Isommat pojat olivat huudelleet ilkeästi ekaluokkalaisille koulumatkalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raivostunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raivostunut äiti

Vieras
Tästäkö se kiusaaminen alkaa?

Pari tuokaluokan poikaa oli nimitellyt rumasti tyttöäni ja hänen kaveriaan, kun nämä olivat yhdessä kävelleen kotiin koulusta. Tämä on ensimmäinen viikko, kun emme ole hakeneet lasta koululta ja heti tapahtuu tällaista. Tyttö on arka ja varmasti alkaa pelkäämään koulumatkaa, jos tällainen vielä toistuu, varsinkin yksin kulkiessa. Aamulla tyttö ei halunnut mennä yksin kouluun, joten jouduin saattamaan hänet. Tätä en voi tehdä joka päivä, sillä työaikani eivät jousta loputtomiin.

Laitoin opettajalle asiasta viestiä. Tekisi mieli mennä ravistelemaan näitä terroristikakaroita ja heidän vanhempiaan. Kuka idiootti kasvattaa lapsensa kiusaamaan ja nimittelemään pienempiään?

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Yrittäsin jotenkin rohkaista lasta koska ujona joutuu koulukiusatuksi.Itse olin ujo ja arka ja minua koulukiusattiin koko 9v ei auttanut juttelut kiusaajien ja opettajien,rehtorin kanssa. En varmasti veisi lasta kouluun koska siinä ainakin joutuu silmätikuksi.

meilläkin tyttö on saanut kokea niin haukkumista, huutelua jne.. jopa yks isompi poika oli käynyt lyömässä tyttöä niin ISOMPIEN POIKIEN siis 3-5lk toimesta!

Mikä *ittu näitä poikia oikein vaivaa!?!?!

tyttö ei tuntenut tätä lyöjää joten ei tiedetä kuka se on mutta opettaja on tietoinen.

Ennen kuin kuritat muiden kakaroita niin kysy heiltä, mitä omasi ovat tehneet. Nuo arat, pienet tytöntylleröt ovat usein niitä kieroimpia kiusaajia itse.

Aika paljon kertoo tuo, että sinun tekisi mieli ravistella muita ihmisiä kysymättä ensin ja sinisilmäisesti uskoa yhden puolen tarinaan.

JOs opettaja ei reagoi mitenkään, soita rehtorille.
Meillä vastaava tapaus. Muutama poika huuteli lapselleni ja hänen kaverilleen. Opettaja otti huutelijat puhutteluun, loppui siihen.

[QUOTE="vieras";27175775]JOs opettaja ei reagoi mitenkään, soita rehtorille.
Meillä vastaava tapaus. Muutama poika huuteli lapselleni ja hänen kaverilleen. Opettaja otti huutelijat puhutteluun, loppui siihen.[/QUOTE]

Asia ei kuulu koululle jos tapahtuma on tapahtunut koulumatkalla, koulu ei saa puuttua asiaan

En hyväksy huutelua, mutta omassa lapsuudessa oli tuiki tavallista et aina oli joku suuseppo huutelemassa millon kenellekin. Yleensä se loppu kun huutelija näki ettei sen huutelut paljoa hetkauttanut. Tietty jos alkaa oikein vainoamaan jotain ja käy käsiksi yms. ni sit pahempi juttu ja sellasta en missään nimessä hyväksy. Tietty en hyväksy mitään huutelua etenkin jos lapsi alkaa sen takia pelätä kouluun menoa. Hyvä et asioihin puututaan ajoissa.

Ottaisin selville poikien nimet ja kysyisin myös heiltä mitä on tapahtunut ja miksi, sekä tietysti ilmottaisin, että jatkossa vastaavaa ette tehe kenellekään.

Jotenkin vaikea uskoa, että juuri ensimmäisen luokkansa aloittanut olisi sellainen "kiero kiusaaja" vanhempia oppilaita kohtaan niin kuin tuo yksi vastaaja tuossa selitteli.
Pojat oli meidänkin kouluaikoina pahimpia kiusaajia, mutta heidän touhuihin ei sillä tavalla puututtu, koska "pojat on poikia".
Tee sinä nyt toisin ja puutu asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27175772:
Ennen kuin kuritat muiden kakaroita niin kysy heiltä, mitä omasi ovat tehneet. Nuo arat, pienet tytöntylleröt ovat usein niitä kieroimpia kiusaajia itse.

Aika paljon kertoo tuo, että sinun tekisi mieli ravistella muita ihmisiä kysymättä ensin ja sinisilmäisesti uskoa yhden puolen tarinaan.

Tämä kommentti tulee selvästikin kiusaajapoikien vanhemmalta.

Sinulla ei näytä olevan minkäänlaista käsitystä siitä, millaisia ovat arat lapset. Arka lapsi ei todellakaan mene ensimmäisenä aukomaan päätään kenellekään, vaan yrittää vetäytyä tilanteesta pois.

Yhteistyössä