isot vauvat

Alkuperäinen kirjoittaja murmelström:
Rakas poikamme syntyi viikolla 37+3, 4010g ja 52cm. Oli tiukassa ulostulo, solisluu murtui ja joutui happikaappiin. Kaikki hyvin kuitenkin. Viikko ennen synnytystä arvioitiin paino enintään 3,5kg. Onneksi en tiennyt kuinka iso sieltä tulee.. :D

Meillä aika sama, eli poika syntyi 37+2, 3910g ja 52,5cm. Solisluu murtui ja oli myös tiukassa ulostula. Päivää ennen synnytystä arvioivat kätilö ja lääkäri ultralla ja mahan päältä että 3,4kg tai vähemmän :LOL:
 
Lauantaina syntyi esikoistyttömme 8 päivää yliajalla, 5250g ja 54,5cm. Kolme viikkoa sitten arvio oli 4.5kg ja viime perjantaina max. 4.2kg. Alatiesynnytys meni ihan hyvin ja aika nopeastikin, 22 aikaan sairaalaan ja kahdelta oli tyttö maailmassa. :)
 
No onpa jollain kokoa, huih.

Meidän muksut:

4250g ja 53cm (poika)
4240g ja 53,5cm (poika)

ja kolmatta odotellessa. Ite veikkaan että on isompi, mutta vähintään samaa kokoa kun aikasemmat.. Ja tyttö kait tulossa.
 
ire
meillä katras on tyttö 1996 4330 52cm tyttö 2001 4430 53 (mol.yliaikaisia) ja nuorin 2007 3600 49,5cm mut sit ainut poika 2004 5 450 ja 55cm!!!ai et pojat on isompia...poika ollu koko ajan iso nytkin nelivuotiaana on viisvuotiaan kokoinen ja hassua et nuorin on ollu kirppu pituuden suhteen koko ajan mut sit painoa on ollu enemmän kuin muilla tytöillä...kaikilta olen sokerirasitukses käyny pojan odotuksen aikaan arvot oli testis koholla mut sit oli loppuraskauden normaalit spekulointia oli et siksikö pooika niin iso et arvot koholla mut toisaalta jätkä on iso edelleen eli kai hänestä tulee pitkä sit:) mulla kaikki ovat sektiolla syntyneet =)
 
ire
muuten tohon vielä et voitte kuvitella miten ihanaa nuorimman kans on ollu kun hän on ollu pieni kun 56cm kuteetkin meni 3kk kun muilta käytin niitä pari kertaa ja pojalle ne ei ees mahtuneet ;) nyt ens viikolla vuoden ja 68/74 käytös,,,
 
maitovasikka
Meillä esikoispoika 4930g ja 56cm, viikkotilanteessa 41+3. Painoarvio 3700g... Normaali alatiesynnytys, ei imukuppia. Pojulla murtui solisluu ja mä vietin synnytyksen jälkeen leikkaussalissa 3h paikattavana... Nyt toinen tulossa, toivottavasti käynnistävät... Pelottaa kyllä kuin julmetun iso tästä tulee... Niin ja meillä sokerit ok.
 
Esikoinen syntyi 40+5rv:llä 4280g ja 51,5cm
kun kuopus syntyi 38+2 ja 4205g ja 50cm.
Esikoinen käynnistyi normisti vaan kuopuksen syntymä piti
käynnistää kun ultrakoko lupasi huimia ( 3800-4100g)
 
Sisarella esikoinen poika rapiat 4300 g ja 53 cm, rv 41+. Alateitse, aika hyvin repesi. Painoarvio oli kiloa pienempi.
Toinen, tämän juhannuksen poika rapiat 5100 g ja 56 cm, 39+5. Alateitse, ei pahoja ulkoisia repeämiä, mutta emätin repesi sisältä :x Painoarvio taas oli kiloa pienempi. Tästä pikkutyypistä sf-mitta oli kaksi kertaa jo laskenut, eli tyyppi oli laskeutunut todella pitkälle synnytyskanavaan. Kuitenkin kolme päivää ennen synnytystä kohdunpohja oli huikeat 40,5cm! Suuren sf-mitan vuoksi sisko kävi sokerirasituksessakin raskauden aikana kahdesti ja puhtaat oli.

Muutenkin suvussa harrastetaan noita 4+ vauvoja. Kolmella serkulla on yhteensä kuusi lasta, joista vain yksi on ollut alle 4 kiloa ja sekin 3880 painaneelle annetaan anteeksi viikolla 37. Itse olen ollut 4550g, sisko kolmesataa grammaa lisää.

Luojaa kiitän, että itse taidan olla se suvun musta lammas. Oma lapsi oli vain keskivertovauva (3,5 kiloa), vaikka sf olikin suuri (38+5 neuvolassa 37 cm, laskeutunut).
 

Yhteistyössä