iso vauva tulossa?

Olisin kysyny muille annettuja painoarvioita viikolla 28-29. Maha-asukkin oli ultran painoarvion mukaan 2190g :eek: ja vastaa n. 4 viikkoa enempi kun pitäis. Minua hirvittää ainakin.. aijemmat lapset menneet ihan "normaali" mitoissa ja syntyessään olleet reiluja nelikilosia... Sain ajan kolmen viikon päähän uuteen painoarvioon,koska oli jo lääkärinkin mielestä niin iso vauva viikkoihin nähen.. että mimmosenhan 5 kilon nyytin oon tällä kertaa tekemässä :D
 
Meillä vkolla 28 oli painoarvio 1380g, mikä lääkärin mielestä hieman keskiarvoa isompi. Vkolla 35+4 painoarvio 2700g mikä taas keskikäyrillä menee (eri lääkäri) ja jos laskettuun menee niin arvio 3,5-3,7kg. Mutta ei kai noihin arvioihin ole niin luottamista.
 
Vastailen vaikken odottaja olekaan!
Mulla vauvat arvioitu rv 30-32 :2100g-2300g. Niillä lupailtu 4 kg tai yli,vauvaa!

Sun lukema kieltämättä aika iso viikkoihin nähden mutta ei se vielä kerro kaikkea :hug:
Vauva kasvaa omaa vauhtiaan ja toiset enemmän kuin toiset loppuviikoilla.

Meidän lopputulokset oli 3780g ja 3820g sekä 3700g,kaikki syntyivät rv 40+
Eli kasvu tasoittui loppua kohden.

Se on hyvä että tarkkailevat ultralla vauvasi kasvua!

Äläkä tosiaan vielä huolestu!Sitten jos vielä rv 36/37 näyttää poikkeuksellisen suurelta,kyllä lääkärit siihen puuttuu,ehkäpä jopa käynnistämällä synnytyksen ajoissa!

Ihanaa loppuodotusta :hug:
 
Kiitos :heart: Toivon itsekkin että kasvu tasaantuu,jännittää vaan kun esikoinen oli 4080g ja kakkonen 4380g. Toisen synnytys kun sujui niin hyvin,että toivon kolmannen menevän yhtä helposti ja voivani kävellä ite synnytyssalista. =)
 
Mulla oli painoarvio vauvalle viikolla 30+5 2200 g. Aika hurjalta siis kuullostaa täälläkin. Hirvitää kun en ole mikään isokokoinen ihminen, että miten se sieltä tulee ulos :( Nyt 15. pvä seuraava ultra, joten saa nyt nähä mitä sanovat.
 
Ultrassa näytti siltä että kasvu olisi nyt tasaantunut, ja kaverille tullut painoa noin 100 g viikko. Helpottaa tietää, että se oli vaan joku kasvupiikki, eikö välttämättä tule samanlaisia enään lisää. Ei sovittu uutta ultra-aikaakaan enään. Luultavasti kuitenkin kunnonkoinen heppu tulee kaikesta huolimatta, on sen verran hyvät geenit miehen puolelta.
 
Juu ei ollu meil kasvu tasaantunu.. viikolla 31 painoarvio oli sitten 2382g.. :eek: ja tällä kertaa ei lääkäri puhunu enää nii myönteisesti aijemmin käynnistämisestä, tokaisi vain, että sinut on luotu tekemään isoja vauvoja :| mut viikolla 36-37 jos painoarvio 4300g tietämillä,voi kuulemma keskustella jo aijemmasta synnytys ajankohasta.. nyt jo niin täynnä tätä massua,etti mitenkää perin hyvä olla nii entäs ku viel se 2kg tullee lissää :)
 
Moikka, kirjoittelen vaan, jos jotain hyödyttää lukea. Eli esikoinen oli 3770g ja 52 senttiä, pää 37 cm, synnytys aika rankka, ponnitusvaihekin 1,5 tuntia. Kaikki kuitenkin meni ihan ok. Toinen jostain syystä iso vauva, 5350 g, mutta onneksi pituutta oli 59 cm =) Pää oli 38,5 cm. Synnytys meni paaaaljon paremmin kuin esikoisesta, ponnistusvaihe 20 minuuttia. Alapää ihan ok, toisin kuin ekasta. Että tämmöinen kokemus minulla kahdesta erikokoisesta vauvasta. Ei kannata kauheasti miettiä etukäteen vauvan kokoa, koska ei se kauheasti hyödytä mitään. Tulee vain paineita, että miten sen saa synnytettyä, jos ajattelee, että hui kun iso vauva tulossa. Itse onneksi en ihan noin isoa vauvaa ultran mukaan odottanut eli tuli pikkuisen yllärinä. Tosin vk:lla 38 painoarvio oli jo 4400, syntyi sitten 41+3. Käynnistystä ehdoteltiin viikolla 38, mutta luin jostain, että isot vauvat syntyvät paremmin omilla supistuksilla (tosin sain kyllä tippaa ponnistusvaiheessa), sekä iso koko ei sinäänsä ole "syy" käynnistää, ellei sitten ole tiedossa, että lantio esim. ahdas tai vauvalla olisi joku hätänä. Tämä iso vauva ei ollut siis ns. sokerivauva, eli ei ollut hartioista iso tai muutenkaan pulska, pituus vaikutti myös paljon, että suht hoikka poika, vaikka koko muuten kyllä oli :)
 

Yhteistyössä