K
"kiva juttu"
Vieras
Miehen äiti kirjoittaa toisen lapsemme nimen aina väärin, vaikka kyse on ihan tavallisesta nimestä. Laittaa siis c:n k:n paikalle, tyyliin Nico tai Mica. Tämä c-muoto on nimestä olemassa,ei suomalaisessa kalenterissa, me halusimme ihan suomalaisen kirjoitusmuodon, sen tavallisemman nimen. Vuoden verran olen asiasta maininnut, nyt taas tuli kortti väärällä nimellä. Facebookissakin on kansiot hänen lapsenlapsistaan ja nimi on siellä aina väärin.
Sama mummo aina korjaa meitä, kun sanomme hänestä miehen veljen lapsen nimen väärin ja on hyvin tarkka nimen kirjoitusasusta, joka on muuten juuri sellainen lähiönimi. J:n paikalla on siinä laitettu Y.En voi mitään, mutta tuo nimiasia raivostuttaa minua ihan älyttömästi. Eri kirjoitusasulla nimi muuttuu ihan muuksi. Saanko minäkin siis alkaa kutsua isoäitiä itse jollain melkein samalla nimellä, tyyliin Marjaa Tarjaksi tai Airia Ailiksi.
Sama mummo aina korjaa meitä, kun sanomme hänestä miehen veljen lapsen nimen väärin ja on hyvin tarkka nimen kirjoitusasusta, joka on muuten juuri sellainen lähiönimi. J:n paikalla on siinä laitettu Y.En voi mitään, mutta tuo nimiasia raivostuttaa minua ihan älyttömästi. Eri kirjoitusasulla nimi muuttuu ihan muuksi. Saanko minäkin siis alkaa kutsua isoäitiä itse jollain melkein samalla nimellä, tyyliin Marjaa Tarjaksi tai Airia Ailiksi.