ISO 1,5 vuotias

• Viestiketjun aloittaja jättiläisen äiti
  • Ensimmäinen viesti
jättiläisen äiti
Kävin tänään 1,5 vuotis neuvolassa ja olenkin koko päivän kauhistellut poikamme mittoja. Pituus 90cm ja paino tasan 15kg!!
Terveydenhoitaja mittasi kolme kertaa pituuden ja ihmetteli miten kamalasti poikamme oli kasvanut sitten 1 vuotis neuvolan jälkeen.
Oli kyllä silloinkin jo 13,5 kg ja 83cm pitkä.

Syntymäpituus 3060g ja 50 cm

Sanoi että menee jo 2 vuotiaiden koon yli. Tuleeko pojastamme jättiläinen? Ihan pelottaa jo :(

Olemme mieheni kanssa ihan normaalimittaisia, minä 168 ja mieheni 175.
Minun veljet ovat aika pitkiä eli 184 ja 186, mutta muuten sukumme on ihan normaalikokoista.

Pojalla on kamala ruokahalu ja muutenkin vilkas ja ollut kamalan terve :)

Pitäis varmaan olla iloinen terveestä vesselistä, mtta vähän jäi takaraivoon sellainen pelko kun terveydenhoitajakin vähän oli ihmeissään.

Onko teillä kellään isoa lasta ja miten pituus yms. kehittynyt iän myötä?

Meillä tyttö vuosi ja 6kk paino 16,290 ja pituus 90cm.
Ei mitään hämminkiä. tasasesti yläkäyrillä mennään. syntyessään 53cm ja 3950g.
ja yks vuotiaana 13 kg ja 84,5 cm
Eli samallaillahan meidän lapset kasvaa. ei mitään hätiä. ei niist mitää jättiläisiä tuu höpö höpö<br><br>

Sanna1978
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 00:05 jättiläisen äiti kirjoitti:
Kävin tänään 1,5 vuotis neuvolassa ja olenkin koko päivän kauhistellut poikamme mittoja. Pituus 90cm ja paino tasan 15kg!!
Terveydenhoitaja mittasi kolme kertaa pituuden ja ihmetteli miten kamalasti poikamme oli kasvanut sitten 1 vuotis neuvolan jälkeen.
Oli kyllä silloinkin jo 13,5 kg ja 83cm pitkä.

Syntymäpituus 3060g ja 50 cm

Sanoi että menee jo 2 vuotiaiden koon yli. Tuleeko pojastamme jättiläinen? Ihan pelottaa jo :(

Olemme mieheni kanssa ihan normaalimittaisia, minä 168 ja mieheni 175.
Minun veljet ovat aika pitkiä eli 184 ja 186, mutta muuten sukumme on ihan normaalikokoista.

Pojalla on kamala ruokahalu ja muutenkin vilkas ja ollut kamalan terve :)

Pitäis varmaan olla iloinen terveestä vesselistä, mtta vähän jäi takaraivoon sellainen pelko kun terveydenhoitajakin vähän oli ihmeissään.

Onko teillä kellään isoa lasta ja miten pituus yms. kehittynyt iän myötä?

Ei hätiä! :)

Meidän poitsu 1,5-vuotiaana oli 14,7 kg ja 92 cm! Vuosikkaana oli 13 kg ja 83 cm, syntyessään 52 cm ja 3,6 kg. Jotkut ovat vaan pitkiä!

Me vanhemmat olemme sellaisia perustallaajia, minä 168 cm ja isä 175 cm, minun isäni taas sitten 185 cm paikkeilla. Toiset kasvaa nopeammin alkuun ja sitten tasoittuu, älä murehdi vaan nauti terveestä ja vilkkaasta lapsestasi!

Meidän poju on kasvanut siellä +2,5-3 käyrällä koko ajan siis. :p

Sanna1978
Niin, piti vielä lisätä, että ainoa "murhe" tuossa isossa koossa on se, että ihmiset ei ymmärrä, että meidän poika on vasta niin pieni.

On monen 3-vuotiaan kokoinen, kuitenkin käytös ja puhe vielä pienen taaperon. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 13:49 Sanna1978 kirjoitti:
Niin, piti vielä lisätä, että ainoa "murhe" tuossa isossa koossa on se, että ihmiset ei ymmärrä, että meidän poika on vasta niin pieni.

On monen 3-vuotiaan kokoinen, kuitenkin käytös ja puhe vielä pienen taaperon. :D
juu meidän tyttöjä luullaan kaksosiksi vaik niil o 3 vuotta ikäeroo ku esikoinen on ns normaalikokoinen ja pieni iso. vaik minun silmissäni ne o ihan eri kokoisia, näköisiä, oloisia ja ihmettelen suuresti kun heitä luullaan samanikäisiksi. onhan 1,5v ja 4v eleet, ilmeet ja puhekki ihan eriä.

krisse-80
Että teillä on isoja lapsia!! Meillä puolitoistavuotias tyttö on reilusti alle 80-senttinen ja 9-kiloinen vasta... Tosin itse olen ollut tosi pieni vauva myös, eli perinnöllistä on...

Ei kai tuo isokokoisuus mitään haittaa. Helpompaa elämässä on iso olla ku pieni. Ei me pienet ylletä edes kaupan hyllyiltä ottamaan tavaroita ilman apua, sama homma on kotona, aina tarvii keittiöjakkaraa. Että olkaa ilosia, että teillä on isoja lapsia, niitähän muutenki kaikki ihailee. Pikkusta, kuten meidän vaan ihmetellään, vaikka sulonen on tuollainen pieni toki sitten taas omalla tavallaan! :heart:

Meillä on kans isokokonen tyttö, 1 v 10 kk oli painoo 14,5 kiloo ja pituutta tasan 90 cm.

Kyllähän tuota on ihmiset ihmetelly ja kaikki luulee paljo vanhemmaksi ku mitä onkaan. Tyttö kun on saman kokoinen ku muutaman kaverin 3-4 vuotiaan =) Mutta eipä siitä oo haittaa ollu. Syntyissään oli 52,5 cm pitkä ja 3400 g, paino lähti nousuun heti synnärillä ja ekan viikon aikana tuli lisää yli puol kiloo.. Pituus lähti kans heti kovaan nousuun. Vielä ei oo kasvu hidastunut.. Me vanhemmat ollaan suht normimittasia, mä 165 ja mies 178 cm.

Nyt tyttö on 2 v 1 kk ja käytössä on tällä hetkellä 92-98 cm vaatteet. Ainoo hankaluus mikä isossa tämänikäisessä lapsessa on niin on se kun ei tahdo tarpeeksi isoja bodeja enää löytyä.. Tän ikäsellä mielellään käyttäis noita bodeja ettei puvun alla paita nousis..

Meillä kolmas lapsi oli 1,5-vuotiaana 90cm ja 14,4kg (synt 4180g ja 56,5cm)
Nyt 4-vuotiaana hän on n. 120cm ja 24kg. Poika on sopusuhtainen jöntikkä. Itse joskus miellän hänet vanhemmaksi ja tuntemattomat luulevat eskari-ikäiseksi.
En koe kokoa yleisestiottaen ongelmalliseksi.

Poika syntyessään 50cm ja 2950g (syntyi rv 37+2)
1,5v ikäsenä 87cm ja paino tais olla n.13kg
2v neuvolassa pituutta 95cm ja painoa reilu 15kg

Minä 170cm ja mies 183cm.Neuvolantäti laski pituusennusteen ja sanoi sen olevan isänsä mittainen,mutta sanoi että hankala laskea ku poika ei mahdu alle 2v ikästen taulukkoon :p Sanoi myös,että joillain pituuskasvu notkahtaa 2-3ikävuoden välissä.

Poika on aina syönyt hyvin,liikkuu paljon ja on iloinen ja pirteä vesseli.Ja tasaisesti on siis alusta asti kasvanut käyrällään.

Ei tuo iso koko mua muuten haittaa,mutta harmittaa/surettaa usein kun kaikki luulevat poikaa paljon vanhemmaksi ja odottavat käyttäytyvän sen mukaisesti jne. :/ ja niihin tilanteisiin tormätään leikkikentillä ja muualla harva se päivä.Ja kun sanon,että poika täytti vasta juuri 2v niin kaikilta loksahtaa suu auki.

Mun pienisuurimies :heart:

jättiläisen äiti
Kiitos kaikille huojentavista vastauksista =)
Eka lapsi nääs ja äiti neuroottinen =) =)

Todellakin olen iloinen terveestä, ihanasta lapsestani ja taidankin laittaa ihmisten puheet pussiin ja pussin suun tiukasti kiinni =)

Yhteistyössä