Isovanhempi tapaa lapsenlastaan joka päivä, mitä mieltä? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27433521]Mä myönnän että mulle olisi täysin vieras asia käsiteltäväksi. Mun mielestä napanuora aikuisen ja vanhemman välillä tulee katkaista kun on oma perhe.

Ja älkää lukeko rivien välistä että välit pitää katkaista. Sitä se ei tarkoita. Mutta päivittäinen tapaaminen on jo aikuisiällä kohtuutonta. Parhaimmillaan suhde isovanhempiin toimii ja rakentuu sillä ettei heistä tule tapa.

Toki jos asia toimii puolin ja toisin niin mikäs siinä mutta kannattaa ajatellla sitäkin näkökantaa että lapsi osittain "menettää" tällaisessa jatkuvassa tapaamisessa sen jännityksen ja odotuksen voiman joka näillä pidemmän matkan lapsenlapsilla on ja jota he voivat kokea.[/QUOTE]

onhan siinä varmaan oma jännityksensä tavata lähes vieraita ihmisiä pari kertaa vuodessa. Taas kun aletaan tottua, niin pitää erota.
Itse olen onnellinen, että lapsilla on arjessa tutut ja turvalliset isovanhemmat, joiden ovi on koululaisillekin aina auki. Eikä se tapaamisen riemua vähennä. 2 v juoksee joka kerta nauraen vastaan ja huutaa niin, että kuuluu: " Mummi tuli"

Yhteistyössä