isovanhemmat saa mun pinnan kireelle

• Viestiketjun aloittaja harmailija
  • Ensimmäinen viesti
harmailija
kysyn nyt teiltä et teenkö mielestänne väärin?
juttu on tämä kun vanhin poikamme on ollut pienestä pitäen isovanhempien luona todella usein joka viikko, aina yökylässä yhden tai kaksi yötä. nyt kun kaksosemme ovat vuoden he eivät ole olleet siellä kuin korkeintaan kolme yötä yhteensä ja minusta se on väärin. isovanhemmat eivät huomioi kaksosia ollenkaan, tärkein on vaan vanhin lapsi joka saa kaiken periksi siellä. jos vaikka toinen kaksosista leikkii jollain lelulla ja isompi haluaa sen isovanhemmat tyynesti ottavat pieneltä lelun pois ja antavat isommalle.
kotona sitten isompi poika kun tulee isovanhempien luota on aivan mahdoton riiviö joka ei tottele mitään ja sanoo vaan että kun mummolassa saa näin tehdä jne...
nyt olemmekin tehneet päätöksen että isompi poika ei mene ennen isovanhempien luokse kun kaksoset ovat siellä olleet vaikka vaan päivän leikkimässä. tästä ei isovanhemmat pidä ollenkaan vaan haukkuvat mut alinpaan maanrakoon. en enää tiedä mitä tehdä kun kuitenkin haluisin että myös kaksoset tutustuisuivat isovanhempiinsa ja saisivat välillä myös heidän huomion.
pitää vielä sanoa että kun kaksoset syntyivät ja isovanhemmat tulivat meitä sairaalaan katsomaan katsoi pappa koko sen ajan telkkaria ja mummo leikki isomman pojan kanssa. että ei edes silloin kiinostanut uudet tulokkaat.

kiitos jos jaksoitte lukea, helpotti päästää savuja ilmaan!

Kuulostaa NIIN tutulta... Meilläkin isovanhemmat soittelee ja pyytää isompaa kylään vähän väliä. Nuoremman kuulumisia ei edes muisteta kysyä. Jos lapset sattuvat siellä olemaan yhtäaikaa niin mulle tulee usein paha mieli kun kuuntelen sitä meininkiä. Meillä siis lapset 4-vee "Pirkko" ja pikkuveli vähän alle 3-vee "Pekka". Mummo saattaa huutaa kovaan ääneen esimerkiksi jos pieni uhmaikäinen kieltäytyy syömästä: "Kyllä Pekka on tuhma poika, ei Pirkko ole ikinä noin huonosti käyttäytynyt! Pirkko on niin kiltti ettei toista yhtä ihanaa ole missään maailmoissa" Tää ei siis ole mitään liiottelua vaan niin se menee :( Pekan pitäisi myös suoriutua kaikista toimista kuten pukeminen samalla tavalla kun vanhempi siskonsa tai ruvetaan taas arvostelemaan.

Jotenkin ymmärsin vanhemman suosimisen kun nuorempi oli vielä ihan vauvaikäinen. Eihän silloin mitään kyläilyjä vielä järjestääkään.

Itseasiassa tänään, pari tuntia sitten mummo soitti ja pyysi MOLEMPIA lapsi lauantaina yökylää. Meinasin kyllä lentää persuuksilleni, mutta ehkä se on auttanut että olen ruvennut tästä asiasta jo huomauttelemaan kun v####taa niin paljon. Pitää toivoa että tilanne tästä muuttuisi kun mummo havahtuu siihen todellisuuteen että niitä lapsia todellakin on kokonaiset kaksi kappaletta rakastettavana ja suosittavana.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
Kuulostaa NIIN tutulta... Meilläkin isovanhemmat soittelee ja pyytää isompaa kylään vähän väliä. Nuoremman kuulumisia ei edes muisteta kysyä. Jos lapset sattuvat siellä olemaan yhtäaikaa niin mulle tulee usein paha mieli kun kuuntelen sitä meininkiä. Meillä siis lapset 4-vee "Pirkko" ja pikkuveli vähän alle 3-vee "Pekka". Mummo saattaa huutaa kovaan ääneen esimerkiksi jos pieni uhmaikäinen kieltäytyy syömästä: "Kyllä Pekka on tuhma poika, ei Pirkko ole ikinä noin huonosti käyttäytynyt! Pirkko on niin kiltti ettei toista yhtä ihanaa ole missään maailmoissa" Tää ei siis ole mitään liiottelua vaan niin se menee :( Pekan pitäisi myös suoriutua kaikista toimista kuten pukeminen samalla tavalla kun vanhempi siskonsa tai ruvetaan taas arvostelemaan.

Jotenkin ymmärsin vanhemman suosimisen kun nuorempi oli vielä ihan vauvaikäinen. Eihän silloin mitään kyläilyjä vielä järjestääkään.

Itseasiassa tänään, pari tuntia sitten mummo soitti ja pyysi MOLEMPIA lapsi lauantaina yökylää. Meinasin kyllä lentää persuuksilleni, mutta ehkä se on auttanut että olen ruvennut tästä asiasta jo huomauttelemaan kun v####taa niin paljon. Pitää toivoa että tilanne tästä muuttuisi kun mummo havahtuu siihen todellisuuteen että niitä lapsia todellakin on kokonaiset kaksi kappaletta rakastettavana ja suosittavana.
halaus!onneksi ottaa nyt edes molemmat!meillä ei ole auttanut puhuminen heille, kaikki on vaan mun mielikuvitusta ja mulla on kuulemma päässä vikaa. näin he viimeksi sanoivat :(

Joo, on mullakin päässä kuulemma vikaa kun tälläisiä väitteitä olen esittänyt :) Mummo ei kuulemma suosi ketään mutta minä suosin aina poikaani ja tytöstä en välitä yhtään... Noh, pitää toivoa että tilanne nyt muuttuisi pikkuhiljaa. Toivottavasti teillä myös kunhan kaksoset siitä vähän kasvaa isovanhemmille "seurallisempaan" ikään.

ap
no nyt on sitten molemmat siskonikin mua vastaan ja tarvitsen kuulemma heidänkin mielestä ammattiapua. en tiedä mitä vanhempani ovat heille kertoneet eivät ainakaan totuutta.heidänkin mielestä tämä on vain mun kuvitelmaa ja vaadin vanhemmiltani liikaa kun haluan heidän edes joskus huomioivan kaksosia.
pää on niin sekaisin kaikesta että oli taas pakko avautua tänne!

Yhteistyössä