Isokokoisia lapsia yli 4500g synnyttäneet, miten kävi seuraavan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Merika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Merika

Jäsen
02.09.2007
363
0
16
Heips!

Mietin tässä millaisia kokemuksia? Mulla esikoinen oli 4840g ja kaikki meni ihan ok 14 h kesti synnytys ponnistusvaihe ehkä hieman pitkä yli 1h.

Nyt odotan kakkosta ja mietin et ei kai sitä päästetä yliaikaiseksi, jos kasvaa samaa vauhtia kuin siskonsa loppuun asti. Esikoinen synty 40+5

Onko teillä muilla käynnistetty tästä syystä -väittävät ettei viikon 39 jälkeen enää maha-asukas kasva. Millaselta käynnistys tuntuu -normaaliin verrattuna, kivuliaampi?

Miten muuten synnytykset sujunut?

Joo mulla tulevat käynnistämään tai siis leikkaavat tämän.Esikoinen oli 3935 ja toinen 4710 kummatkin olivat kyllä leikkauksia, mut kumpaakin yrittivät käynnistellä. Mulla tulee aina olemaan sektio. En tiedä oliko tästä apua. Mulle ainakin sanottiin neuvolassa, et eivät anna kasvaa isoksi, koska edellisetkin ovat olleet isoja. Sun kantsii kysyä vielä neuvolasta.

Ei ole oma vaan äitini kokemus.
Mie synnyin 40+3 4860g ja sisko pari vuotta myöhemmin 37+? 3800g. Molemmat tultiin normaalisti alakautta ja synnytysten kestot 6h 55min ja 5h + jotain. Tosin näistä synnytyksistä on jo aikaa :D

Ei myöskään omaa kokemusta, mutta oma äippä myös synnyttänyt ensin 4400g, 52cm siskon ja 7 vuotta myöhemmin mut 4800g 54 cm. Huono tuuri äipällä. Silloin ei vaan käynnistelty.
Nykyisin tosiaan yritetään käynnistellä, jos tapana isoja lapsia maailmaan tuoda. Kokemukset siitä vaihtelevia mielestäni, mitä kuullut. Toisille se kivuliasta, toisilla se helppoa. Niin omakohtaista niin kuin itse synnytys yleensä :D
Musta nyt tosin ei varmaan paljon apua ollut =)

Omaa kokemusta noin isoista ei ole (molemmat noin 4 kg).

Mutta mitä olen kavereilta kuullut käynnistämisestä. Eivät ole pitäneet on kivuliasta ja saattaa pitkittyä.

Tosin kaveri piiriini kuuluu myös niitä jotka ovat synnyttäneet useampia noita 4500g lapsia ihan normaaliin tapaan. Poikamme kummi-täti jopa 4 isoa lasta eikä ole koskaan sanonut mitään negatiivista synnyttämisestä.

Kerrompa minäkin... Lapset ei isoja 2700-4100 paikkeilla, mutta tosta käynnistämisestä. Keskimmäinen käynnistetty viikoilla 42. Oli ehkä helpoin synnytys kipujen ja keston puolesta. Supistus tuntui selässä niinkuin ekaltakin vaan oli paljon paljon lyhyempi. 2 ja puol tuntia käynnistymisestä niin kaikki "kauheus" ohi. Viimeinen sit syntyi kunnon supistuksilla, mutta kesto olikin vaan 1.20...
Näin meillä. Eli käynnistetty, ei kauhia kokemus

Yhteistyössä