Ison riidan jälkeen miten jatkaa eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierasvierasN
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierasvierasN

Vieras
Tulipa tuossa käytyä läpi suhteen isoin ja vakavin riita (tai ehkä pikemminkin keskustelu) .

Luulisin että ihan hyvässä hengessä nyt ollaan, mutta yksi ainoa lause jäi kummittelemaan:

- et kai ole mitään eroamista meinannut?
- olen mä sitä miettinyt.

Miettinyt. Eroa. Mulla jäi tuo lause sydämensopukoihin kummittelemaan. Eikä se ollut mitenkään ilkeästi esiin vedetty kortti vaan kylmä toteamus. Tarkoitan siis että toinen osapuoli ei sanonut sitä ilkeyksissään, että mulle tulisi paha olla, vaan ihan tosissaan tarkoitti sitä.

Itse en tiennyt, että tää juttu olisi näin huonolla tolalla, että toinen miettisi sitä vaihtoehtoa ihan tosissaan.
Nyt mä olen koko ajan varuillani ja suojakilvet edessä. En pysty päästämään toista lähelle. En osaa edes katsoa toista silmiin. Jotenkin musta tuntuu, että tuo lause murskasi sen pohjan, kaiken tämän suhteen perustan. Kivijalan. Mä luulin, että se pysyy.

En osaa tehdä mitään enkä tiedä mitenpäin pitäisi olla. Kuljen haamuna ympäri taloa.
Toinen osapuoli sanoi että se oli _vain_Miettinyt_ sitä. Vain, miettinyt. Mitä sekään sitten tarkoittaa. Se kyllä sanoi että tästä me tsempataan molemmat,kun molemmissa on sitä vikaa.

Okei, olen minäkin ajatellut, että "jos olisin sinkku, niin tekisin sitätätäjatota" ja asuisin ihan jossain muualla ja tällaista. Mutta en ikinä tosissani.

Kumpa se olisi jättänyt sanomatta sen.
Mä jotenkin menin niin hajalle tuosta.

Anteeksi, menen pois.

Mä en oikeasti osaa kuvitella että eroaisin miehestäni, mutta silti olen välillä asiaa miettinyt ja se on tullut joskus keskustelussakin esiin. Nimenomaan isojen osin periaattellisten kysymysten edessä. Kun kokee jäävänsä aivan yksin joidenkin isojen päätösten ja huolien kanssa, ei voi olla miettimättä eroakin. Ei se tarkoita että HALUAISI erota, ei tosiaan.
Ja ainakin meillä se, etten halua erota on auttanut minua ajan kanssa hyväksymään joidenkin asioiden tilan, silloinkin kun ero-ajatuksia aiheuttava asia ei muutu/helpotu. Jos teillä kumpikin aikoo tsempata, tilanne kuullostaa vielä paremmalta!

Voi kuule on tässä eroa tullu mietittyy ainakin 100 kertaa mutta on ISO ERO miettiä ja toteuttaa ero. Joten anna tuon lauseen olla ja pyri jatkossa pitämään suhteesta hyvää huolta niin ettei toisen tarvii sitä eroa miettiä.

Yhteistyössä