Isku vatsaan, tarkastus tehty - huoli jäi...

Onko muille sattunut samantapaista?

Ystäväni pikkupoika (4v.) löi minua suoraan vatsaani (rv32+4) ja suoraan siihen, missä masuasukin selkäpuoli sijaitsee, isku oli kova, vaikka olikin lapsen aiheuttama. Supistelua tuli ja lähdinkin tarkastukseen äitipolille. Siellä todettiin istukan ja virtausten olevan ok ja sydänäänten ok ja vauvan liikkeiden ok. Mutta mua jäi häiritsemään että tutkikohan sen lääkäri vauvan selän/raajat yms. luuston ettei isku voinut kohdistuessaan johokin tiettyyn kohtaan aiheuttaa mitään vauriota esim. selkärankaan?? Kaipa sen kohtu aika hyvin suojaa, ja kaipa se lääkäri tutki kaiken tarpeellisen, ei ehkä vaan minulle selittänyt niin tarkkaan, totesi vain että kaikki hyvin ja pyysi tehdä liikeseurantaa kotona vuorokauden. Pikkuinen on onneksi liikunutkin paljon. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

 
Eiköhän kaikki ole kunnossa, jos lääkäri niin sanoi. Itse siihen luottaisin :hug:
Olen 31+0 raskaana ja nelosta odotan...iskuja satelee tämän tästä, etenkin kun 4½v kuopus saa raivareita. Kertaakaan en ole missään tarkastuksissa tms käynyt moisten takia ja aina on ihan terveitä lapsia syntynyt =) Toki huoli on kova, ja minäkin menisin, jos ei vauva vaikka liikkuisi enää tms tai tulisi vuotoja...mutta muuten en osaa noista kovistakaan tälleistä ressata =)

Kolmosta odottaessa kaatusin n. viikolla 30 maahan mahalleni, eikä sillonkaan mitään ihmeitä ollu. Vauva jatkoi eämäänsä kohdussa normaalisti ja syntyi ajallaan =)

Kohdussa vauva on kuitenkin erittäin hyvässä suojassa :hug: nauti odotuksesta, jos lääkärikin on asiaa tutkinut ;) :hug:

Jahvetti 31+0
 
Mulle kävi vähän aikaisemmilla viikoilla vastaavaa, ja kävin myös tutkimuksissa (ultrassa, mutta mitään istukan virtausta ei kyllä katsottu...). Mutta lääkäri sanoi että muksut (luusto) on vielä kohdussa tosi elastisia, ettei ne niin herkästi vaan vaurioidu. Ja pitäähän vauvelin vielä mahtua syntymäänkin, melkoinen puristus silloinkin.
Luin jostain sairaanhoitopiirin sivuilta, että loppuraskaudessakin kannattaa huolestua noista iskuista enempi sitten, jos alkaa tulemaan veristä vuotoa, kovia vatsakipuja tai lapsi ei liiku. Kaikki on varmasti ihan hyvin - kyllä se lääkäri olisi ultrassa nähnyt jos olisi ollut jotain pielessä. :flower:
 

Yhteistyössä