Isovanhemman alkoholinkäyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

------

Vieras
Mitä mieltä olette kuinka paljon isovanhempi voi käyttää alkoholia ollessaan lapsenlapsien kanssa? Meillä on tilanne mennyt pahaksi yhden isovanhemman kanssa, joka kovasti haluaa nähdä meitä ja lapsiamme, mutta tullessamme käymään vetää kännit. Ei todellakaan juo mitään paria, vaan kiskoo viinaa kaksin käsin.. Hän asuu yhdessä puolisonsa kanssa, joka ei käytä alkoholia ollenkaan ja puoliso kärsii jos katkaistaan välit poikki. Miten tilanteeseen tulisi puuttua?

Alkoholisti tekee niin kauan tällä tavalla kuin sinä annat siihen luvan, minä sanoisin että siinä vaiheessa kun alkoholi tulee lasten aikana kuvioihin, me poistumme heti paikalta. Saa ihan itse valita kumpiko on tärkeämpää.

Meillä jäisi vierailut väliin. Toivottaisin isovanhemmat meille kylään SELVINPÄIN. En voi tietenkään määrätä mitä toiset omassa kodissaan tekevät, mutta meillä ei kukaan kännää lasten läsnäollessa, sen pystyn kyllä sanelemaan. Jos toiselle isovasnhemmalle kännäys menee lastenlasten ohi prioriteeteissa, niin se hänelle sallittakoon. Se selväpäinen isovanhempi olisi toki meille tervetullut. Kännääjä jääköön kotiinsa viinapullon kanssa. Ei tässä asiassa oikeasti ole mitään ongelmaa, kunhan tekee pelisäännöt selviksi kaikille osapuolille.

Voit ihan hyvin puhua tälle isovanhemmalle että haluat hänen olevan selvinpäin kun tulette käymään. Koska haluaa kovasti teitä nähdä niin luulis et olisi valmis kokeilemaan ja käyttäytymään teidän toiveiden mukaisesti. Ja mielellään keskustelu juuri kyseisen ihmisen kanssa, ei hänen puolisonsa koska silloin viesti menee ehkä paremmin perille kun juttelee suoraan sinun kanssa.

Nämä isovanhemmat eivät kyläile meillä juurikaan ja kerran olen heittänyt heidät pihalle toisen isovanhemman kännäyksen takia. Hän toi mukanaan omat viinapullot ym. Sen jälkeen ovat olleet aina selvinä meillä, mutta heidän kotonaan on eri tilanne.. Toinen alkaa heti korkkaamaan juomia kun saavumme paikalle. Mielestäni mieheni pitäisi jutella vanhemmilleen, sillä kyseessä on hänen vanhemmat vai mitä mieltä olette? Miehen mielestä tuo kännäys on lapsille harmitonta (ei silti itse käytä juurikaan alkoholia onneksi).

Yhteistyössä