Ison vauvan synnytys pelottaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Esikoisen synnytys oli todella vaikea ja pitkä ja lopulta vauva revittiin yli vuorokauden synnytyksen jälkeen 8 imukuppivedolla ulos. Vauva painoi 4,5 kg.

Odotan nyt toista lastani ja olen viikolla rv 39. Olimme sopineet että synnytys käynnistetään tällä kertaa 39+0, jotta vauva ei kasvaisi niin isoksi ja koska poden synnytyspelkoa, mutta nyt tulikin tieto, ettei käynnistystä tehdä ennen laskettua aikaa. Vauvan painoarvio oli jo rv 38+0 3,9 kg. Vauvani kasvavat lopussa erityisen rivakasti, joten tosissaan pelottaa minkäkokoinen mötikkä sieltä tulee. Painoarvio rv 36+0 oli 3 kg, eli vauva oli jo kahden viikon aikana kasvanut 800 g ja tunnen sen myös olossani ja vatsan koossa.

Antakaahan vinkkejä synnytyksen käynnistämiseen kotikonstein. En pysty ajattelemaan mitään muuta kuin sitä että vauva jatkuvasti kerää painoa vatsassani ja olen paniikissa. Sokeriarvot ovat olleet molemmissa raskauksissa erinomaiset ja olen hoikka (BMI 19,5).

No mitään kotikonstiahan ei ole. Kyse on hormooneista. Ainoa, missä saattaa olla jotain todenperää on tietyt nenäsumutteet. Sisältävät samaa lääkeainetta, kuin synnytyksen käynnistyksessä käytetään.

Itse varaisin ajan pelkopolilta ja nopeasti. Onko oikeasti katsottu, että mahtuu tulemaan? Ilmeisesti kuitenkaan edellisessä synnytyksessä ei pahempia repeämiä tullut?

Mulla on lähtenyt kaks synnytystä käyntiin seksillä. Siemenneste pitää jättää sisään "muhimaan", se voi käynnistää tosiaanki, jos paikat on muuten kypsät. Toivotaan, että pääset pian synnyttään :)
Mulla on kans tuota aina kytätty, ettei kasva liian isoiks vauvat. Se loppu aika on todella ahdistavaa. Sen verran voin lohduttaa, että mun neljästä vauvasta kaikilla on heittänyt monta sataa grammaa yläkanttiin painoarviot.

[QUOTE="hmmm";28374849]No mitään kotikonstiahan ei ole. Kyse on hormooneista. Ainoa, missä saattaa olla jotain todenperää on tietyt nenäsumutteet. Sisältävät samaa lääkeainetta, kuin synnytyksen käynnistyksessä käytetään.

Itse varaisin ajan pelkopolilta ja nopeasti. Onko oikeasti katsottu, että mahtuu tulemaan? Ilmeisesti kuitenkaan edellisessä synnytyksessä ei pahempia repeämiä tullut?[/QUOTE]

Olen käynyt pelkopolilla 3 kertaa ja siellä sovittiinkin käynnistyksestä, mikä rauhotti mieltäni, mutta nyt päätös vedettiin takaisin. Ensimmäisessä synnytyksessä tehtiin noin 7 cm eppari ja sain lievän peräsuolen laskeuman synnytyksessä. Olen ihan paniikissa nyt.

Pitänee vielä tarkentaa, että noista kahdesta muusta en oo näitä "seksikäynnistyksiä" ehtinyt alkaa suunnittelemaan, kun ovat tulleeti ennen laskettua aikaa ihan omatoimisesti ulos:)

[QUOTE="Vieras";28374861]Olen käynyt pelkopolilla 3 kertaa ja siellä sovittiinkin käynnistyksestä, mikä rauhotti mieltäni, mutta nyt päätös vedettiin takaisin. Ensimmäisessä synnytyksessä tehtiin noin 7 cm eppari ja sain lievän peräsuolen laskeuman synnytyksessä. Olen ihan paniikissa nyt.[/QUOTE]

Soittaisin sinne pelkopolille HETI. Hommat lähtee menemään vinoon jo siinä, että olet aivan paniikissa. Mihin tämä jo tehdyn päätöksen muuttaminen perustui?

Soita sinne pelkopolille ja vaadi se käynnistys. Mitä järkeä sitä on siirtää? Rv 37 jälkeen sen voi kyllä tehdä. Kuka sen päätöksen perui ja miksi. Jos et jaksa itse tapella pyydä miestä soittamaan ja olemaan tiukkana.

[QUOTE="hmmm";28374885]Soittaisin sinne pelkopolille HETI. Hommat lähtee menemään vinoon jo siinä, että olet aivan paniikissa. Mihin tämä jo tehdyn päätöksen muuttaminen perustui?[/QUOTE]

Samaa mieltä! Nyt sun pitää olla kovana ja vaatia, ettei jo sovittuja asioita voi lähtee muuttamaan. Sano et vaadit sektion pelon takia, niin luulis alkaa tapahtuun.

Soita sinne pelkopolille. Mulla samankokoinen nyt kuin sulla ja sama rv. Oliko sulla esikoinen tässä vaiheessa minkä kokoinen? Mulla esikoinen kasvoi nopeaan rv 36-40 jonka jälkeen kasvu tasoittui, joten itse toivon että tällä toisella menis vastaavasti.. Esikko syntyi rv 41+4, tuli itsellään.

Minun esikoiseni käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi 42+1, käynnistyspäivän aamuna lapsi arvioitiin 3,5-kiloiseksi. Pitkän ponnistusvaiheen päätteeksi syntyi päälle 4,3-kiloinen lapsi.

Toisessa raskaudessa toivoin, että pääsisin synnytystapa-arvioon, siltä varalta että tulossa olisi vielä isompi murikka. Varsinkin, kun kokenut neuvolantäti arveli viikolla 36 vatsan päältä, että tulokas olisi todella iso. Synnytystapa-arviossa viikolla 38 todettiin, että lapsi oli keskikokoinen, eikä käynnistykseen olisi tarvetta. Minä ajattelin, että juu, ihan varmasti. Mutta tällä kertaa arvio menikin kohdalleen. Lapsi syntyi 40+4 ja painoi 3700 g. Eli näinkin voi mennä.

Tietysti jos kovasti pelottaa, ei siinä auta mikään.

Uusimmat

Yhteistyössä