P
"poppana"
Vieras
Mä olen miettinyt, mitä tehdä noin 1v 10kk ikäisen pojan kanssa, kun kohta on lähtö synnärille edessä. Mummo huolehtii lapsesta sen aikaa, kun ollaan synnyttämässä, viikonpäivästä ja miehen töistä sitten riippuu, onko lapsi muutoin mummolla vai isän kanssa kotona. Jos kaikki menee hyvin, pääsen sairaalasta kotiin jo kahden yön jälkeen. Mietin, onko isän viisaampaa ottaa lapsi mukaan laitokselle vai jättää mummolaan, kun tulee minua ja vauvaa katsomaan, kumpi sitten olisi pienempi paha? Matkaa tulee noin 1,5h suunta. Lapsi ei ole ennen ollut yökylässä, mutta muuten mummolla paljon, viihtyykin hyvin.
Tuleekohan lapselle itku ja pitkä, kurja kotimatka, kun en lähdekään heidän kanssaan kotiin? Vai iskeekö isästä ja mummosta huolimatta ikävä, kun olen muutaman päivän poissa eikä nähtäisi ollenkaan? Ajattelin, että sitten vauvan kotiinhakureissulle voisi isomman ottaakin mukaan, mutta ehkä pitäisin hänet kotiympyröissä muuten. Toetty voihan isäkin olla kotona sen yhden päivän kokonaan, kärvistelen sitten yksin sairaalassa vauvan kanssa. Minun ikäväni/tylsyyteni on kuitenkin toisarvoinen asia.
Miten olette tehneet/miten tekisitte?
Tuleekohan lapselle itku ja pitkä, kurja kotimatka, kun en lähdekään heidän kanssaan kotiin? Vai iskeekö isästä ja mummosta huolimatta ikävä, kun olen muutaman päivän poissa eikä nähtäisi ollenkaan? Ajattelin, että sitten vauvan kotiinhakureissulle voisi isomman ottaakin mukaan, mutta ehkä pitäisin hänet kotiympyröissä muuten. Toetty voihan isäkin olla kotona sen yhden päivän kokonaan, kärvistelen sitten yksin sairaalassa vauvan kanssa. Minun ikäväni/tylsyyteni on kuitenkin toisarvoinen asia.
Miten olette tehneet/miten tekisitte?