isovanhemmista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hämmentynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on kaksi mummia :) Koska toinen on esikoisen syntymästä asti ollut mummi ja toinen ei voi olla mamma, koska on omille ruotsinkielisille lapsilleen mamma (äiti).

Sitten voidaan puhua Jorma-papasta ja Jaakko-papasta.. eiks jee?

Meillä on suvussani, niin kauas kuin tiedän, kaikki ihmiset kulkeneet ihan vain nimillään. Ei mitään yleisepiteettejä ollenkaan. Myös lasten vanhemmat. Erittäin selkeää, hyvin on toiminut.

Miksei isovanhempi voi itse päättää mikä on? Mun korvaan särähti aluksi lasten toinen isoisä, joka on ukko, mutta ukko on nimitys isoisälle hänen kotipaikkakunnallaan ja hän pitää sitä nimitystä kunnianosoituksena

Likalla on mun vanhemmat mummu ja paappa. Exän isä on ******-paappa ja exän äiti on kans mummu, mutta oikiasti ei oo oikeen mikään koska ei likka edes tunne koko ihmistä. Mun paappa on likalle vanhapaappa ja hänen puolisonsa on ****-mummu. Mun äitin mies on muffa.

Miksi ihmeessä teet korttia appiukolle? Eikö mies voi tehä sen isällensä, olisi henkilökohtaisempi juttu? Meillä minä teen äidilleni äitienpäiväkortin ja isälleni isänpäiväkortin. Mies ei tee kortteja kun heillä ei ole sellaista tapaa, enkä siihen ala puuttumaankaan. Lapsemme tekevät isällensä.

Niin ja meillä on mummo ja pappa, monesti myös etunimen kera, mutta asiayhteydestä kaikki tunnistaa kenestä puhutaan, vaikka sanoisin äiti lasten mummosta.

-isomummi
-pikkumummi
-kanamummo (äidilläni kanoja=) lapset itse keksivät oli alunperin vain mummo
-pikkupappa ja isopappa (lapset laittoivat itse nuo liitteet eteen, meni pappan koon mukaan)

Kortin tein appiukolleni vauvaltamme. Omaa nimeäni en siihen kuitenkaan laita. Jos en olisi tehnyt, hän jäisi ilman korttia ihan varmasti, koska mieheni nyt on vähän semmonen, ettei välitä. Ja mielestäni on kiva, että myös hän saa kortin ensimmäisenä isänpäivänä, kun on vaari.

[QUOTE="Vieras";29151533]No eipä oo tehny tiukkaa itse koskaan erottaa omia isovanhempia, vaikka ihan identtiset nimitykset on olleet käytössä. Kuitenkin erilaisia liitteitä niihin mummuun ja ukkiin on ollut mahdollista tarvittaessa liittää. Älkää nyt höpöttäkö tuollaista joutavaa. On tainnut mummikin jo unohtaa omat sekoilunsa tuon aiheen kanssa, jos kerran noin reagoi. Älä ole huolissasi.[/QUOTE]

Liitteitä meilläkin poitsu on keksinyt erottaakseen ja silti menee sekasin. Kun on mun puolelta mummi ja vaari, isänsä puolelta isoisovanhemmat+isovanhemmat jne...Ja vielä kaimat kummaltakin puolen. Vaikeaa pojan muistaa kuka nyt sitten on se Matti ja kuka tämä matti jne...Helppoa ois jos ois vaan mun vanhemmat ja miehen vanhemmat.

[QUOTE="hämmentynyt";29154346]Kortin tein appiukolleni vauvaltamme. Omaa nimeäni en siihen kuitenkaan laita. Jos en olisi tehnyt, hän jäisi ilman korttia ihan varmasti, koska mieheni nyt on vähän semmonen, ettei välitä. Ja mielestäni on kiva, että myös hän saa kortin ensimmäisenä isänpäivänä, kun on vaari.[/QUOTE]

Teet itsestäsi naurettavan, jos jätät nimesi pois. Kyllä sitä hyvää isänpäivää voi toivotella, vaikkei lapsi tai lapsenlapsi olisikaan.

Meiltä löytyy mummu, mummi, mumma, mamma, muori, isu ja Anne, sekä
miesten
puolelta paappa, paappa, paappa, ukko ja taata.

Lapsi on vielä niin
pieni ettei ole keksinyt omia etuliitteitä vaan käyttää ihan noita
yllämainittuja nimiä. Mutta ehkä joskus keksii, se olisi kyllä hauskaa
:)

Ja tottakai meillä tulee jokaikiseen isän- tai äitienpäiväkorttiin
jokaisen perheenjäsenen nimi!! Naurettavaa tuollainen "eihän hän ole
sinun isäsi". Ja meillä tehdään kortit myös isoisovanhemmille ja
isovanhempipuolille joten vuodessa niitä tulee tuo 12!

Yhteistyössä