iso patti nivusessa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Patti Smith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Patti Smith

Vieras
Elikkäs siis, pari päivää sitten huomasin nivusessani olevan isohkon (n. 2-3cm kokoisen) patin. Ei ole eityisemmin kipeä ja kai liikkuu ihon mukana, en ole kauheana viitsinyt repiä, jottei ettei jottei ärtyisi.

Se on siis noin peukalonpään kokoinen ja suurta isomuutosta siinä ei näy. Voisiko kyseessä olla jonkinsortin "rasitusnäppy" tai rasittunut imusolmuke, kun olen pyöräilltyt viimesen muutaman päivän ajan noin 100km pyörällä, enkä yleensä pyöräile juuri ollenkaan. Minä vain kävelen.. Niin voisiko olla, niin? Onko täällä ihmisiä joilla samanlaista kokemusta? =) KIITOS.

Onko se siis iholla vai ihon alla?
Nivustyrä? jos ihon alla.

Tai, mistäs minä tiedän. 2 vuotiaalla pojalla patti nivusissa oli nivustyrä, sen sai kyllä painettua takaisin sisälle (mutta pullahti heti uudelleen esiin)..

Mulla tulee ehkä muutaman kuukauden välein semmonen patti nivuseen, samaan kohtaan ja kun se tulee niin käveleminen on kyllä aika kivuliasta, mutta lähtee se sit itsestään pois ehkä viikon kuluessa.. Jos nyt puhutaan samanlaisesta patista. Kerran kävin sen lääkärissä puhkasemassa ja semmonen neste/mätäpatti se oli, ei lääkärikään sen tarkemmin osannu sanoo. Saattaa olla et just hiertymisestä tullut eikä pitäs olla vakavaa (:

Yhdellä tyypillä (yks hailee kenellä, siksi en erittele tarkemmin :D) oli nivusessa isohko patti. Osoittautui imusolmukkeeksi, ja syynä se että ko. puolen jalkapohjassa oli pieni haava, josta oli kai päässyt joku pöpö liikkeelle. Koepalakin otettiin kun ekana mietittiin josko se olisi jotain muuta. Ja antibiooteilla lähti.

Itselläni on joskus tullut parin sentin kokoinen ja kipeä patti nivuseen,ei näyttäny mtkn ihmeelliseltä ja ikään kuin liikkui ihon pinnassa ja paljastui sitten ihon sisään kasvaneeksi karvaksi joka oli aiheuttanut tulehduksen.

Tuolla nivusissa ja siellä seutuvillahan voi olla ihan sellaisia "rasvapattejakin" eli joku talirauhanen menee tukkoon ja kerää sinne sitten mönjät sisälle. Itsellänikin aina välillä jotain tuollaisia on, niinkuin finnejä mutta syvemmällä niin ettei niitä saa puristettua tyhjäksi. Saattavat olla hetken kipeitä, mutta yleensä katoavat ajan kanssa itsekseen.

on se aikasa ja niin hemmetin kipeä.vgi paisua aika isoksi.olen käyttänyt pika apua,kuumavesi pulloa.litteä pullo on helpompi ,housuissa jos haluaa liikuskella kotona.ei sen kans kauppaan halua mennä.pari tuntia kun jaksaa on jo aika kypsä.voit käyttää pulloa välillä mikrossa .mulla puhkes kolmen tunnin hauduttelun jälkeen.

Yhteistyössä