Isojen lasten nimipäivät

Tyttöni Tuulispää

Aktiivinen jäsen
31.05.2006
2 431
0
36
Lahti
Meidät on kutsuttu viikonloppuna yläasteikäisen pojan nimipäiville. Oikeasti nimipäivät olivat jo alkukuusta, mutta eivät olleet silloin kotona. Toiveena olisi lahjaksi rahaa :o

Mun mieheni oli repiä pelihousunsa kun kuuli tästä ja vähän sama fiilis mulla :/

Viimeksi kun oltiin kyseisen perheen lapsen synttäreillä, niin päivänsankari levitteli kahvipöydässä rahojaan, kun oli tullut "niiiin hyvä tili". Just siitä syystä en anna varsinkaan siihen perheeseen rahaa lahjaksi, mutta sitten ollaankin naamat kurtullaan... Niin ja kun rahat oli esitelty, niin kyseinen henkilö poistui omaan huoneeseen ja ovi tiukasti kiinni.

Ajattelin, että voidaan kyllä kahvilla poiketa, mutta vien pojalle suklaarasian. Jos ei kelpaa, niin oma on ongelmansa. Voin syödä sen sitten itse :kieh:

Siis aivan tosissaan? Meillä ei ole koskaan noteerattu nimipäiviä, saati sitten, että rahaa olisi pyydetty lahjaksi. Keino kai se on tuokin ansaita. Poika taitaisi joutaa pariksi päiväksi viikossa töihin. Vie tosiaan suklaata!

en menis.kotona voidaan joku tosi pieni juttu ostaa nimpparisankarille mut ei tulis mieleenkään vieraita pyytää ja alkaa lahjoja/rahaa kerjäämään :o älkää menkö...tai jos meette niin älkää viekö mitään.

just joo...okei no mun kaverin ex nii ne vähän niikö viettää..oltii aina haavi auki kaverinkaa kun kaverin ex:n vanhemmat ja siskot ja sen isovanhemmat pylähti niille kylää (en kyllä tiiä mikä meininki nykyää) kuitenki ihme meininki..
ja eiks yleensä oo vaa tapana onnitella nimmparina tai jos sitäkää... :whistle:
noo kukin tyykillään... :whistle:

no just.... me saatetaan käydä kummilasten luona nimpparikaffilla, mut ei niitä sillälailla erikseen juhlita. Lahjaksi oon vieny tarroja, karkkeja tms. pientä. Ja siis nää lapset on pieniä vielä..että oikein yläasteikäisen pitää saada juhlia nimppareita. Vie tosiaan se suklaarasia! Inhottavan rahanahne nimpparisankari!

Ymmärrän jos joku tahtoo nimppareita viettää kotona mutta että kerjätään rahaa sillä syyllä :o Myönnämpä tässä että mulla ei ole aavistustakaan millon lapsella on nimipäivä, en tiedä edes omaani enkä kenenkääm muunkaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
oikeesti..viettääkö joku nimipäiviä??

Me vietetään kyllä perheen ja isovanhempien kesken nimipäiviä, mun kotonakin vietettiin, joten se on vähän niinkuin perinne. Mutta että rahaa pyytää, kuulostaa kyllä aika ahneelta, se suklaarasia tms. olisi kyllä ihan tarpeeksi minunkin mielestäni.

no toi kuulostaa kyllä aikas omituiselta... :o

meilläkin juhlitaan nimppareita ja kyllä 3-vuotiaalla kutsutaan kummit ja mummit kahville, mutta ei tosiaan mitään lahjoja ooteta... (tosin yleensä kaikki jotain pientä on tuoneet)

Ite saan omana nimipäivänä kyllä vieläkin vanhemmilta lahjan ja meillä on aina nimppareitakin kovasti juhlittu, mutta ei nyt todellakaan tuohon malliin..

Vie pojalle tosiaan se suklaarasia tai jotain muuta, mut älä nyt rahaa ainakaan anna!!!! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
en menis.kotona voidaan joku tosi pieni juttu ostaa nimpparisankarille mut ei tulis mieleenkään vieraita pyytää ja alkaa lahjoja/rahaa kerjäämään :o älkää menkö...tai jos meette niin älkää viekö mitään.

No hitsi, kun oli pari viikkoa sitten puhetta perheen äidin kanssa (joka on serkkuni vaimo), että tämä tuleva viikonloppu olisi sekä meillä että heillä vapaata, että voitais tulla kyläilemään. Sitten jälkikäteen keksivät laittaa nimipäivät samalle kyläilylle. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Kun joka tapauksessa olisivat keittäneet meille kahvit.

Me juhlitaan aikuistenkin nimppareita.. :D

Lahjaksi tosin annetaan vaan suklaalevy, sukat tms.. tänään olis yhdet nimpparit tiedossa taas illalla.. ajattelin käydä kirjakaupasta kattomassa jos löytäisin jonkun "nimitaulun" tai mitä niitä nyt on..

Ap:n tapauksessa veisin sen suklaarasian enintään.. ei nimpparilahjaksi kuulu rahaa antaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:

No hitsi, kun oli pari viikkoa sitten puhetta perheen äidin kanssa (joka on serkkuni vaimo), että tämä tuleva viikonloppu olisi sekä meillä että heillä vapaata, että voitais tulla kyläilemään. Sitten jälkikäteen keksivät laittaa nimipäivät samalle kyläilylle. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Kun joka tapauksessa olisivat keittäneet meille kahvit.

no sit menette ja perillä sit muistatte et voi hitsi,olikin nimpparit,lahjaa ei nyt oo :D :whistle:

Meilläkin nimipäiviä vietetään ihan omalla porukalla eikä todellakaan järjestetä mitään kutsubileitä, mutta tapansa kullakin. Meillä yläasteikäinen poikamme varmaan jättäisi juhlat väliin, jos ehdottaisin hänelle nimpparijuhlia, vaikka kuinka olisi "rahaa jaossa" :/ Suklaarasia on passeli, valitse omaa lempparisuklaatasi ;)

Yhteistyössä