Kysytkö milloin vauvaa voi tulla katsomaan vai odotatko kutsua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Telma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Telma

Vieras
Jos kaveri/sukulainen on saanut vauvan, odotatko kustua vauvaa katsomaan vai kysytkö itse, voiko vauvaa milloin tulla katsomaan?

Minusta oli ainaskin kivaa, kun oltiin tultu kotiin vauvan kanssa ja joku kysyi, milloin vauvaa voi tulla katsomaan! :)

Varmaan soittelen onnitellakseni ja kyselen muuten vointeja ja kuulumisia. Siinä on yleensä samalla juttu mennyt luontevasti tuohon vauvan katsomiseen ja siinä pyrin antamaan vapaat kädet tuoreelle äidille. Joku on heti innoissaan pyytämässä käymään ja toinen saattaa sanoe ettei heti alkuviikkoina jaksaisi ottaa vastaan vieraita. Jos ei itse ota puheeksi saatan sanoa puhelun lopuksi että ilmoittelepa kun tuntuu siltä että jaksaisitte ottaa vauvan katsojia vastaan.

kysyn ensin .Onnittelen ja haluan aina kuulla miten kaikki meni... =) Ja sitten sanon että kun ehditte ensin rauhassa oppia uuteen arkeen niin ilmoitelkaa millon voisi tulla nyyttiä katsomaan... :heart:

Kaverille sanoin, että ilmoita sitten, kun vauvaa saa tulla katsomaan. Ilmoitusta ei kuulunut, vein lahjan lopulta postilaatikkoon. Vauvan olen nähnyt, kun kaveri on tullut meillä käymään. Ilmeisesti hän ei halua vieraita kotiinsa, kun ei ikinä pyydä käymään.

Minä ainakin odottelen (tosin ei paljon ole tuollaisia tilanteita ollut vielä) ja vältän sitä soittamistakin ensimmäisinä päivinä vauvan syntymästä. Mua ainakin vähän ärsytti lätistä puhelimessa kun oli itse niin väsynyt, toisaalta en saanut esim. laitoksella nukuttua juuri ollenkaan mut silti sitä halusi vain olla ja ihastella vauvaa ja itse toipua sekä oottaa miestä aina sairaalaan.

Minä odotin että kaikki tulee käymään kotiintulopäivänä.
Sen olin tiedottanut jo etukäteen, en sitten alkanut kylään pyytämään ja kuka kysyikin että voiko tulla, niin minä siihen että tottakai. Milloin vain.

Olinkin tosi yksinäinen joten vieraat olisi olleet kiva juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Varmaan soittelen onnitellakseni ja kyselen muuten vointeja ja kuulumisia. Siinä on yleensä samalla juttu mennyt luontevasti tuohon vauvan katsomiseen ja siinä pyrin antamaan vapaat kädet tuoreelle äidille. Joku on heti innoissaan pyytämässä käymään ja toinen saattaa sanoe ettei heti alkuviikkoina jaksaisi ottaa vastaan vieraita. Jos ei itse ota puheeksi saatan sanoa puhelun lopuksi että ilmoittelepa kun tuntuu siltä että jaksaisitte ottaa vauvan katsojia vastaan.
Näin minäkin toimin.

Yhteistyössä