiaalle olen selittänyt, että tissimaito on vauvojen ruokaa, vauvat eivät voi syödä mitään muuta. Isot pojat (kuten hän) voivat syödä makaronilaatikkoa (pojan herkkua), jäätelöä jne. Olen myös selittänyt, että vauvalla ei ole hienoja leluja, mutta isoilla pojilla on. Hyvin tuntuu menevän jakeluun, kun kääntää asian niin päin, että mitä etuja isommalla on ja vauvalla ei.

Meillä 3v pyysi kanssa tissimaitoa. Selitin että tissi on vauvaa varten mutta maistaa saa jos haluaa. Lypsin lasiin ja poika joi. Sanoi että pahaa johon minä että se on vain vauvojen herkkua. Äidinmaito on niin makeeta että tuskin sitä kukaan jo kertaalleen vieroitettu sitä haluaisi uudelleen alkaa juomaan.

Mie lypsin kuppiin isoveljelle :) meillä on 3v lapsilla ikäeroa ja imetin vanhempaakin pitkään, että ehkä muisti vielä miltä se tuntu ja maistu :D hyvin maistu tissimaito kupistakin. Selitin isommalle, että tissi on vauvan ja isot juo kupista mikä oli isommasta lapsesta ihan ok selitys.

Meilläkin parivuotias isoveli halusi, mutta kun annoin luvan, ei sitten oikeasti halunnutkaan. Riitti kun sai maata pötköllään rintaa vasten.

Ja häntä sentään imetin 1,5-vuotiaaksi.

Olin laittanut pieni lasipurkki missä oli annos maitoa jääkaappiin kun olin illalla menossa muutamaksi tunniksi ulos siskoni kanssa. Kun oli lähdön aika purkki oli tiskialtaassa tyhjänä. Teini-ikäinen isko oli tehnyt siitä kaakaota ja juonut pois, oli kuulema makea ja hyvää kunnes kerron. Kuului vain yök :)

• Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Meidän keskimmäisemme oli vähän yli 2 vuotta vanha kun pikkusiskonsa syntyi. Toki poika tahtoi rintaa myös mutta koska en oikein ajatukselle lämminnyt teimme sitten muutaman kuukauden ajan niin että lypsin ruokalusikkaan maitoani aina imetyskerralla ja isoveli sai sen sitten "juodakseen".

Isoveli tykkäsi rintamaidostani kovin paljon ja uskon että tämä osaltaan auttoi siihen että minkäänlaista sisaruskateutta ei ole ilmaantunut vaikka pikkusisko onkin jo 10 kuukautta vanha ja imee rintaa edelleen. Isoveli jätti lusikallisen pyytämiset ihan itse jokin aika sitten.

No tuossahan on hyvä tilaisuus opettaa isoveljelle, ettei aina saa kaikkea mitä haluaa. Meillä ei todellakaan annettais enää 3-vuotiaan imeä rintaa, eipä tuo ole kyllä kysynytkään. Lusikalla voisin antaa maistaa maitoa, jos haluais mutta ei ole kyllä osoittanut mitään mielenkiintoa.

Yhteistyössä