Niinhän se nimenomaan on ettei se imetyksen onnistuminen ole rintojen koosta kiinni...
Mulla on kuppikoko tässä vuosien kuluessa vaihdellut, on ollut B ja nyt kun kuudetta odotan on jo DD... Mulla on varmaan ollut imetyksen onnistuminen kiinni lähinnä tuolta "korvien välistä". Esikoisen ja kakkosen imetys ei onnistunut. Tarkkaa syytä en tiedä, luovutin kai liian helposti tai stressasin ihan liikaa sitä onnistumista. En luottanut itseeni. Niin ja kyllä näiden lasten imetyksen aikoihin kuppikoko oli muistaakseni D. Siis luulin silloin että kyllähän näistä hinkeistä maitoa saa vaikka ja kuinka. Ei se niin helppoa ollutkaan. Yritin rintapumput ja kaikki - eikä mikään auttanut. Helpostihan sitä sitten tuttipulloihin ja korvikkeisiin tartuin. Terveitä ja hyvinvoivia lapsia näistä pullolapsistakin on kasvanut =)
Näiden kahden ensimmäisen lapsen jälkeen imetys onkin onnistunut ilman mitään isompia ongelmia... En tiedä taaskaan että miksi. Kolmonen kun syntyi, mä otin ihan rennosti asian. Kaapissa oli valmiina pulloarmeija ja tuttelipakki. Ei niitä tarvittu. Kolme nuorimmaista olen imettänyt noin vuoden ikäisiksi asti (kuopus halusi jatkaa yli vuoden ikäisenä ja saikin jatkaa siihen saakka, että alkoi puremaan rinnanpäätä rikki).
Mulla on tuttavia (isorintaisiakin), joilla imetys ei vain ole onnistunut. Aluksi maitoa on saattanut olla ylikin, mutta jostain syystä jo aika pian imetykselle on tullut stoppi. En mä sen kummemmin ole siitä kysellyt. Eräs sanoi, että jotenkin maito vain tyrehtyi ja hän ei halunnut tapella asian kanssa. Halusi jatkaa korvikkeen kanssa. Minusta se on jokaisen äidin oma valinta.