isomman jäbän koulupalaverista

Ihanaa kun tulee loistavia uutisia!!!

opettaja kehui kovin sekä kuraattorikin oli enemmän kuin tyytyväinen...tietysti äiteekin on :D

oli se pojan onni et entisen koulun rehtori laittoi pojan pihalle,vaikkakin oltais voitu jonkinlainen valitus tehdä asiasta.mutta nyt kaikki hyvin ja se riittää tällä kertaa.ehkä se masennus nyt alkaa jo väistyä kaikkine peikkoineen =) :heart:
 
laina
haluatko kertoa lisää tilanteestanne? millaisia tapahtumia, millaiseen kouluun siirto (siis erityiskoulu vai tavallinen) jne? millaisen polun kävitte ennenkuin koulun vaihto oli ajankohtainen?
kyselen siksi, kun itsellä myös lapsen kanssa kouluongelmia, enkä tiedä mitä tehdä. opettajien mielestä lapsi pitäisi siirtää tuosta noin vain toiseen kouluun, vaikka mitään tukitoimia nykyisessä koulussa ei olla järjestetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Kiva =) Miksi sun poika on joutunut vaihtamaan koulua?
näihin muutamiin kouluvuosiin on mahtunut jos vaikka mitä....
poitsu ollut sairaalakoulussa ja kaikkee muuta.
oma entinen opettaja vaihtoi koulua kokonaan ja tilalle tuli uusi,vastavalmistunut ei erityisopettaja.avustajalle paikka oli myös valmistumisen jälkeen ensimmäinen.muutama poika koittelivat ensipäivinä.mein jäbä sai oman avustajan,joka tuli päiväkodista(poika siis jo 6lk).avustaja toimi ma--->pe ja sanoi ittensä irti,kun ei ollut omastamielestään riittävän pätevä tähän hommaan...yllätys,yllätys :eek:
tästä rehtori suivaantuneena sanoi että poika voi jäädä
sairaslomalle samantien.
sairaslomalle jääntiin ei ollut mitään syytä.poika teki kaiken mitä käskettiin ja läksytkin hoiti.
 
no mä tietty kiikutiin lääkäriin ja otin yhteyttä nuortenpoliklinikalle.meillä hyvä kuraattori sai hoidettua hommaa tosi hienosti ja jäbä aloitti uudessa koulussa jo seuraavan viikon torstaina.oli kyllä flunssassa pari pv ennen sitä.nyt ei tartte avustajaa ei mitään.eka kokeetkin olleet ja ma 6,historia 6½ ja äikkä 8.opettaja kehui että oikein opiskelukipinä iskenyt.tää kaikki näkyy myös kotona.otetta löytyy yhteen sun toiseen :D

meillä siis takana pojalla masennusta mihin ei ollut mitään lääkitystä.tähän kaikki johti -05 syntyneen tyttömme vakava sairaus ja lopulta kuolema.siihen tietysti liittyy vanhempien huonoa vointia ja mulla masennustakin... :|
 
laina
kiva kun vastailit. mulla lapsi tokaluokalla vasta. ekaluokka meni suht ok, ongelmia oli jo silloin mutta niistä selvittiin. nyt vaihtui opettaja, joku ihan uusi ja nuori joka ekasta päivästä lähtien otti yhteen lapseni kanssa. jo heti ekalla viikolla tuli opettajalta puhelu, jossa hän ilmoitti että lapsen pitää vaihtaa koulua. sen jälkeen on tullut kotiin viestiä, jossa on joka viikolta koottu kaikki pienimmätkin asiat, joissa lapsi on toiminut väärin. esim. ei ollut tunnilla hiljaa, ei seisonut jonossa paikoillaan yms. loppuviikosta on sitten palaveri koulun ja kasvatusneuvolan kanssa, jossa puidaan asiaa.

omalla lapsellani traumaattinen asia takana, joka toisaalta jatkuu myös edelleen. mitään hoitoa ei tähän sinällään saa, joka jo sekin ihmetyttää. tutkittu on ja syy saatu selville, mutta muuta ei näköjään tehdä.

olen itsekin miettinyt, olisiko koulun vaihto paras ratkaisu, koska en koe luottavani lapseni opettajaan enkä hänen ammattitaitoonsakaan lapseni osalta. mulla on sellainen olo, että hän suorastaan inhoaa lastani eikä edes halua yrittää mitään muuta, kuin saada lapsi pois nykyisestä koulusta.
 

Yhteistyössä