Isorintainen, jolla ei ole maito riittänyt imetyksessä?

• Viestiketjun aloittaja isorintainen
  • Ensimmäinen viesti
isorintainen
Kun aina sanotaan, että ei se imetys ole rintojen koosta kiinni, että tulee sitä maitoa pienistäkin rinnoista...

Mutta onko sitten oikeasti joku, joka ei olis pystynyt D-H-kupilla imettämään
niin paljon kuin on halunnut? Kun on ainakin noita pienirintaisia, joilla ei kuitenkaan ole maito riittänyt...

vieras
itellä on rinnat niin pienet,että niitä tuskin voi sanoa olevan olemassakaan ja maitoa tullut tulvimalla, olen voinut imettää reilusti yli vuoden. Ystävälläni jolla on todella isot rinnat loppui maito neljän kuukauden jälkeen. Eli ei se ole rintojen koosta kiinni tuleeko maitoa vai eikö tule. Kun isot rinnathan on rasvaa ja maito tulee maitorauhasista, ei sieltä rasvasta :)

Mulla oli imetysaikaan F -kuppi, normisti DD, eikä sitä maitoo tullu ku kolme viikkoo.. ja kaikki konstit kyllä testasin jne. Kun ei tule niin ei tule.

Kaverilla A -kuppi ja ois voinu imettää varmaan vuosikaudet jos ois halunnu..

Minä myös. Kolmen lapsen kanssa on yritetty ja jokaisen kanssa maito on loppunut viimeistään neljän viikon ikäisenä. Vuokralla oli lypsykone, jolla saatiin edes jotain ulos. Imetys ei oikein konkreettisesti onnistunut.
Viimeisen kanssa yritettiin oikein todenteolla, mutta maitoa ei tullut niin paljoa, että olisi saanut tarpeeksi nälkäänsä. Paino lakkasi nousemasta.
Niin että isot on ja komiat, muttei mitään hyötykäyttöä =)

ap
OK, en ole vaan itse koskaan tuntenut ketään isorintaista, jolta ei olis tullut maitoa tulvimalla. Johtuu ehkä siitä, että meidän suku on täynnä isorintaisia naisia, ja kaikilla on maitoa tullut...

Pienirintaisista tunnen kaikenlaisia tapauksia.

viiden muksun mamma
Niinhän se nimenomaan on ettei se imetyksen onnistuminen ole rintojen koosta kiinni...

Mulla on kuppikoko tässä vuosien kuluessa vaihdellut, on ollut B ja nyt kun kuudetta odotan on jo DD... Mulla on varmaan ollut imetyksen onnistuminen kiinni lähinnä tuolta "korvien välistä". Esikoisen ja kakkosen imetys ei onnistunut. Tarkkaa syytä en tiedä, luovutin kai liian helposti tai stressasin ihan liikaa sitä onnistumista. En luottanut itseeni. Niin ja kyllä näiden lasten imetyksen aikoihin kuppikoko oli muistaakseni D. Siis luulin silloin että kyllähän näistä hinkeistä maitoa saa vaikka ja kuinka. Ei se niin helppoa ollutkaan. Yritin rintapumput ja kaikki - eikä mikään auttanut. Helpostihan sitä sitten tuttipulloihin ja korvikkeisiin tartuin. Terveitä ja hyvinvoivia lapsia näistä pullolapsistakin on kasvanut =)

Näiden kahden ensimmäisen lapsen jälkeen imetys onkin onnistunut ilman mitään isompia ongelmia... En tiedä taaskaan että miksi. Kolmonen kun syntyi, mä otin ihan rennosti asian. Kaapissa oli valmiina pulloarmeija ja tuttelipakki. Ei niitä tarvittu. Kolme nuorimmaista olen imettänyt noin vuoden ikäisiksi asti (kuopus halusi jatkaa yli vuoden ikäisenä ja saikin jatkaa siihen saakka, että alkoi puremaan rinnanpäätä rikki).

Mulla on tuttavia (isorintaisiakin), joilla imetys ei vain ole onnistunut. Aluksi maitoa on saattanut olla ylikin, mutta jostain syystä jo aika pian imetykselle on tullut stoppi. En mä sen kummemmin ole siitä kysellyt. Eräs sanoi, että jotenkin maito vain tyrehtyi ja hän ei halunnut tapella asian kanssa. Halusi jatkaa korvikkeen kanssa. Minusta se on jokaisen äidin oma valinta.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Isommissa rinnoissa on enemmän rasvaa ja kudosta kuin pienissä, mutta miten on maitorauhasten määrä?
Niinpä, siksi kyselinkin, kun en tiedä. Vastauksista päätellen sitten niitä maitorauhasia on sama määrä rinnan koosta riippumatta. Mutta riippuuko se niiden rauhasten määrästäkään suoraan? Itse olen vaan aina aikaisemmin tän asian mieltänyt vähän niin, että isorintaiset ovat usein muutenkin runsaampia (tai siis ainakin mulla on kuppikoko muuttunut muutenkin isommaksi jos painoa tullut lisää, ja toisin päin), ja toisaalta ainakin nälkiintyneeltä äidiltä ei tule maitoa, äidin ravinnolla on siis vaikutusta maidon tuotantoon. Mutta sitä en todellakaan tiedä mikä näiden kolmen (siis äidin ravinto, rintojen koko, maidon määrä) asian todellinen korrelaatio on.

TiinuLiinu
Mulla oli synnytyksen jälkeen G95 tissit ja ei riittänyt maito, hyvä jos 100ml päivässä yhteensä tuli! Kaks viikkoa imetin enkä edes täysimettäny missään vaiheessa!

Ei ole itsestään selvyys, isot tissit -> paljon maitoa
pienet tissit -> vähän maitoa

vieras
Se kiinteä, pyöreä ja litteähkö keskus, joka rinnasta löytyy, kun puristaa kahtapuolen on maitorauhasta. Minulla se on kiinteämpi silloin kun en imetä ja leviää tasisesti rintaan kun imetän. Rasvakerros on ohut ja pinnassa.

Kun en imetä kuppikokoni on a75 ja kun imetän se on c75. Maito on riittänyt aivan niin kauan, kuin olen halunnnut imettää eli melkein kaksi vuotiaaksi kutakin lasta. Maito ei isommin varastoidu rintoihini, vaan rintani toimivat, aina kun imetään muodiostuu uutta maitoa, periaatteella. Imetys on ollut vaivatonta.

Mites isorintaisten naisten rintojen rakenne? Tunnistatteko samoja piirteitä?

Yhteistyössä