isoksi pojaksi... näin helpollako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H-a-n-n-e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

H-a-n-n-e

Jäsen
13.02.2008
357
0
16
Meillä poika täytti juhannuksena 2v ja silloin aloimme pikkuhiljaa puhumaan "isojen poikien" sänkyyn muuttamisesta. Kävimme sitten porukalla kaupassa katsomassa näitä jatkettavia sänkyjä ja isän kanssa he sitten yhdessä kokosivat sängyn valmiiksi. Tarkoitus oli että poika saisi tehdä "pehmeän" muuton pinnasängystä (joka on ollut vanhempien huoneessa) omaan huoneeseensa, eli olisimme alkuunsa nukkuneet vain päiväunet siinä. Ensimmäisenä Iltana nukkumaan mennessä poika kipaisi heti hampaitten pesun jälkeen sinne uuteen sänkyynsä... ja sinne hän edelleen iltaisin menee nukkumaan, aamulla seitsemältä tulee kyselee tulisko joku keittää puuroa hänelle :)

Noh, eihän siinä mitään, mutta poika päätti itse että hän ei enää syö tuttiakaan vaan heitti sen mökillä ollessamme hiirivauvoille, välillä vielä haikailee tuttin perään mutta kun muistutan että se on annettu hiirelle niin asia on ihan ok,

Eilen puhelin pojalle että hänen vaippa on monesti ihan kuiva että pitäiskö meidän jättää koko vaippa jo pois (viime aikoina olemme pitäneet vain unilla ja pitemmillä reissuilla), Tänään hän ei sitten suostunut pitämään enää vaippaa laisinkaan...edes päiväunilla, saa nähdä kuinka märkä sänky meillä on, kunhan hän herää päikkäreiltä... :o

Tuleekohan meillä jossain vaiheessa vielä kovasti takapakkia näissä asioissa? Meillä oli kyllä tarkoitus näitä asioita harjoitella loman aikana mutta että kaikki asiat nyt sitten tapahtui ihan pojan aloitteesta 2viikon sisällä. Minä olen kyllä hurjan ylpeä tästä reippaasta pikkumiehestä mutta pelottaa että kostautuuko tämä hurja "kasvaminen" jossain vaiheessa.

Kertokaa jos teillä muilla on mennyt asiat samallalailla!

...voi kun oon sulle kade! mun 4 vee poitsu ei yksinkertasesti pysy omassa sängyssään vaikka se on mun huoneessa. aina könyää viereen viim pari tuntia siitä ku on nukahtanu,plääh

no meillä on pullot ja tutit ollu 1 vee synttärinä jo poissa ja 1,5 veenä viimeistään oltu tavallisessa sängyssä. kuivaksi jokainen oppinu omalla tahdillaan, viim 2,5 veenä ei oo ollu vaippaa. muistutus: sun lapsi ei todellakaan ole mikään iso. avasin ketjun, ku luulin että armeijaan menossa tms.

Jotku vaan on valmiita vähä aiemmin. Meilläkin esim vaippa jäi ihan yks-kaks pois pojan ollessa 1v9kk - niin yöllä kuin päivällä. Ainut pieni takapakki tuli reilut puol vuotta myöhemmin ku pikkusisko syntyi. Mut ainakin tähän 10v ikään on ollut vaan keskimääräistä kypsempi ja järkevämpi - saas nähdä miten murrosikä...

Ole tyytyväinen. Meillä kanssa ollut aika helppoa kummankin kanssa. Kokonaan oat olleet kuivia jo kaksivuotiaana ja tutti heitetty puolitoistavuotiaana pois. Tuttipullo tasan vuoden ja sekin lapsen omasta tahdosta.
Nokkamukia ei ollenkaan vaan suoraan tavalliseen kuppiin.

ihanaa lukea kerranki hyvin sujuvista asioista. Muista ihastella sitä lapsen reippautta, se on sen ansainnut. Kyllä lapsi, jota on paljon rakastettu, voi tehdä yhtäkkiä tollasen hyppäyksen (*ei tarvi lukea, että ongelmat johtuisi liian vähäisestä rakkaudesta!*)
Varmaan se reippaus säilyy helpommin, jos teille ei just oo syntymässä vauvaa... Meil on nimittäin kolme lasta ja kun niiden ikävälit ei oo kovin isot, niin aina on nukkumisasioissa väännetty siitä, miksi pienin saa nukkua meidän huoneessa. Isompia olen kuitenkin tietoisestikin ihastellut uusista taidoista

Alkuperäinen kirjoittaja :
ihanaa lukea kerranki hyvin sujuvista asioista. Muista ihastella sitä lapsen reippautta, se on sen ansainnut. Kyllä lapsi, jota on paljon rakastettu, voi tehdä yhtäkkiä tollasen hyppäyksen (*ei tarvi lukea, että ongelmat johtuisi liian vähäisestä rakkaudesta!*)
Varmaan se reippaus säilyy helpommin, jos teille ei just oo syntymässä vauvaa... Meil on nimittäin kolme lasta ja kun niiden ikävälit ei oo kovin isot, niin aina on nukkumisasioissa väännetty siitä, miksi pienin saa nukkua meidän huoneessa. Isompia olen kuitenkin tietoisestikin ihastellut uusista taidoista

Kylläpäs osasit sanoa ihanasti :hug: meillä kyllä kehutaan ja kannustetaan poikaa kovasti, välillä huomaan kehuvani kissaakin kun syö kaikki ruuan kupistaan :laugh: Sisarruksia ei ole ainakaan 9 kuukauteen tulossa.

Yhteistyössä