Ison puuvillamaton pesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on ongelma, olkkarin 250cm x 200cm kokoinen puuvillamatto on pahassa kunnossa ja pikkulikan synttärit on pian. Aikaisemmin olen pessyt mattoa kerrostalon pyykkituvassa ja kuivannut kuivaushuoneessa - helppoa ja nopeeta ja lähes ilmaista. Mutta nyt me ollaan muutettu eikä tässä talossa ole pyykkitupaa eikä edes kuivaushuonetta. Meidän oma kylppäri on tosi pieni eikä matto mahdu saunassakaan kuivumaan suorassa. Mitähän pesulassa pesettäminen maksaa??

Miten te muut pesette mattonne? Meillä ei riitä joskus ja jouluna tahti vaan mattoja pitää pestä myös syksyllä ja keväällä. Tulee vähän kalliiksi jos koko asunnon matot saa olla pesettämässä monta kertaa vuodessa...

Käyn itsepalvelupesulassa muutaman kerran vuodessa. Iso teollisuuskone maksaa luokkaa 20 eur (mahtuu 3 isoa mattoa), ja pienempi 10eur (johon mattosi mahtuisi). Hintaan kuuluu pesuaineet ja kuivatus.

Meillä on koira, josta tulee paljon likaa & rasvaa mattoihin, ja ne tulevat aivan puhtaiksi mielestäni pienellä rahalla ja vaivalla. Suosittelen!

Kantsii soitella eri pesuloita, ton voi todennäköisesti pestä koneessa eikä ole niin kallista pesettää.

Tosin mä en viimeksi jaksanu soitella ja vein sitten varmaan paikkakunnan kalleimpaan. Oisko aika samaa kokoluokkaa tämä matto, maksoi 60 e (jos oikein muistan). Muistelen kuitenkin, et aikaisemmin, kun oon soitellu, niin halvin on ollu 18 e/kone.

Yhteistyössä