Iso määrä parmesaanijuustolastuja, miten käyttäisit?

  • Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
[QUOTE="Jenis";29477074]Siis miksi sä et raskaana ollessas voisi syödä parmesania?[/QUOTE]

Niin mä jostain luin ja en uskalla syödä.... :( Tiedän kyllä että lähinnä pastoroimattomat tuorejuustot yms on ei-sallittuja, mutta yhdellä palstalla asiantuntija ei suositellut parmesaanin käyttöä koska se on tehty raakamaidosta.
 
"Jenis"
[QUOTE="a.p";29477097]Niin mä jostain luin ja en uskalla syödä.... :( Tiedän kyllä että lähinnä pastoroimattomat tuorejuustot yms on ei-sallittuja, mutta yhdellä palstalla asiantuntija ei suositellut parmesaanin käyttöä koska se on tehty raakamaidosta.[/QUOTE]

Anteeks nyt, mutta... sä oot varmaan neuvolasta saanut sen listan vältettävistä ruoka-aineista? Luota siihen, älä mihinkään "asiantuntijoihin" missään "palstoilla" (lukeudun toki itse tähän porukkaan myös ;) )

Parmesan on ns. pitkään kypsytetty kova juusto, josta syystä sitä ei siellä neuvolan listallakaan näy.
 
"joskus"
[QUOTE="Jenis";29477124]Anteeks nyt, mutta... sä oot varmaan neuvolasta saanut sen listan vältettävistä ruoka-aineista? Luota siihen, älä mihinkään "asiantuntijoihin" missään "palstoilla" (lukeudun toki itse tähän porukkaan myös ;) )

Parmesan on ns. pitkään kypsytetty kova juusto, josta syystä sitä ei siellä neuvolan listallakaan näy.[/QUOTE]

neuvolassa ei ollut aikanaan kiellettyjen listalla maksamakkara ja sitä siivutolkulla tenaville pötköstä syötettiin.
Ei se neuvola ole mikään viimeinen sana. Valistunut ihminen ottaa selvää asioista eikä mene kuin pässi narussa.
Sama raskaana olevan naisen olisi hyvä selvittää asioita muualtakin kuin neuvolasta.
 
"Jenis"
[QUOTE="joskus";29477154]neuvolassa ei ollut aikanaan kiellettyjen listalla maksamakkara ja sitä siivutolkulla tenaville pötköstä syötettiin.
Ei se neuvola ole mikään viimeinen sana. Valistunut ihminen ottaa selvää asioista eikä mene kuin pässi narussa.
Sama raskaana olevan naisen olisi hyvä selvittää asioita muualtakin kuin neuvolasta.[/QUOTE]

Ei ole olemassa mitään kiellettyjen listaa. Eikä "valistunut ihminen" käytä mitään randomeja nettipalstoja kun ottaa asioista selvää. Mutta toki jos se tuntuu siltä että parmesanin välttäminen on viisasta niin mikäs siinä. Jännä homma että Italiassakin kuitenkin ihan terveitä lapsia syntyy ;)

Mun raskauksien aikana neuvolan listalla oli mm. vihreä tee. Kysyin miksi, kun Japanissa sitä juodaan litratolkulla joka päivä ja ihan täyspäistä porukkaa sielläkin on. Täti sanoi että se lasketaan "yrttivalmisteeksi", jolloin päättelin että hän ei tiedä mistään mitään. En kuitenkaan mistään Kaksplussalta tiedustellut, saanko juoda teetä vai en ;)
 

Yhteistyössä