Olen tuota Iltasanomien keskustelua seurannut kauhun ja järkytyksen vallassa
Haluaisinkin nostaa myös täällä keskustelua asiasta että oletteko todellakin sitä mieltä että koiran agressiivisuus on koko johdannainen? Itse olen viikottain erilaisten ja näköisten ja kokoisten koirien kanssa tekemisissä ja omasta takaa löytyy suuri ja lempeä "jättiläinen", koen että kokemusta löytyy ja vertailu pohjaa ihan näppi tuntumalla. Joitakin pelottavat koirat ja välillä on ihan aiheellistakin pelätä mutta eihän tässä nyt herranjumala ole kyse koosta vaan koulutuksesta ja sen puutteesta. Mua kiinnostaisi todella kuulla näitä mielipiteitä mitä suuri koira teissä herättää...
Tässä esimerkkejä joita olen kuunnellut kauhun vallassa:
- Isoille koirille pitäisi säätää laki joka pakottaisi omistajien laittamaan kuonokopan koiralle kun liikkuvat kodin ja oman pihan ulkopuolella.
- Isoja koiria ei saisi ottaa kaupunkialueelle asumaan vaan ennemin mm. mäyräkoiria (välihuomautus että tässäpä se vasta purija rotu onkin
)
- Pieniä koiria ei tarvitse kouluttaa kun niille pärjää fyysisesti
Tässä esimerkkejä joita olen kuunnellut kauhun vallassa:
- Isoille koirille pitäisi säätää laki joka pakottaisi omistajien laittamaan kuonokopan koiralle kun liikkuvat kodin ja oman pihan ulkopuolella.
- Isoja koiria ei saisi ottaa kaupunkialueelle asumaan vaan ennemin mm. mäyräkoiria (välihuomautus että tässäpä se vasta purija rotu onkin
- Pieniä koiria ei tarvitse kouluttaa kun niille pärjää fyysisesti