Ison lapsen paikka ei ole kotona!!

Kaikkea sitä kuulee!

Aktiivinen jäsen
17.09.2011
1 118
0
36
Ainakaan meillä!! jaksa kuunnella enää tuota kitinä/natina/tappelu/mikään ei ole hyvin pas.....aa...|O

Eilen alkoi aamusta käyrä nousta kun alkoi heti vinkuminen ku silmät saa auki.. 7v ja 4v siis. Hela dagen samaa narinaa ja illalla katkesi piuha mun päästä. Puistossa sitten karjasin et nyt loppu ja lähin kotiin. Mies katsoi et tonnekko puistoon ne jätät??? Sanoin et huolehi ite, mä en jaksa. Penskat itki ja valitti ja sanoin miehelle (kotiin mennessä) et en jaksa nuita ja laitan ne hoitoon. Siihen tuli kommentti että miten et jaksa omia lapsias???? Lopputulos, lapset oli sängyssä 19.30 ja itse menin pojan huoneen sohvalle nukkumaan klo 20.00. Miehelle en puhu enää koskaan..|O

Täyttelen tuossa hakemuksia kun isompi menee kouluun elokuussa, saa pienempi aloittaa päiväkodissa. Jos saan töitä tai sen koulupaikan (voi luoja anna mulle jotain tekemistä!). Jos en saa mitään paikkaa ni menköön virikehoitoon puol päiväsenä. Vaikka kuin yritän aatella hyvää kotihoidosta ni kyllä tuon ikäset tarvii jotain kodinulkopuolista tekemistä.

Klo on nyt 8.55 ja kuulostaa taas et tappelu alkaa tälle päivää. Voi ku vaan vois pakata kamansa ja lähtee jonnekki palmujen alle....YKSIN |O

• Tykkää
Reactions: nuusa ja petite
Meilläkin on 4,5v vinkuiita. kun mikään ei ole hyvin, mikään ei kelpaa. ja on kuulema niin tylsää..
No alottaa elokuussa hoidossa (ite menen töihin) josko arvon neidillä ei sitten enään olisi niin tylsää. (tekemistä yritän järjestää ja kavereita nähdään, mutta kun mikään ei kelpaa)

tämä aamu alkoi 07.20 ja heti kauheella ulinalla ja vinkumisella...

ja mä olin eilen harmissani, kun olen lomalla ja oli ainoa päivä, kun ei mitään suunnitelmia: niin laps kipeenä- jäi kotiin ja mieskin pyöri nurkissa koko päivän. Ei muuten olis haitannut, mut kun piti sit kokkailla.

Tsemppia teille.

eikö isoin ole eskarissa?

No, meillä nuo tappelee jatkuvasti. Pienenä eivät, muta nyt 6v ja 7v jatkuvaa tappelua. Onneksi vanhin on eskariajan eskarissa, joten ei ihan jatkuvaa tappelua, mutta sitten kun tulee sieltä niin yleensä alkaa. Leikivät 5min. rauhassa ja sitten se alkaa...tappelevat 30min. ja sitten taas leikitään vähän aikaa rauhassa ja sitten taas.

Meillä oli 5-6 vuotias kotona 1,5 vuotta pikkuveljen syntyessä. Voi luoja sitä itkun ja valituksen määrää, koskaan ei ole kyseisen lapsen kanssa ollut niin haastavaa. Eskariaika sen sijaan sujuu siihen verrattuna kuin tanssi, ja syksyllä kouluun =

... Meillä on vissiin sit alotettu ajoissa, kun meidän 3-vuotias ei ole tyytyväinen mihinkään. Uhmaikää joo, mutta kyllä se perkele rassaa kun koko ajan raivoo, kiukuttelee, haraa vastaan, huutaa, JNE JNE JNE!

se eskari kuvio ei onnistunut kun vaihdettiin paikkakuntaa ja uudella paikalla eskari oli ihan surkea. Siellä ei siis ole mitään ohjelmaa ja ovat pienten puolella henkilökunta pulan vuoksi.. siihen sitten minun vaikeudet aamulla (paheneva reuma johon ei tunnu löytyvän helpotusta),ni en jaksa viedä lasta sinne eskariin.. Yrittäsin enempi jos siellä tehtäs jotain esikouluun kuuluvaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26317131:
Ei se ole minun vika, olen perinyt nämä omat geenini vanhemmiltani!! |O

Joten eipä huolta, ei tartte ollenkaan sun miettiä omaa käytöstäsi ja kasvatustapaasi, vaikka oletkin näemmä äkkipikainen luonteeltasi. Kiukkuiselta ihmiseltä vaikutat. Ei ihme, että samanlaisia narisijoita oot lapsistaskin tehny. Ei mikään ihme että nykyään penskat on kurittomia ja "näyttää tunteensa" riehumalla koulussa ja muualla.. kotoahan se malli tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26317153:

se eskari kuvio ei onnistunut kun vaihdettiin paikkakuntaa ja uudella paikalla eskari oli ihan surkea. Siellä ei siis ole mitään ohjelmaa ja ovat pienten puolella henkilökunta pulan vuoksi.. siihen sitten minun vaikeudet aamulla (paheneva reuma johon ei tunnu löytyvän helpotusta),ni en jaksa viedä lasta sinne eskariin.. Yrittäsin enempi jos siellä tehtäs jotain esikouluun kuuluvaa..

No mut eikös siellä saa kuitenkin muista lapsista seuraa, siellähän sitä oppii käytöstapoja ja olemaan muiden kanssa kun se ei kotona näköjään suju.

:hug: symppishalit...mä tiedän myös tuon tunteen...

Meillä päivää nykyään onneksi - tai siis vielä tovin enää :O, kääk! - katkaisee tuo esikoisen (8v.) koulupäivät, mutta annas olla kun noi kaksi - 5- ja 3-v:t - laittavat parastaan...ja sitten iltapäivästä siihen enempi vähempi herttainen koululainen :kieh:....:D

Mutta. Vaikka se välistä onkin aikamoista älämölöä ja sähläystä ja yhteisolemisesta ei näyttäs tulevan millään mitään, niin...noihan on ihan sairaita, kun sitten porukasta puuttuukin syystä tai toisesta joku. Ja ihan kaikkeen kitinään ja kätinään, välienselvittelyynkin, ei kannata mennä väliin puuttumaan - kyllä ne osaa ja oppii selvittelemään asiansa ilman aikuisen jatkuvaa puuttumista. Lapset kasvaa...kuitenkin :).

[QUOTE="vieras";26317158]Joten eipä huolta, ei tartte ollenkaan sun miettiä omaa käytöstäsi ja kasvatustapaasi, vaikka oletkin näemmä äkkipikainen luonteeltasi. Kiukkuiselta ihmiseltä vaikutat. Ei ihme, että samanlaisia narisijoita oot lapsistaskin tehny. Ei mikään ihme että nykyään penskat on kurittomia ja "näyttää tunteensa" riehumalla koulussa ja muualla.. kotoahan se malli tulee.[/QUOTE]

Sinun tuskin kannatta ap:stä huolta kantaa :D. Huolehdi sinä vain, ettet siirrä noita nettivinkuiita-geenejäsi eteenpäin.

Nyt on hakemus mennyt. Huh heijaa kun helpotti, joskus tämä loppuu!! :D
On tuo muutenkin ihan surkea kuvio kun esikoinen on koulussa ni 4vee on sitten vaan mun kaa.. Kerhoilua ei harrasteta kun sitä kokeiltiin ja onhan se vähän niin että siellä on vauvojen äitejä vauvojen kanssa. Suurin osa isojen lapsien äideistä käy töissä. Kyllä tuo lapsi tarvii jo ikäistä seuraa. Oppiivat tavoillekkin paremmin kuin äkäisen äidin kanssa! :whistle:

Työkkäri laittoi kirjeen koulun alusta että pitää saada lääkärin todistus että paikat kestää työn. Lääkärille aika ens viikolla, se jo viimeks sanoi ettei kirjoita mitään todistuksia ennenku oireet alkaa helpottaa.. Vitsit mää en jaksa jos pitää olla vaan kotona..Jotenki ne kivut kestää paremmin töissä ku vaan maata ja olla tekemättä mitään..

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26317287:
Nyt on hakemus mennyt. Huh heijaa kun helpotti, joskus tämä loppuu!! :D
On tuo muutenkin ihan surkea kuvio kun esikoinen on koulussa ni 4vee on sitten vaan mun kaa.. Kerhoilua ei harrasteta kun sitä kokeiltiin ja onhan se vähän niin että siellä on vauvojen äitejä vauvojen kanssa. Suurin osa isojen lapsien äideistä käy töissä. Kyllä tuo lapsi tarvii jo ikäistä seuraa. Oppiivat tavoillekkin paremmin kuin äkäisen äidin kanssa! :whistle:

Työkkäri laittoi kirjeen koulun alusta että pitää saada lääkärin todistus että paikat kestää työn. Lääkärille aika ens viikolla, se jo viimeks sanoi ettei kirjoita mitään todistuksia ennenku oireet alkaa helpottaa.. Vitsit mää en jaksa jos pitää olla vaan kotona..Jotenki ne kivut kestää paremmin töissä ku vaan maata ja olla tekemättä mitään..

Ihan mielnkiinnosta, mikä vaiva sulla on?

Ja juu olen samaa mieltä että iso lapsi (vauvaiän ohittanut) kuuluu päiväkotiin vertaistensa joukkoon ja varsinkin jos ei oikein meinaa kotona viihtyä. Oppii siellä ettei ole maailman napa :D niin tai että niitä napoja on paljon :D

Selkärangan reuma(niskan ja alaselän nikamat tulehtuu vähän väliä "ilman syytä" ja kipeytyy nostelusta kun nikamat eivät ole enää kunnolla paikoillan, tai siis ovat vinossa). Nyt sitten lääkärille uusia aikoja kun ranteet,varpaat ja sormetkin oireilee (ja kyynärät,polvet jos oikein hyvä päivä sattuu). Lääkärin mukaan ois harvinaista jos reuma on sekä nivelissä että selkärangassa,mutta ei täysin mahdotonta.. Mikään tähän astinen hoito ei ole auttanut oireisiin..Tutkitaan lisää, aina vaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26317357:
Selkärangan reuma(niskan ja alaselän nikamat tulehtuu vähän väliä "ilman syytä" ja kipeytyy nostelusta kun nikamat eivät ole enää kunnolla paikoillan, tai siis ovat vinossa). Nyt sitten lääkärille uusia aikoja kun ranteet,varpaat ja sormetkin oireilee (ja kyynärät,polvet jos oikein hyvä päivä sattuu). Lääkärin mukaan ois harvinaista jos reuma on sekä nivelissä että selkärangassa,mutta ei täysin mahdotonta.. Mikään tähän astinen hoito ei ole auttanut oireisiin..Tutkitaan lisää, aina vaan..

Voi sua! Urhea olet!
Sinuna laittaisin ehkä jopa kokpäiväisesti isomman hoitoon ja pienempiä myös jos viihtyisivät, sen verran rankka tuo sinun tautisi kyllä on. Muista että sinun pitää "jaksaa" niitä muksuja vielä monta vuotta!
Minäkin olen ymmärtänyt että selkärankareuma ja muiden nivelien reuma ovat eri sairauksia? Mutt jos huono tuuri käy niin voi tietysti saada molemmat :(

Huonoa tuuria kyllä on riittänyt,eli kaiki on mahdollista! Isompi menee syksyllä kouluun. Yks hyvä uutinen oli kun sain jo kohdunsyöpä diagnoosin et ne kasvaimet oli sittenkin hyvälaatuisia ja pelkkä seuranta riittää tälle erää. Jonotin jo kohdunpoistoon,mutta onneksi ei nyt sitä tarvi enää tähän ottaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;26317434:
Huonoa tuuria kyllä on riittänyt,eli kaiki on mahdollista! Isompi menee syksyllä kouluun. Yks hyvä uutinen oli kun sain jo kohdunsyöpä diagnoosin et ne kasvaimet oli sittenkin hyvälaatuisia ja pelkkä seuranta riittää tälle erää. Jonotin jo kohdunpoistoon,mutta onneksi ei nyt sitä tarvi enää tähän ottaa!

Ai nii joo, sori. Sekotin 2 ketjua keskenään!
Mutt joo, hoitoon vaan lapsi ja itse töihin jos joku sopiva löytyy (ja vaikka ei löytyisikään), edistää varmasti tuota sinun jaksamistasi kun ihan perustaudinkin kannalta tarvitset muuta mietittävä ja ihmisiä ympärillesi. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja HyäkkäysVaunu;26317132:
Ja minä ko antaisin kaikkeni ettei tarttis noita laittaa 5 ja 3 vuotiaina hoitoon.

Hei tilnateet on erilaisia:) Itse kun olin putkeen 5 vuotta kotona, niin kyllä siinä jo alkoi kaipaamaan jotain muuta. Nyt kun olen ollut osittain vuoden koulussa, niin aloin jo kaipaamaan takaisin kotia.

Yhteistyössä