Ison lapsen vaatetus, Vinkkejä kiitos

Marsupilami--

Aktiivinen jäsen
24.03.2008
1 433
0
36
Melkonen ongelma löytää 5 vuotiaalle talveksi lämpimiä ulkovaatteita :/
Toppahousut saatiin, kun ostin 160cm housut, ja lyhensin lahkeita. Mutta ompelutaito on vähän niin ja näin, joten jonkun haalarin lyhennystä en uskaltaisi alkaa tekemään..
Onko sellaista kauppaa teillä tiedossa, mistä saisi iso kokoiselle pienelle hyviä vaatteita?
 
Onpa kurjaa, että lapsella on sellainen sairaus, että hän on noin reippaasti ylipainoinen. Se vaikeuttaa varmasti elämää ja lapsen sosiaalisia suhteita. Toivottavasti lääkärit keksivät pian, mistä on kysymys.

Miten olisi ompelija? Jos ompelija tekisi mittojen mukaan, Eurokankaastakin saa muistaakseni jopa noita Reimatec kankaita, joihin voi sitten tehdä kosteussuojauksen saumoihin . Valmiina ei varmaan löydä yhtään mitään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Melkonen ongelma löytää 5 vuotiaalle talveksi lämpimiä ulkovaatteita :/
Toppahousut saatiin, kun ostin 160cm housut, ja lyhensin lahkeita. Mutta ompelutaito on vähän niin ja näin, joten jonkun haalarin lyhennystä en uskaltaisi alkaa tekemään..
Onko sellaista kauppaa teillä tiedossa, mistä saisi iso kokoiselle pienelle hyviä vaatteita?

Varmaan tulee hintaa erikoisvaatteille, joten sillä hinnalla kyllä käytät ihan ompelijalla nuo vaatteet lyhennyttämässä. Säilyy muoto ja lapsen on kiva leikkiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Onpa kurjaa, että lapsella on sellainen sairaus, että hän on noin reippaasti ylipainoinen. Se vaikeuttaa varmasti elämää ja lapsen sosiaalisia suhteita. Toivottavasti lääkärit keksivät pian, mistä on kysymys.

Miten olisi ompelija? Jos ompelija tekisi mittojen mukaan, Eurokankaastakin saa muistaakseni jopa noita Reimatec kankaita, joihin voi sitten tehdä kosteussuojauksen saumoihin . Valmiina ei varmaan löydä yhtään mitään.

Kun lapsi EI OLE SAIRAS!!
Miksi aina oletetaan että on sairas??
KAIKKI kokeet ja kokeilut on tehty, mutta missään ei ole vikaa. Ollaan ruoka valiolla, kaikki tehdään sairaalan oppien mukaan, mutta mikään ei auta..
Erikoislääkäritkin jo sanoneet, että lapsi hoikistuu sitten kun kasvaa pituutta. Ei mitään tutkimuksia enää, annetaan lapsen kasvaa rauhassa..

 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Melkonen ongelma löytää 5 vuotiaalle talveksi lämpimiä ulkovaatteita :/
Toppahousut saatiin, kun ostin 160cm housut, ja lyhensin lahkeita. Mutta ompelutaito on vähän niin ja näin, joten jonkun haalarin lyhennystä en uskaltaisi alkaa tekemään..
Onko sellaista kauppaa teillä tiedossa, mistä saisi iso kokoiselle pienelle hyviä vaatteita?

Varmaan tulee hintaa erikoisvaatteille, joten sillä hinnalla kyllä käytät ihan ompelijalla nuo vaatteet lyhennyttämässä. Säilyy muoto ja lapsen on kiva leikkiä.

Niin voi olla.. Täytyy koittaa löytää joku ompelu taitoinen.. Kiitos :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marsupilami--:
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Onpa kurjaa, että lapsella on sellainen sairaus, että hän on noin reippaasti ylipainoinen. Se vaikeuttaa varmasti elämää ja lapsen sosiaalisia suhteita. Toivottavasti lääkärit keksivät pian, mistä on kysymys.

Miten olisi ompelija? Jos ompelija tekisi mittojen mukaan, Eurokankaastakin saa muistaakseni jopa noita Reimatec kankaita, joihin voi sitten tehdä kosteussuojauksen saumoihin . Valmiina ei varmaan löydä yhtään mitään.

Kun lapsi EI OLE SAIRAS!!
Miksi aina oletetaan että on sairas??
KAIKKI kokeet ja kokeilut on tehty, mutta missään ei ole vikaa. Ollaan ruoka valiolla, kaikki tehdään sairaalan oppien mukaan, mutta mikään ei auta..
Erikoislääkäritkin jo sanoneet, että lapsi hoikistuu sitten kun kasvaa pituutta. Ei mitään tutkimuksia enää, annetaan lapsen kasvaa rauhassa..


ehkäpä kirjoittaja yritti olla kohtelias ja huomaavainen.syyllistämättä vanhempia noin huomattavasta ylipainosta.
12 vuotias poikani käyttää 160 senttisiä vaatteita,että aika huimalta tuntuu 5 vuotiaalla sama koko.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Onpa kurjaa, että lapsella on sellainen sairaus, että hän on noin reippaasti ylipainoinen. Se vaikeuttaa varmasti elämää ja lapsen sosiaalisia suhteita. Toivottavasti lääkärit keksivät pian, mistä on kysymys.

miten ihmeessä päättelet että ap.n lapsella on jokin sairaus?? (tai no enhän tiedä vaikka tuntisitte toisenne :) ). kiinnitin vain huomion tuohon tyyliin miten kirjoitat.. tai no täytyyhän teidän olla tuttuja kun tiedät, että odottavat lääkärin kommenttia asiaan... sori siis ....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Onpa kurjaa, että lapsella on sellainen sairaus, että hän on noin reippaasti ylipainoinen. Se vaikeuttaa varmasti elämää ja lapsen sosiaalisia suhteita. Toivottavasti lääkärit keksivät pian, mistä on kysymys.

miten ihmeessä päättelet että ap.n lapsella on jokin sairaus?? (tai no enhän tiedä vaikka tuntisitte toisenne :) ). kiinnitin vain huomion tuohon tyyliin miten kirjoitat.. tai no täytyyhän teidän olla tuttuja kun tiedät, että odottavat lääkärin kommenttia asiaan... sori siis ....
ja miten ihmeessä oma kirjoituksenikin meni tuonne kuin olisi lainaus... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras taas...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Onpa kurjaa, että lapsella on sellainen sairaus, että hän on noin reippaasti ylipainoinen. Se vaikeuttaa varmasti elämää ja lapsen sosiaalisia suhteita. Toivottavasti lääkärit keksivät pian, mistä on kysymys.

miten ihmeessä päättelet että ap.n lapsella on jokin sairaus?? (tai no enhän tiedä vaikka tuntisitte toisenne :) ). kiinnitin vain huomion tuohon tyyliin miten kirjoitat.. tai no täytyyhän teidän olla tuttuja kun tiedät, että odottavat lääkärin kommenttia asiaan... sori siis ....
ja miten ihmeessä oma kirjoituksenikin meni tuonne kuin olisi lainaus... :D
ja taas....
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras aina vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras taas...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Onpa kurjaa, että lapsella on sellainen sairaus, että hän on noin reippaasti ylipainoinen. Se vaikeuttaa varmasti elämää ja lapsen sosiaalisia suhteita. Toivottavasti lääkärit keksivät pian, mistä on kysymys.

miten ihmeessä päättelet että ap.n lapsella on jokin sairaus?? (tai no enhän tiedä vaikka tuntisitte toisenne :) ). kiinnitin vain huomion tuohon tyyliin miten kirjoitat.. tai no täytyyhän teidän olla tuttuja kun tiedät, että odottavat lääkärin kommenttia asiaan... sori siis ....
ja miten ihmeessä oma kirjoituksenikin meni tuonne kuin olisi lainaus... :D
ja taas....

harjoitus tekee mestarin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ompelijatar:
Jos takkia vailla, niin katselepa niitä (muutoin kaameita mielestäni...) lyhyen mallisia "teini"toppatakkeja ja ompelijan tarvitsisi vain hihat lyhentää :)

Kiitos. Enää ei tosiaankaan voi katsoa minkä näköinen vaate on, koska jos jonkinlaisen käyvän löytää, niin se on kuin lottovoitto...
 

Yhteistyössä