iso pentu myynnissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wilma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Wilma

Jäsen
05.12.2004
64
0
6
Laittelenpas tännekkin vielä kun peruutuksen vuoksi meillä yksi poika vailla kotia. Nyt juuri luovutusiässä. Espanjanmastiffi isukki ja emä on Landseerin ja Tanskandogin sekoitus.
Hinta jäpikällä on 400e ja sijaitsee pohjois-karjalassa. Tosi sosiaalinen ukko, muistuttaa pitkältio isäänsä.
Terv.Wilma
malluraiska@suomi24.fi

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 18:50 Peppari kirjoitti:
Tuosta saakin hyvin käsitystä että jos sekarotuisista saa tuon verran eli 400? niin kyllähän rekisteröidyt maksaa enemmän.
Jos viittaat tuohon mun toiseen aloitukseen niin se ei liity mitenkään tähän juttuun.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 23:42 wilma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 17:34 LaPooh kirjoitti:
Voe jessus taas mikä coctail...
Tässä coctailissa ei ole kyllä sen suuremmin mitään vikaa. Yhtä tervepäisiä ovat nämä koirat kuin mitkä tahansa muutkin.
Minä kun en vaan ymmärrä, että pitää tieten tahtoen sekarotuisia pentuja mennä teettämään. Kunnon koirankasvattaja kun suunnittelee tarkkaan jalostukset, ottaa huomioon sukujen sairaudet, luonteet jne... mitä ei varmasti tehdä seropipennuissa ja sehän on vaan karhunpalvelus itse koirallekin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 18:01 LaPooh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 23:42 wilma kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 17:34 LaPooh kirjoitti:
Voe jessus taas mikä coctail...
Tässä coctailissa ei ole kyllä sen suuremmin mitään vikaa. Yhtä tervepäisiä ovat nämä koirat kuin mitkä tahansa muutkin.
Minä kun en vaan ymmärrä, että pitää tieten tahtoen sekarotuisia pentuja mennä teettämään. Kunnon koirankasvattaja kun suunnittelee tarkkaan jalostukset, ottaa huomioon sukujen sairaudet, luonteet jne... mitä ei varmasti tehdä seropipennuissa ja sehän on vaan karhunpalvelus itse koirallekin.

Periaatteessa mä todellakin olen sun kanssa presiis samaa mieltä :wave: Mutta meillä kotona useampikin koira,yksi näistä on monirotuinen.Oli ihan tarkoituksella teetetty pentue,ei vahinkoja vaan kuulemma "rakkauspennut" :whistle: ;) Rahaa pulitin aikanani 1400 mk tästä elämäni koirasta :heart: Sepä vaan ei välttämättä olekkaan niin hyvä juttu kun näitä ei-puhdasrotuisia myydään halvalla>monet ottaa hetken mielijohteesta>eivät välttämättä "ymmärrä koiria" ollenkaan>luonteetkaan ei ole niin ennustettavissa näillä koirilla yms.yms.Mutta kuten sanottu minulla kävi suuri onni monirotuiseni kohdalla :)

Mistäs te tiedätte että oli tahallaan teetetty pentue?? ei teitääkseni käyny ilmi tässä ilmoituksessa... Kyseinen henkilö yrittää etsiä pennulle kotia niin eikähän se nyt ole tärkeämpää kuin teidän kaikki tietävien näsäviisastelut. Mitäs pennulle sitten pitäisi tehdä jos se ei ole teidän mieleen? Tärkeintä on nyt löytää tälle pennnulle koti rakastavasta perheestä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 21:21 natja kirjoitti:
Mistäs te tiedätte että oli tahallaan teetetty pentue?? ei teitääkseni käyny ilmi tässä ilmoituksessa... Kyseinen henkilö yrittää etsiä pennulle kotia niin eikähän se nyt ole tärkeämpää kuin teidän kaikki tietävien näsäviisastelut. Mitäs pennulle sitten pitäisi tehdä jos se ei ole teidän mieleen? Tärkeintä on nyt löytää tälle pennnulle koti rakastavasta perheestä.

no voi hyvä ihme sentään.Toivotaan todellakin että pentu löytää sopivan kodin ;)

Noniin LaPooh. Nyt ymmärsin. Et siis hyväksy sekarotuisia pentuja. Ymmärrän kyllä mielipiteesi..Rupesin vain tuota viestiäsi miettimään, että näissä meidän koirissa/niiden roduissa olisi se vika.. Niin ääliömäiseltä kuin se kuulostaakin, meidän narttu tuli minun idioottimaisuudestani tiineeksi..En sille kehdannut aborttiakaan rueta teettämään joten tulos oli 5 pentua..Muut ovat rakastavat perheensä jo löytänyt mutta yksi on vielä koditon..Ajattelin laittaa tännekkin ilmoituksen että koti piakkoin löytyisi, mutta keskustelua mikä on koiramaailmassa oikein ja mikä väärin en halua aloittaa =)

Huh! Mä en tajua miten ihmiset viitti tahdä pentuja ja myydä (sekarotuisia) pentuja vielä netin kautta. Onneksi ei itse tarvitse sellaisia ostaa. (koirat ovat varmaan ihania) mutta silti paperittomia. Koskaan ei tiedä mitä sairauksia tai suvussa esiintyviä vikoja näillä pennuilla tulee olemaan. Olen ylpeä omista paperillisista rotukoirista, joilla on myös kilpailtu, ja tullut tuloksia. Sekarotuisilla ei koskaan voi tehdä laillisesti mitään. Sorry vaan!

Huh! Mä en tajua miten ihmiset viitti tahdä pentuja ja myydä (sekarotuisia) pentuja vielä netin kautta. Onneksi ei itse tarvitse sellaisia ostaa. (koirat ovat varmaan ihania) mutta silti paperittomia. Koskaan ei tiedä mitä sairauksia tai suvussa esiintyviä vikoja näillä pennuilla tulee olemaan. Olen ylpeä omista paperillisista rotukoirista, joilla on myös kilpailtu, ja tullut tuloksia. Sekarotuisilla ei koskaan voi tehdä laillisesti mitään. Sorry vaan!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 23:20 wilma kirjoitti:
Noniin LaPooh. Nyt ymmärsin. Et siis hyväksy sekarotuisia pentuja. Ymmärrän kyllä mielipiteesi..Rupesin vain tuota viestiäsi miettimään, että näissä meidän koirissa/niiden roduissa olisi se vika.. Niin ääliömäiseltä kuin se kuulostaakin, meidän narttu tuli minun idioottimaisuudestani tiineeksi..En sille kehdannut aborttiakaan rueta teettämään joten tulos oli 5 pentua..Muut ovat rakastavat perheensä jo löytänyt mutta yksi on vielä koditon..Ajattelin laittaa tännekkin ilmoituksen että koti piakkoin löytyisi, mutta keskustelua mikä on koiramaailmassa oikein ja mikä väärin en halua aloittaa =)
=) Juu en rupea ketään tuomitsemaan, asioillahan on aina monta puolta. Niin paljon nykyään vaan törmää niihin tehtailijoihin, että ekana nousee niskakarvat pystyyn... Vaan vahinkojahan aina voi sattua, pääasia että seurauksista huolehtii hyvin. Toivon mukaan viimenenkin pentu löytää hyvän ja OSAAVAN kodin. Itse kun tunnen erään näistä vanhempien roduista oikein hyvin, niin siksi tämä ehkä pisti vielä tarkemmin silmään ja ekana tuli mieleen kaikkea negatiivista mitä tällasista yhdistelmistä voi tulla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 14:34 Marissa kirjoitti:
Olen ylpeä omista paperillisista rotukoirista, joilla on myös kilpailtu, ja tullut tuloksia. Sekarotuisilla ei koskaan voi tehdä laillisesti mitään. Sorry vaan!

Sama täällä,paitsi että:meidän monirotuinen on kilpaillut virallisissa kisoissa ja ihan laillistahan se on :whistle: Ja onpa noita pystejäkin muutama ehtinyt kerääntymään takan reunustaa koristamaan :) Voihan sitä kilpailla monirotuisellakin,varmaan aika harva rotukoirallakaan kuitenkaan esim.sm-tasolle yltää...ja mä oon vähintään myös yhtä ylpeä tästä monirotuisesta kuin paperikoiristani

\

Minä kyllä olen kilpaillut rekisteröimättömällä russelillani ihan virallisesti ja laillisesti. Tiesitkö että x-rotuisille on ihan omat agilityn MAAILMANMESTARUUSKISAT. Koskaan ei voi tietää mitä sieltä suvusta putkahtaa esille, ei se niitä papereita katso, ja onhan olemassa tiettyjä sairauksia jotka ovat tietylle rodulle tyypillisiä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 22:11 Peppari kirjoitti:
\

Minä kyllä olen kilpaillut rekisteröimättömällä russelillani ihan virallisesti ja laillisesti. Tiesitkö että x-rotuisille on ihan omat agilityn MAAILMANMESTARUUSKISAT. Koskaan ei voi tietää mitä sieltä suvusta putkahtaa esille, ei se niitä papereita katso, ja onhan olemassa tiettyjä sairauksia jotka ovat tietylle rodulle tyypillisiä.

Niin justiinsa ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 22:35 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.11.2006 klo 22:11 Peppari kirjoitti:
\

Niin justiinsa ;)
Minäkin, joka liputan rotukoirien puolesta, tiedän monta ihanaa seropia, joiden kanssa kisataan niin tottelevaisuus- kuin agilitypuolella ja hienosti pärjäävät. Ja monessa mätsärissä on monirotuisille omat luokat. Sehän kertoo vaan juuri siitä vastuuntuntoisesta omistajasta, joka tahtoo huolehtia koiransa aktiviteeteista. Että ei se ole rotukysymys. :D
Eniten niissä monirotuisissa mietityttää se luonnepuoli, kun on vaikka mitä sekotuksia (sakemanni-labbis esim, voi näyttää lutuiselta labbikselta ja omata sitten kovan suojelutahdon... :/ tulee kokemattomalle yllärinä). Tai sitten jos on jotain suuria paimenkoirarotuja mukana, jotka on kehitetty laumaa vartioimaan. Niitä kun ei moni kasvattaja luovuta puhdasrotuisenakaan kokemattomille. Näitä asioita eniten päivittelen.

Kyllä niitä koirilla sairauksia löytyy, oli sitten paperit kaapissa tai ei. Ja itse en perusta näistä näyttelyhommista taas lainkaan(niin sanotaan tähän väliin että olen tuo ap) En lähde kritisoimaan kuitenkaan ihmisiä jotka näyttelyissä kiertävät. Sen verran näistä koirapiireistä olen oppinut että niin monta oikeaa mielipidettä löytyy mitä on harrastajiakin. niin ruokavalioissa, eri rotujen luonneasioissa jne jne...Ja sinä joka ihmettelit että netin kautta ilmoitan pennuista, niin mitäkähän väärää siinä on??Lähdenkö ovelta ovelle taloa katsomaan että josko tänne sopisi meiltä yksi pentu vai? Toki en mihin tahansa paikkaan tämän rotuisia/kokoisia koiria halua luovuttaa. Mutta onneksi kodit on löytyneet omakotitaloista ja monesta lapsiperheestä. Toivottavasti kaikki jotka harkitsevat esim. laumanvartia rodun hankkimista, muistavat ottaa selvää rodusta. Minä olen näissä luonnevika asioissa kyllä pitkälti sitä mieltä että suurin syy on koiran kasvatuksessa! eri roduilla on tietyt asiat tärkeitä muistaa koulutuksessa..Niin ja toki en mene vannomaan etteikö meidän pennuista jollekkin voi tulla vaikea luonne..Mistä sitä koskaan tietää. Tai syöpä, tai lonkka vika etc..Mutta luonnevikaisia ei pentujen vanhemmat ainakaan ole. Meillä on pieniä lapsia, joten koirien on oltava myös sen luonteisia ettei ongelmia tule!
Voinpas tähän loppuun vielä ilmoittaa että viimeinenkin poika on saamassa kodin. Eli asia loppuun äsitelty..Toki voimme jatkaa rupattelua jossain muussa ketjussa näistä koiramaailman julmista totuuksista. :D

Kylläpäs nämä rotukoirien omistajat on ylpeitä ja olevinaan koiristaan... ettei sekarotuiset ole mitään. Olen enemmän kissaihmisiä ja aina pitänyt vähän koiraihmisiä ylpeinä ja pätemisen haluisina, niin sen on kyllä tämä palsta todistanut.
Minulla on kaksi "sekarotuista" kissaa ja yksi rotukissa, yhtä arvokkaita ovat mielestäni jokainen olipa niillä paperit tai ei! Samoin arvostan koiria yhtä paljon olivatpa sitten sekarotuisia tai rotukoiria.

Eikös muuten rotukoirillakin ole esiintynyt käytöshäiriöitä liiallisen jalostuksen/sukusiitoksen takia? Että tiedä sitten niistäkään...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 17:03 Sanna kirjoitti:
Kylläpäs nämä rotukoirien omistajat on ylpeitä ja olevinaan koiristaan... ettei sekarotuiset ole mitään. Olen enemmän kissaihmisiä ja aina pitänyt vähän koiraihmisiä ylpeinä ja pätemisen haluisina, niin sen on kyllä tämä palsta todistanut.
Minulla on kaksi "sekarotuista" kissaa ja yksi rotukissa, yhtä arvokkaita ovat mielestäni jokainen olipa niillä paperit tai ei! Samoin arvostan koiria yhtä paljon olivatpa sitten sekarotuisia tai rotukoiria.

Eikös muuten rotukoirillakin ole esiintynyt käytöshäiriöitä liiallisen jalostuksen/sukusiitoksen takia? Että tiedä sitten niistäkään...
Kissaihmisen puhetta just joo... Jos alusta asti luit niin minä ainakin vastustan sekarotuisia ihan sen pentutehtailun vuoksi, mitä nykyään paljon harrastetaan. Missään vaiheessa en ole sanonut, etteikö sekarotuisen kanssa voisi harrastaa jne normaalisti ja etteikö se olisi arvokas lemmikkinä. Niitä luonnevikoja on rotukoirillakin, mutta kunnon kasvattajat pyrkivät niitä poistamaan harkitulla kasvatustyöllä. Toista on monen sekarotuisen kohdalla, kun yhdistellään mitä sattuu miettimättä lopputulosta. En tarkoita, että tulee luonnevikaisia, vaan voi tulla yllättyksiä uudelle omistajalle jos ei tunneta kaikkea mitä suvussa kulkee. Esim. koiran kovuus, puolustustahto, sosiaalisuus. Ne poikkeavat toisistaan monessa rodussa ja rotukoiran kanssa pystyy edes hieman aavistamaan minkätyyppinen koira on luonteeltaan.
Itse pidän kissaihmisiä erittäin ylpeinä ja nyrpeinä ihmisinä, joten pata kattilaa soimaa, mutta pitäskö pitää mölyt mahassa jos ei ole itse aiheeseen mitään muuta kommenttia kuin koirien omistajien haukkuminen???

NELJÄSATAA!!!!! JA SEKAROTUINEN!!!! HEI HALOO!!!!!!
Miettikääpäs toi summa markkoina.
Kun mä ostin todella hyvän PUHDASROTUISEN koiran,ni se maksoi markka aikoina 1700 MARKKAA.
Ja nykyään sekarotusista pyydetään ihan törkeitä summia.
Kyllä elämä kallistu silloin ku suomi EU:hun liitty. Vaikka luvattiin että kaikki halpenee. Mut nykyään JOUTUU pyytään kaikesta myynnissä olevista "tuotteista" törkeitä hintoja että pystyy elään täs kurjas maas. Koska kaikki on niin KALLISTA!
Ennen sai markalla vaikka mitä, mutta mitä nykyään saa muutamalla sentillä???... EI MITÄÄN!

PS: Enkä nyt tällä viestilläni tarkottanu sitä että tämä AP olisi kamala ihminen kun pyytää törkeetä hintaa sekarotusestansa. Olishan se hyvä jos sille reppanalle löytyis joku hyvä koti. Kauhistuttaa vaan tämä nykymaailma, kuinka kallista kaikki on.

Kyllä pyytää saa, hullu se on joka maksaa!!

Luulen että tuo hintapyyntö korreloi ostavan vakavuuden kanssa. Jos minulla olisi pentu myytävänä, olkoonkin sekarotuinen, en todellakaan pilkkahintaan myisi. Ei siksi että olisin rahanahne, vaan siksi että perhe/ihminen joka haluaa maksaa koirasta enemmänkin on todennäköisesti miettinyt koiran hankintaa jo pidempään, osaa kantaa vastuun koirasta, siitä tulee rakas perheenjäsen jne.

Kun olin nuorempi(olen yli 40 v) koiranpentuja sai joka paikasta ilmaiseksi. Kuten kissanpentujakin. Monet ihmiset ottivat pennun lyhyellä miettimisajalla hetken 'huumassa', ja unohtivat sen hoitamisen ja kasvattamisen aika pian. Moni koira joutui kiertolaiseksi ja häiriintyi pahoin. Itsekin kyllä otin kisuleita aina kun kissakuume iski, mutta sentään niistä tuli meidän perheenjäseniä jotka hoidettiin vanhuusikään asti.

voi voi.. kaikki eläimet on aivan yhtä ihania ja tärkeitä,on niillä paperit tai ei, puhdasrotuisia tai vaikka mäyränkans risteytettyjä! lopettakaa jo tommonen #&%?$!*. maailmassa on tärkeempiäkin asioita.suomessa sentään on aikahyvin asiat,jos jotain haluatte tehdä ettekä täällä sivustoilla anonyymisti kitistä ni auttakaa vaikka hylättyjä koiria ulkomailla. moralisoikaa niitä ihmisiä jotka ovat oikeesti niin julmia että kiduttaa avuttomia luontokappaleita. puhdasrotuinen koira voi olla ihan yhtä sairas kuin sekarotuinen (mitkä yleensä paljon terveempiä ja pitempi ikäisiä) ei täällä vanhemmatkaan erottele lapsiaan jos toinen on sairas ja toinen terve. varmasti rakastavat down lastaan yhtäpaljon kuin täysin tervettä lasta,eikä roiku täällä palstoilla "keräämässä adressia" että erilaisten lasten syntyminen on lopetettava.

Minulla ei ole mitään vastaan puhdas- tai sekarotuisia koiria tai niiden omistajia. Kaikkia on kuulunut ja kuuluu elämääni.

Kuitenkin minulla on periaate, että jos otan sekarotuisen koiran (elämässäni ollut omia 2kpl) haen sen eläinsuojelun koiratarhalta, en 'kasvatttajalta'. Näin pystyn olemaan varma etten tue pentutehtailua, mutta tuen työtä jota ihmiset tekevät suuremmaksi osaksi vaapaehtoistyönä eläinten hyväksi. (Eläinsuojelun hoiviin päätyy sekä aikuisia, että pentuja)

Nyt harkitsen rotukoiraa ja valitsen kasvattajan sillä perusteella mikä on kasvattajan kasvatus filosofia, miten terveitä hänen kasvattinsa ovat, millaisia luonteita hänen kasvateillaan on, kiinittääkö kasvattaja tähän huomiota valitessaan 'periyttäjiä', mikä on sisäsiitos prosentti ja kuinka kiinnostunut kasvattaja on jatkossakin kuulemaan koirasta.

Mutta tämä nyt on vain minun periaatteeni...

Yhteistyössä