isoäiti/mummo/mummi/mamma?

Kuka teillä päättää millä nimellä ketäkin mummia kutsutaan? Päättävätkö lapsen vanhemmat vai kenties isovanhemmat?

Meillä isovanhemmat puhuttelevat itseään tavalla johon he ovat tottuneet, minulla ei kieli taivu heidän sukunsa tavoille, luonnostaan kutsun heitä siten kun olen omia isovanhempiani tottunut kutsumaan.

Kiva olisi kuulla miten muilla hommat sujuvat =) =)
 
itse kutsun omia isoäitejäni mummiksi ja mummoksi ja he saivat lisäksi iso sanan etuliitteekseen kun oma pieni poikani syntyi. Oma äitini halusi tulla kutsutuksi mummiksi, koska niin se tuntui hänestä luonnollisimmalta ja mieheni äitiä sanotaan myös mummiksi, koska hän itse puhuu itsestään niin ja kaikki aiemmat lapseslapset ovat myös tottuneet häntä niin kutsumaan. Meidän suvussa isovanhemmat ovat kaikki saaneet itse päättää kutsumanimensä.
 
meillä äidinäiti oli mummi ja nyt oma äitini haluaa olla mummi minun lapsilleni. Isäni äiti on isoäiti. Mieheni äiti haluaa olla mummu ja näin häntä kutsumme, vaikka isoäiti olisi minulle se tutumpi, mutta kunnioitan toki hänen toivomustaan.
 

Yhteistyössä