Isokoisen lapsen synnyttäminen

  • Viestiketjun aloittaja Zarahan
  • Ensimmäinen viesti
iltatahtiJP
Meillä ensimmäinen lapsi oli 3860 g , toinen 4600 g ja kolmannen arvioitu paino oli yli 5 kg, mutta syntyi 6 vk etuajassa ja painoi 3260 g. Sokeriarvot ihan normaalit, samaten verenpaineet. Jokaisesta normaali alatiesynnytys enkä pitänyt pahana tuota 4600 g painanutta vauvan synnytystäkään. Tosin en itsekkään ole pienemmästä päästä tuon koon suhteen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2005 klo 19:49 Zarahan kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2005 klo 19:08 linnea75 kirjoitti:
Morjesta, lisäisin vielä tuohon eiliseen viestiini, että tämänpäiväisen neuvolan vk 38 mukaan kohdunkorkeus oli 36 cm. Eli ykäkäyrää vedellään ja masussa on varmasti tulossa taas koripalloilija. :D
Hei, kerro sit sen synnytystapa-arvion jälkeen miten käy, että kuinka isoa veikkaavat ja miten käy synnytyksen, onnea matkaan :hug:
mäkin olen muutes 158 cm pitkä (pätkä)
Joo, mie tulen ilmoittamaan. Jos ei ensi viikolla mitään kuulu, niin sitten olen onnistunut livahtamaan sisään laitokselle. on se hassua, kun sinne on ekaksi hirvee hinku ja sitten tuntuu, että eikö sieltä pääse koskaan pois..?

Hassua, sie olet miun pituuskaima! Tai lyhyys, miten myös se sitten otetaan ;)
 
hopo harmaana
Mun ensimmäinen painoi 4.2kg ja häneltä murtui solisluu,mut parani ihan itekseen.Toinen syntyi 2viikkoa ennen laskettua aikaa ja painoi reilut 4kg.Ja tämä kolmas painoi 5.250gja oli 59cm pitkä,ei murtunut solisluu.

Sokeriarvot ovat ollet kaikilla odotuksilla aivan huippuluokka eli ei mitään häikkää,miehen puolen suvussa on isokokoisia vauvoja.
Itse olen 165cm.pitkä
 
kukkerikuu
Mulla esikoinen oli 3660 kg ja synnytyssalista mentiin leikkaussaliin kun ei alateitse alkanut tulla tuntien ponnisteluiden jälkeen. Toisen kohdalla rv 37 ultrattiin ja lääkäri totesi siellä olevan ison vauvan ja laittoi mut röntgeniin kun huomasi että oli itse leikannut mut ekalla kerralla. Selvisi että mulla on ahdas lantio ja näin kakkonenkin tuli maailmaan sektiolla. Mun kohdallani siis alatiesynnytys on poissuljettu vaihtoehto, mikäli vielä joskus vauvan saamme. Nuorimmainen painoi syntyessään 4650 g.
 
Meillä ovat lapset painaneet 3440g,4620g,3960g ja 4360g.Kolme ekaa syntyivät viikolla 39 ja kuopus rv 41.
Kaikkien synnytykset ovat menneet hyvin ja ponnistusvaiheet ovat olleet lyhyitä.Tuosta kolmikiloisesta 13min,muista 2min,2min ja 1min.
Kolmoselta murtui solisluu(3960g),mutta tuskin tilanpuutteesta.Epäilen sen johtuvan kätilön toiminnasta.Lapsivesi oli vähän vihreää,joten hengitystiet imettiin puhtaiksi siinä vaiheessa,kun pää oli syntynyt.Kätilö jostain syystä pyöritteli vauvan päätä ja kirveli muuten kauheasti tuo :eek: Mieskin luuli,että on joku hätä,kun vauvaa niin pyöritettiin.Siinä tuo solisluu sitten murtui,ei vaivannut kyllä mitenkään.
Kun mä yhdeltä hoitsulta kyselin,että mitenkähän se solisluu niin murtui,niin se sanoi,että hän pyytää sitä kätilöä juttelemaan.Eipä tätiä näkynyt...joten mulla heräsi pieni epäily,että olikohan tuo ihme veivaaminen ihan tarpeen :/
 
Zarahan? Pituuskaima?

Sori, että kesti tänne hiippailu näin kauan. Eli lupaisin tulla ilmoittamaan, miten siinä toisessa synnäriarviossa käy.

Päästivät siis vapaalle jalalle. Ei voitu käynnistää, kun kohdunkaula täysin kypsymätön ja olisi rasittanut liikaa sektiohaavaa.

Veikkasivat alle kolmekiloiseksi. Kohdunkorkeus oli viime viikolla 36 ja mahanympärys nyt 114cm. Viikkoja siis 39+3. Esikoisen kohdalla mentiin kohdunkorkeudessa keskikäyrää ja mahanympärys oli 120cm, kun oltiin menty kaksi viikkoa yli. Ja tää kasvaa kovalla vauhdilla...

Sairaalassa oli uusi ultralaite ja lääkäri oli ihan pihalla sen kanssa. Ei yhtään vakuuta tää meininki nyt. Itse uskon todella, että "liian iso" lapsi on taas alakautta synnytettäväksi, mutta täällä E-Karjalassa näyttää olevan jotenkin politiikkana se, että meitsiä halutaan ensin vähän kärvistyttää ennen leikkausta (viimeksi 72h!).

Viimeksi supisteli, mutta kohdukaula ei kypsynyt, sama homma nyt. Taas käyn äitipolilla kääntymässä kunhan on viikon yliaikainen eli 20.9.

Sekavaa paapatusta, sori, mutta lupasin tilittää ja niin tein. Voikaa hyvin! :)
 

Yhteistyössä