iso maha ja raskaus

oon ruvennut täs miettimään..ihan höhlä ajatus varmaan mutta nyt kun on painoa tullut vuosien mittaan ja vatsaakin kertynyt.. että kuinka se maha kasvaa sitten odotusaikana. että onko se lapsi siellä mahassa ja sitten se oma läskikerros siinä päällä ;) vai lähteekö se läskikerros siitä johonkin ja se tulee kimmoisaksi se maha vai? ja kuinka sitten ne liikkeet tuntuu.. tuntuuko ne ollenkaan jos on iso maha..
 
Saraldo
Mulla on ihan reilu vyötärölihavuus eli vatsa on iso. Kun odotin tyttöä, ei sitä vauvamahaa tietenkään alussa kovin helposti sieltä erottanut, mutta ihan selkeästi se vatsa pingottui loppua kohden. Mulla alkoi liikkeet tuntua viikolla 16, myöhemmit liikkeet erotti ihan selkeästi kädellä vatsan päältä ja loppua kohden näki, miten kaveri möyri siellä vatsassa, kantapääkin erottui ihan selvästi.
 
"vieras"
Riippuu varmaan, kuinka lihava olet alunperin... Jos oikeen tosi lihava, niin silloin saattaa olla, että mahaa ei ees lopussa tunnista selkeesti raskausmahaksi. Kasvaa vaan kokoa, mutta näytät vaan entistä lihavammalta. Eli läskit löllyy siinä vauvamahan päällä. Jos taas vaan hiukan pyöreä, niin kaipa siitä tulee semmonen pehmonen vauvamasu. :) Ei kai ne läskit siitä mihinkään katoa, jos niitä oikeen paljon on. Normaalipainosella saattaa se maha olla sellanen pinkee pallo, mistä ei kunnolla enää nipistetä. Liikkeitten tuntumista en lähde veikkaamaan. Äiti tietenkin varmaan itse tuntee ja kaipa ne jotenkin sieltä läskien altakin tuntuvat. Liikkeet kun on välillä sellasia, että normaalipainossa se maha oikeen näkyvästi vaihtaa muotoaan ja jalat ym. ulokkeet saattaa yhtäkkiä tulla selkeesti mahasta esille...
 
Alkuun mahaa ei kyllä näy, kohtukaan kun kuitenkaan järin suuri ole.
Jossain 15-18 viikolla alkoi maha näkymään myös muille. Kyllä se läskikerros siihen päälle jäi, mutta maha pyöristyi ja pingottui. Vauvamahaksi erottuu siis kyllä :)
 
Saraldo
[QUOTE="vieras";27797822]Riippuu varmaan, kuinka lihava olet alunperin... Jos oikeen tosi lihava, niin silloin saattaa olla, että mahaa ei ees lopussa tunnista selkeesti raskausmahaksi. Kasvaa vaan kokoa, mutta näytät vaan entistä lihavammalta. Eli läskit löllyy siinä vauvamahan päällä. Jos taas vaan hiukan pyöreä, niin kaipa siitä tulee semmonen pehmonen vauvamasu. :) Ei kai ne läskit siitä mihinkään katoa, jos niitä oikeen paljon on. Normaalipainosella saattaa se maha olla sellanen pinkee pallo, mistä ei kunnolla enää nipistetä. Liikkeitten tuntumista en lähde veikkaamaan. Äiti tietenkin varmaan itse tuntee ja kaipa ne jotenkin sieltä läskien altakin tuntuvat. Liikkeet kun on välillä sellasia, että normaalipainossa se maha oikeen näkyvästi vaihtaa muotoaan ja jalat ym. ulokkeet saattaa yhtäkkiä tulla selkeesti mahasta esille...[/QUOTE]

Pakko kysyä, että oletko itse ollut isomahainen kun odotit lastasi? Jotenkin tuo vastaus vaikutti siltä, että "kunhan veikkailen, mutta ei mulla kokemusta ole" :).

Mun mitat loppuraskaudessa oli 158cm/92kg ja ihan selvästi kyllä näkyi miten vauva yritti puskea mahan läpi ja vaihteli paikkaansa :).
 
Mun mitat loppuraskaudessa oli 158cm/92kg ja ihan selvästi kyllä näkyi miten vauva yritti puskea mahan läpi ja vaihteli paikkaansa :).
Mulla oli melkein samat mitat kuopusta odottaessa (155/91) viimesillään, ja kyllä se maha tosissaan erottui ja liikkeet näkyi!


Kolmannessa raskaudessa tällä hetkellä mitat on noissa, mitä kuopuksesta viimesillään (rv 25) ja edelleenkin ne liikkeet vaan vatsankin päältä näkyy, vaikka löllykkää onkin edessä.. :D
 
"vieras"
Pakko kysyä, että oletko itse ollut isomahainen kun odotit lastasi? Jotenkin tuo vastaus vaikutti siltä, että "kunhan veikkailen, mutta ei mulla kokemusta ole" :).

Mun mitat loppuraskaudessa oli 158cm/92kg ja ihan selvästi kyllä näkyi miten vauva yritti puskea mahan läpi ja vaihteli paikkaansa :).
No enkös mä aika selkeesti kirjotellut tyyliin "silloin saattaa olla", "kaipa siitä tulee","en lähde veikkaamaan" ym... :D

Oikeestaan mulla jopa kai on kokemusta isomahaisuudesta raskaana, koska mittani loppuraskaudessa ei montaa kiloa pienemmäksi jäänyt kun sulla. :) Ennen raskautta taas mahaa/ylipainoa ei ollut, mä vaan vähän turhia tota painoa keräilin raskausaikana. Mulla tosin ne ylimääräset kilot meni kaikki jalkoihin ja persuksiin ja maha (sekä muu yläkroppa) näytti jopa ihan suht hoikalta edelleen, jos nyt voi raskaana ollessa noin sanoa. :D Oletan, että sä oot ennen raskautta kuitenkin ollut vaan hiukan pyöreä, kun loppuraskaudessakin vaan sen 30kg plussilla? Tai sitten meiän käsitys tosi lihavasta hiukan eroaa... :D Mun kokemus vaan on ollu noista parista todella lihavasta ihmisestä, jonka raskautta en todellakaan olisi huomannaut millään, ellei sitä olisi erikseen kerrottu.
 

Yhteistyössä