Isku/tärähdys vatsaan?

Moi

Eilen onnistuin tiskatessani pudottamaan liukaan lautasen kädestäni ja "nappaamaan" sen kiinni kädellä ja mahalla. Lautasen reuna tökkäsi vatsaan napakasti ja osumakohta on aika kipeä tänään. Sormella painaessa siihen siis sattuu. (kohta ei jomota jos siihen ei koske)

Voiko vauva tuntea kipua tuollaisesta iskusta? Tai voiko tuollaisista tärähdyksellä tai tökkäisyllä aiheuttaa vauvalle haittaa? Lihakset ja lapsivesi kai suojaavat pienokaista aika hyvin pieniltä tälleiltä?

Toivottavasti joku viitsii vastata tähän, mietityttää :/

Terveisin Katti + pieni (rv. 21+1) :heart:
 
turhaan varmasti huolehdit, mä kysyin sillon ekassa raskaudessa lääkäriltä että voiko koiran loikkaamine vatsalle (mäyräkoira) aiheuttaa vahinkoa vauvalle. leku sano että vauva on hyvässä suojassa mahassa ja että loppuvaiheessa sitte enempi tulee nää istukan irtomisriskit yms. alkuvaiheessa tais olla ku koira vielä loikki mahalle mut sitte ku maha kasvo niin en päästäny enään loikkimaan. en usko että tuo lautanen on muuta aiheuttanu ku pienen töykkäsyn mahaan mutta jos huolettaa niin kannattaa neuvolasta vielä kysästä.
 
kyllä se vauva on hyvässä suojassa.
yhdyn edelliseen siinä että nuo iskut ovat sitten enemmän vaarallisia lopussa kun suoja ei ole niin hyvä kun nyt.
kyllä ainakin itsellä on aika hyvä vatsapaita tuossa edessä ja sit vielä lapsivesi joka vaimentaa iskut.
mä kyllä olisin ihan huoletta.
 
Mua kanssa säikäytti toissa yönä, kun joku lapsista (9v, 7v tai 4v) kömpi miehen ja minun väliin nukkumaan. olin niin väsynyt, etten edes jaksanut katsoa kuka se oli.
Yhtäkkiä tunsin valtavan muksauksen mahassani oikeella puolella. Joku ilmeisesti löi tai potkasi mua mahaan aivan törkeen kovaa kylkeä kääntäessään :/ :/ |O
Sattui pirusti, mutta helpotti ja heti nukahdinkin kyllä.
Aamusta oli se kohta vielä hieman kipeä, etenkin liikkuessa, mutta pikkihiljaa meni ohi.
Normaalisti vauva on liikkunut eikä mitään kipuja/vuotoja tms tullut, joten kaipa kaikki on normaalisti :whistle:

Kuten en usko, että sinullakaan siitä sen kummempia on käynyt =)

Edellisessä raskaudessa muuten n. rv 30 tömähdin jäisessä mäessä suoraan MAHALLENI...eikä siinäkään sen kummemmin käynyt =)

Jahvetti 24+4
 
Cruella DeVille Teillä on näköjään sama homma kuin meillä. Koira ja nimenomaan mäyräkoira saatta hyppätä mamman masun päälle.. Yleenäs niin, että mä makaan sängyssä ja koiruus päättää hypätä sinne kans, niin toki se sitten välillä hyppää just siitä mun masun kohdalta..
 

Yhteistyössä