Iso kunnallinen työnantaja ei huoli mua sijaisjärjestelmäänsä, olenko tuomittu työttömäksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itkettää

Vieras
Tuo kunnallinen työnantaja on tämän seudun suurin työnantaja hoitoalalla. Kattaa useamman kunnan alueen ja sitten lisänä joitakin yksityisiä paikkoja.

Olin töissä tuolla työnantajalla vajaan kaksi vuotta. Viime vuosi kuitenkin meni huonosti sairastelun ja stressin takia, oma elämäntilanne stressasi ja siitä seurasi herkästi migreeniä. Lisäksi kuumetta, yskää ja hengitysvaikeuksia -->astma todettiin viime syksynä. Stressiä toi myös läheisen vakava sairastaminen ja hänestä huolehtiminen.

No työsuhde loppui lokakuun lopussa ja siitä lähtien olen ollut työtön. Välillä olen tehnyt keikkaa yhdessä yksityisessä paikassa, mutta siellä ei valitettavasti ole nyt tarjota pidempää sijaisuutta.

Ilmoitin jo ennen lokakuun loppua, että haluan mun tunnuksen aktiiviseksi tämän kunnallisen työnantajan sijaisjärjestelmässä, että voin sitte itse merkitä koska olisin käytettävissä. No henkilöstöpäällikkö ei tähän suostunut vaan tuli viesti, että odotetaan pari kuukautta. Annoin sitten ajan mennä tuon ylitse ja otin uudestaan yhteyttä vasta kolmen kuukauden jälkeen. Ei ole tullut vastausta. Selitin kyllä syitä viime vuoden sairasteluihin ja että olen nyt tietoisesti jättänyt tuon tunnuksen avaamispyynnön pidemmälle, että olisin varmasti voimissani ja jaksaisin taas tehdä töitä. Selitin myös, että takana oli usean vuoden työt+opiskelut ilman kunnon lomia eli voimat olivat varmasti aika vähissä.

Nyt pelkään ettei mua enää koskaan huolita tuonne sijaisjärjestelmään ja että haen aivan turhaan avoimia työpaikkoja koska katsovat mun sairashistoriaa ja toteavat, että ei kiitos. Kävinkö ihan turhaan aikuisiällä uuden koulun saadakseni töitä ja nyt sitten en saakaan enää töitä sairastelun takia. En ole enää sairastellut ja vointi on paljon parempi fyysisesti. Mieli vain alkaa olla kovin matala henkisellä puolella kun saa lukea facebookista kavereiden hehkutusta kun niin töitä riittää heti kun on valmistunut tai töitä on jo vaikka millä mitalla vaikka ei ole edes vielä valmistunut.

Mutta enhän mä mitään voi sille jos eivät mua enää halua edes sijaisjärjestelmään. :( Ihan turhaan taisin käydä koulun.

Onpas omituista jos ei voida sijaislistalle ottaa! Nyt alat selvittämään mikä mättää. Vaadit kunnon perustelut miksei sinua muka voi ottaa silloin tällöin töihin. Kannattaa myös selvittää liitosta onko tuo ihan asiallista. Uskon kyllä että saat töitä. Älä lannistu!

• Tykkää
Reactions: Coeur de Glace
Älä lannistu. Nyt vaan otat rohkeasti uudelleen yhteyttä. Ei sua kukaan voi tuomita työttömäksi tuolla perusteella. Kenelle tahansa voi tulla raskaita elämänvaiheita. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja älä hätäile;30667892:
Onpas omituista jos ei voida sijaislistalle ottaa! Nyt alat selvittämään mikä mättää. Vaadit kunnon perustelut miksei sinua muka voi ottaa silloin tällöin töihin. Kannattaa myös selvittää liitosta onko tuo ihan asiallista. Uskon kyllä että saat töitä. Älä lannistu!

Oletko tosissasi? Etteikö työnantaja saisi valita työntekijöitään. Tuolla konstin ainakin saataisiin työttömyysluvut laskemaan, kun työnantajien tulisi palkata jokainen heille töihin haluava.

Älä nyt vaan ap liittoon ota yhteyttä! En kyllä ihan ymmärtänyt ap:n kirjoituksia. Eikö kunta palkkaa ollenkaan työntekijöitä vaan kaikki palkataan tämän jonkun työnantajan kautta? Kunta/kunnat ovat siis ulkoistaneet kaikki hoitoalan palvelunsa yksityiselle palveluntuottajalle?

Oletko tosissasi? Etteikö työnantaja saisi valita työntekijöitään. Tuolla konstin ainakin saataisiin työttömyysluvut laskemaan, kun työnantajien tulisi palkata jokainen heille töihin haluava.

Älä nyt vaan ap liittoon ota yhteyttä! En kyllä ihan ymmärtänyt ap:n kirjoituksia. Eikö kunta palkkaa ollenkaan työntekijöitä vaan kaikki palkataan tämän jonkun työnantajan kautta? Kunta/kunnat ovat siis ulkoistaneet kaikki hoitoalan palvelunsa yksityiselle palveluntuottajalle?

Ei se ole mikään yksityinen palveluntuottaja vaan kunnallinen useamman kunnan yhtymä. Ei ole enää kunta joka palkkaisi hoitoalan työntekijät koska hoitoalan palvelut on tämän yhtymän työpaikkoja.

[QUOTE="a p";30668079]Ei se ole mikään yksityinen palveluntuottaja vaan kunnallinen useamman kunnan yhtymä. Ei ole enää kunta joka palkkaisi hoitoalan työntekijät koska hoitoalan palvelut on tämän yhtymän työpaikkoja.[/QUOTE]

Ok, eli kyseessä siis kuntayhtymä. Minua sotki tuo maininta sijaisjärjestelmästä. Hankala on kyllä tilanteesi, jos alueen ainoa mahdollinen työnantaja (käytännössä siis kunta) on linjannut, ettei sinua enää palkkaa. Olisiko sinun mahdollista hakea määräaikaisuutta jostain lähikunnasta ja sen jälkeen, jos saat sieltä hyvät suositukset, hakea uudestaan tänne kuntayhtymään?

Ok, eli kyseessä siis kuntayhtymä. Minua sotki tuo maininta sijaisjärjestelmästä. Hankala on kyllä tilanteesi, jos alueen ainoa mahdollinen työnantaja (käytännössä siis kunta) on linjannut, ettei sinua enää palkkaa. Olisiko sinun mahdollista hakea määräaikaisuutta jostain lähikunnasta ja sen jälkeen, jos saat sieltä hyvät suositukset, hakea uudestaan tänne kuntayhtymään?

Mulla ei ole autoa ja se rajoittaa todella paljon työnhakua. Toinen kuntayhtymä on 60km:n päässä, mutta ei vuorotyö onnistu ilman autoa. :( Yritän säästää rahaa, että saisin jonkinlaisen auton ostettua.

Mulla on ollut elämässä niin paljon paskaa, että en nyt jaksaisi vielä tätäkin. Ala on hyvin työllistävä, mutta ei se auta nyt mua kun tilanne on tämä. Haen opiskelemaan sairaanhoitajaksi, että jos edes sinne pääsisi ja sitä kautta sitten pääsisi takaisin työelämään.

Hei eikä se nyt välttämättä ole ihan noinkaan. Itse olen turun suunnalla, eli aikas iso on tuo Tyksin rekry, ja silti sieltäkin on sanottu ettei just nyt ole tarvetta. Välillä on, välillä ei. Mut jos odotat sit taas yli kuukauden, nii sit ei taas enää välttämättä olekaan tarvetta.
Ja oh:lle kannattaa laittaa suoraa hakemuksia.
Esim rekryyn laitettavat avoimet hakemukset joihin määrittää mikä osasto kiinnostais, nii se ei välttämättä mene sille oh:lle tiedoksi ollenkaan jos just sillä hetkellä ei ole tarvetta.

Joka päivä katson pari kertaa sähköpostin, että onko tullut vastausta tähän asiaan mutta ei näy viestiä. :( Alkaa mieli painumaan ja henkinen jaksaminen menee tämän takia. Olisi iso piristysruiske jos saisin edes tuon tunnuksen aktiiviseksi ja välillä sitä kautta töitä.

Et sää kyllä mikää työkuntonen vielä ole.
Kato ny noita sun kirjotuksia, ei yhtään myönteistä sanakaan.
"Pelkään ettei minua koskaan huolita"
"kävinkö ihan turhaan koulun"
"Mieli alkaa olla kovin matala"
"Taidan olla niin säälittävä ettei mulle edes vastata"
"Taitaa olla toivo menetetty"
" Mulla on ollut elämässä niin paljon paskaa, että en nyt jaksaisi vielä tätäkin"
"Alkaa mieli painumaan ja henkinen jaksaminen menee tämän takia. "

...Aika isoja murheita sulla, aika mustat silmälasit, aika paljon heikentynyt pettymyksen kestokyky... Sun kaikki ajatukset nyt vaan koko ajan pyörii sun elämän rankkuudessa ja mustuudessa ja säälittävyydessä.
Ei sulle tule mieleenkään että se henkilöstöpäälikkö olis vaikka talvilomalla, ei sun säälittävyyden vuoks sulle ei vastata. Eikä sulla ole minkäänlaista normaalia jaksamiskykyä, mennä paikanpäälle näyttämään ett olet reipas toipunu töihin halukas ihminen. Tuijotat vaan sähköpostia.

Sää tarviit ssiraslomaa..Masentunut sää olet

[QUOTE="vvv";30672685]Et sää kyllä mikää työkuntonen vielä ole.
Kato ny noita sun kirjotuksia, ei yhtään myönteistä sanakaan.
"Pelkään ettei minua koskaan huolita"
"kävinkö ihan turhaan koulun"
"Mieli alkaa olla kovin matala"
"Taidan olla niin säälittävä ettei mulle edes vastata"
"Taitaa olla toivo menetetty"
" Mulla on ollut elämässä niin paljon paskaa, että en nyt jaksaisi vielä tätäkin"
"Alkaa mieli painumaan ja henkinen jaksaminen menee tämän takia. "

...Aika isoja murheita sulla, aika mustat silmälasit, aika paljon heikentynyt pettymyksen kestokyky... Sun kaikki ajatukset nyt vaan koko ajan pyörii sun elämän rankkuudessa ja mustuudessa ja säälittävyydessä.
Ei sulle tule mieleenkään että se henkilöstöpäälikkö olis vaikka talvilomalla, ei sun säälittävyyden vuoks sulle ei vastata. Eikä sulla ole minkäänlaista normaalia jaksamiskykyä, mennä paikanpäälle näyttämään ett olet reipas toipunu töihin halukas ihminen. Tuijotat vaan sähköpostia.

Sää tarviit ssiraslomaa..Masentunut sää olet[/QUOTE]

Älä tee oletuksia. Sä et tiedä mun terveydentilasta mitään etkä voi tehdä jonkun netin keskustelupalstan perusteella päätelmiä onko ihminen masentunut vai ei. Etkä sä myöskään tiedä mun pettymyksen sietokyvystä yhtään mitään. Olen kokenut todella rankkoja pettymyksiä elämän aikana, että kyllä mun sietokyky on aika korkea. Olen rämpinyt isosta suosta joskus ylös ja siihen verrattuna tämä tilanne on aika pientä vaikka suoraan sanottuna vituttaakin kun ei ole töitä. Sun mielestä ihmisen pitäisi ilmeisesti olla iloinen koko ajan vaikka ei ole töistä tietoa.

Ja mihin paikan päälle mä oikein menisin? Ei se henkilöstöpäällikkö tällä paikkakunnalla ole eikä hänen luo niin vain marssita. Kyllä, tiedän että saattaa olla lomalla, en ole mikään idiootti.

Ei, en todellakaan tarvitse sairaslomaa vaan mä tarvitsen töitä!

No, sinähän kyllä et oikeestaan voi päättää teenkö oletuksia sun kirjotusten perusteella vai en. - Tottakai teen.
Kato noita sun kirjotuksia? Sää olet loppu? Turhaa kävit koulut? Olet säälittävä? Kimpaannut samantien kun joku kirjottaa sulle jotai muuta kuin "Jaksuhai!" etkä edes kykene mustien lasies takia hahmottaa miks sulle niin kirjotettiin. Esim tuo, että ei ole kovin asianmukaista alkaa selittelee ties ja mitä kaikkia tauteja ja sairauksia jnejne
-Ei kukaa terve tollasia kirjottele "olen ihan loppu". Tai jos tuo on sun perusluonne, nii huh... Lääkärin masennustestillä kyllä saisit noilla puheilla täydet pisteet ja diagnoosiks vähintää keskivaikean masennuksen - sillon saisit sairaslomaa, ja voisit kokeilla vaikka 40% työaikaa, olisit sillon vointis kanssa paljon pienempi riski työnantajalle, ja saisit edes jotain rahaa koska olet sairaslomalla.
Tai olit sairas tai et, nii jokainenhan tekee jotkut päätelmät sun ulosannista. Ja ei tollasella ulosannilla kukaan halua sua palkata, sun pitäis olla hoitajana voimavara sille potilaalle ja hänen puolestaan - mitä sää sanoisit? Sanoisit, että no joo eipä tässä kannata enää toista kertaa yrittää pysy siellä tuolissas vaan. Tai kaupan kassalla? -Jätäppä kuule ne appelsiinit nyt tähän vaan kerta et muistanu punnita niitä. Työyhteisössä, työkaveri kuittaa sulle jotain, nii "et nyt yhtään jaksais henkisesti".
Kuule kun tarttis jaksaa ilman että jaksamisesi "henkisesti" aina loppuu.
Vähättelemättä sun huolia ja murheita, mutta meillä KAIKILLA, ihan jokaisella niitä on. Mutta jos ne on noin pinnalla, nii vois olla hyvä jutella niistä jollekin muulle kuin rekrytoijalle.

Mikset laita suoraa oh:lle itsestäs tietoa? Jos oh tykkää sun työhakemuksesta, nii kyllä ne sun tiedot tarpeen tullessa pyytää rekrystä. Annat yhden rekryn estää sun työnhaun tunnuksillaan, ja sit oletkin henkihenkisesti aivan rikki(?). Mik-si et mene käymää sielä rekryssä? Sun "taustalla" olis ihan hyvä omin silmin nähdä ettet enää ole sairasloman tarpeessa. Miksi vahtaat vaan jotain sähköpostia, mikset soita ja kysy unohtiko ne aktivoida ne tunnukset.

Kyllä taitaa nyt jollakin toisella olla asiat huonosti tekstistä päätellen. :D Ja ihan vain tiedoksi, että sitä rekrytoijaa on todella vaikea saada puhelimella kiinni. Sitä yritin aikanani ja päätin sitten laittaa sähköpostia johon sitten vastasikin seuraavana päivänä, että viestini on lähetetty henkilöstöpäällikölle. Mitään tietoa ei ole kuitenkaan tullut, että avataanko mun tunnus vai ei.

Eikä ole mitään yhtä osastonhoitajaa johon ottaa yhteyttä vaan on useita esimiehiä joille olen soitellut olevani käytettävissä. Laitoin myös netin kautta ilmoittautumisen kesätöihin ja tätä kautta mun tiedot välittyy esimiehille.

Etkä sä tiedä yhtään mitään musta työntekijänä. Aivan naurettavia oletuksia teit. :D

Niin ja soitin tunti sitten henkilöstöpäällikölle eikä hänkään vastannut puhelimeen. Puhelin hälytti aivan normaalisti eli ei ole lomalla koska jos olisi lomalla niin olisi mennyt suoraan vastaajaan tai ohjautunut toiselle henkilölle.

Kerta pystyit tuollaiset päätelmät tekemään yhden hälyyttävän puhelun perusteella, nii oisit sit ihmeessä soittanu kohta uudestaan. (vaikka jatkossa sun on hyvä muistaa, että sos.ja terveysalalla otetaa lyhennykset pois yleensä perjantai iltapäivisin), että hyvä että soitit, mut älä ny ens viikolla jätä uudestaa soittamista pe iltaan

No mut. Mun osalta Jaksuhali :) muut osaa varmasti tsemppaa paremmin

[QUOTE="vvv";30672987]Kerta pystyit tuollaiset päätelmät tekemään yhden hälyyttävän puhelun perusteella, nii oisit sit ihmeessä soittanu kohta uudestaan. (vaikka jatkossa sun on hyvä muistaa, että sos.ja terveysalalla otetaa lyhennykset pois yleensä perjantai iltapäivisin), että hyvä että soitit, mut älä ny ens viikolla jätä uudestaa soittamista pe iltaan

No mut. Mun osalta Jaksuhali :) muut osaa varmasti tsemppaa paremmin[/QUOTE]

Kuka on soittanut perjantaina illalla? En mä ainakaan.

Kyllä sen nyt vain voi tehdä tuollaiset päätelmät, että tänään ainakaan henkilöstöpäällikkö ei ollut lomalla. Koska tuolla työpaikalla puhelimet ovat pois päältä lomien ja viikonloppujen ajan, puhelut menevät joko suoraan vastaajaan tai puhelu kääntyy jollekin toiselle virka-aikana. Eli kyllä tämä ihminen on ollut vielä töissä tuohon aikaan kun soitin kun puhelin oli päällä. Usko tai älä.

Enkä mä mitään tuollaisi typeriä jaksuhaleja ole kaivannut, mutta en kyllä tuollaista vittuiluakaan ja mun mielenterveyden epäilemistä.

Yhteistyössä